Gå til innhold

Personal shopping - erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd å booke såkalt personal shopping for å få hjelp til å finne antrekk ? Ser nå f.eks at det er mulig å booke time hos Kappahl bl.a. Og det finnes vel også ulike andre som tilbyr slike tjenester. Lurer på om dere som evt har prøvd det, var fornøyd med tjenesten.

Jeg sliter med å finne klær som som passer min kroppsfasong og synes shopping er blitt mer utfordrende med årene. Jeg ønsker meg en  mer voksen og klassisk stil. Jeg reiser en del i jobbsammenheng og da hadde det vært nyttig å lære å sette sammen diverse antrekk med få plagg, slik at jeg slipper å pakke ned hele garderoben hver gang.

Anonymkode: 4a68c...b59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prøvd en kjedes personlige shopper, men har brukt stylist på kjøpesenter i Trondheim på Sirkus shopping. Hun er utdannet og veldig dyktig til å finne klær som kler kroppsfasong, riktige farger osv.

Anonymkode: 69215...277

Skrevet

Hva koster dette?

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som noe skikