Gå til innhold

Hvordan føle seg bra nok som singel, og ikke trenge en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et voldsomt behov for bekreftelse og validering fra menn. Det går så utover min psykiske helse og jeg er ikke sterk nok mentalt til å fungere i datinglivet slik det er nå. 

Noen som har samme problem og klarer å finne glede i å være alene og ikke ha menn i livet sitt på den måten?

Anonymkode: d8d8b...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke samme problem i.f.t behov for bekreftelse og validering fra menn. Jeg har lært at jeg gjennom dating mottar det motsatte av hva jeg søker og heller brytes ned enn bygges opp. Jeg er en godt voksen dame i 40-åra som nå har landet på at jeg har det mye bedre alene enn sammen med en mann av den typen jeg har møtt til nå. Har i grunn alltid levd og hatt det greit alene og da er det i grunn ikke så mye å spekulere i lenger når menn generelt synes å tilføre livet mitt kun negative ting. Har sletta alle profiler og får heller se om jeg lar meg overraske positivt i fremtiden IRL. Finner ikke min mann uansett blant mennene jeg møter på nett. Ferdig med den biten nå.

Anonymkode: 459a9...fc0

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sliter overhodet ikke med dette, heller det motsatte. :P Elsker å være alene.

Prøv å jobb med deg selv å finn utav hva det er i deg som gjør at du føler du trenger denne bekreftelsen. Høres jo helt jævlig ut å leve slik og livet er for kort til å kastes bort på å bli validert av en....mann.  Altså hallo.

Anonymkode: e6dfa...2cb

• Nyttig 10
Skrevet

Er helt motsatt. Elsker å være singel og satser på å være det noen år til, har fått barna mine , og menn er uansett på tilbudssiden angående både forhold og sex så er ikke redd for å måtte ende opp alene for alltid, men nå og de siste par årene har det å være singel og nyte meg tid og tid med barn, venner og familie vært det beste for meg. 

Anonymkode: d7b9e...e32

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et voldsomt behov for bekreftelse og validering fra menn. Det går så utover min psykiske helse og jeg er ikke sterk nok mentalt til å fungere i datinglivet slik det er nå. 

Du bør bruke litt penger på terapi. Dette kan du ikke gå rundt og leve med.

Anonymkode: e425d...a8a

• Nyttig 6
Skrevet

Og , må uansett møte noen jeg både faller for utseende og resten er perfekt for meg . Enhver mann konkurrerer ikke mot andre menn egentlig men mot min egen fred og ro og lykke. Blitt for voksen til mas og jobbe for mye for et forhold , må bli skikkelig forelsket for at jeg er villig til å ofre noe.,

Anonymkode: d7b9e...e32

Skrevet

Trenger vel ikke å ha kjæreste for å føle seg bra, man kan helt fint føle seg bra med FFs/ONS som singel.

Anonymkode: 701e3...1e4

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo trist at det å føle man trenger en mann/kjæreste i livet sitt regnes som en sykdom som bør behandles...

Anonymkode: 6d3f8...9cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som har samme problem og klarer å finne glede i å være alene og ikke ha menn i livet sitt på den måten?

Menn er det siste stedet å søke belreftelse.

Får bekreftelse via situasjoner jeg mestrer. Føler meg fin av å pynte meg. Føler meg god når venner og familie blir glade for noe jeg gjør.

Fysisk belreftelse fra menn betyr bare at de kunne tenke seg sex. Dvs, betyr ingenting. 

Anonymkode: db272...237

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, vokste opp med innstillingen om at du er ingenting hvis en mann ikke vil ha deg, målet i livet er en mann og du er ikke vellykka om du ikke har en mann

Det førte til mange dårlige forhold.

Jeg har klart å bryte det, men det var altså ganske jævlig, hardt innarbeidet tankegang. 

Jeg måtte møte det jeg var redd for da, at uten en mann er jeg ingenting, og så ta det derfra. Styrke vennskap med kvinner. Få oppmerksomhet og bekreftelse fra kvinner og venninner, og meg selv. Gjøre ting for meg selv, selv om det føles rart eller feil, man må bare begynne en plass. 

I forhold har jeg ALLTID gjort alt for at den andre parten skal ha det bra. Jeg er et jævlig driftig kvinnfolk, jeg ble bevist på det og begynte å gjøre de samme tingene for meg selv, det hjalp mye. Ofte mister vi driven helt når vi er alene. 

Anonymkode: 466c5...860

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er jo trist at det å føle man trenger en mann/kjæreste i livet sitt regnes som en sykdom som bør behandles...

Alt med måte, når hele tilværelsen handler om det, så ER det en sykdom og det var ille for meg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ts skriver jo selv at det går utover hennes psykiske helse. Selvsagt er det da noe som hun bør få hjelp med, for å ha et bedre liv! Man stiller dessuten langt sterkere i et forhold hvis man har lært seg å validere seg selv. Ellers blir man dørmatte, dersom man har valgt en mann uten sunne grenser og omsorg. 

Anonymkode: c75ac...b30

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts skriver jo selv at det går utover hennes psykiske helse. Selvsagt er det da noe som hun bør få hjelp med, for å ha et bedre liv! Man stiller dessuten langt sterkere i et forhold hvis man har lært seg å validere seg selv. Ellers blir man dørmatte, dersom man har valgt en mann uten sunne grenser og omsorg. 

Anonymkode: c75ac...b30

Ja ikke sant. Når man gir en person makt over seg selv, så bruker de den på godt og vondt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Altså, her inne hyller single damer tilværelsen. Alle er frivillig single, og ytterst få er villig til å ta i en mann igjen. Aldri har de hatt det bedre - så det er nok håp for deg også

Anonymkode: 28772...987

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du skriver at du har et voldsomt behov for bekreftelse fra menn, og kaller det et problem, og da tenker jeg at du først og fremst burde prøve finne ut hva dette behovet handler om, for jeg tror ikke det er veldig vanlig eller sunt å ha det sånn. Stort sett alle single mennesker jeg kjenner klarer fint å ha et godt liv uten det behovet for bekreftelse som du beskriver. Det finnes antakelig en forklaring på det i livshistorien din som du burde ta tak i og bearbeide.

Anonymkode: 53c78...5c9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trenger vel ikke å ha kjæreste for å føle seg bra, man kan helt fint føle seg bra med FFs/ONS som singel.

Anonymkode: 701e3...1e4

Nei. Dette kan ikke sammenlignes med det å ha en kjæreste. Er mer som russisk rulett dette 😂

Anonymkode: 3e9a8...724

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sliter overhodet ikke med dette, heller det motsatte. :P Elsker å være alene.

Prøv å jobb med deg selv å finn utav hva det er i deg som gjør at du føler du trenger denne bekreftelsen. Høres jo helt jævlig ut å leve slik og livet er for kort til å kastes bort på å bli validert av en....mann.  Altså hallo.

Anonymkode: e6dfa...2cb

Sååå enig. Stakkars ts tenker jeg bare. Kaste bort tida si på fjas. 

Anonymkode: 5f949...41b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dessverre fremmed for den følelsen, at jeg liksom skulle trenge noe "bekreftelse" fra en mann? Hva da? At du ser bra ut eller er sexy nok? Hva er det du trenger?

Selv har jeg vært singel i ni år og stortrives med det. Kunne ikke tenke meg et nytt forhold, med alt styret det innebærer og kanskje ende opp med en ny slask som viser seg at ikke gidder husarbeid og er håpløs økonomisk osv. 

Tror nok jeg blir værende singel resten av mitt liv. Det føles greiest.

Mitt råd til deg ts, er at du prøver å få noen timer hos psykolog og hjelp til å bearbeide tankene og følelsene dine. For det må være fryktelig slitsomt å ha det sånn. Dette bør du få ordnet opp i, så du slipper det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da holder det å finne seg en ung mann med grovt utstyr en gang i blant. Trenger ikke samboer. 
Gerd, 52

Anonymkode: 64363...f2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har motsatt «problem». Jeg kan oppleves som «kald» og avvisende fordi jeg på ingen måte er interessert i å date eller være sammen med noen.

Skulle ønske jeg kunne gi deg litt av mitt høye velvære som singel og fått litt av ditt behov 😂

Jeg må være ærlig på at jeg ikke helt klarer å sette meg inn i hvordan det er å være avhengig av bekreftelse og validering på den måten. Må være fryktelig slitsomt ❤️

Anonymkode: d9bfd...efe

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...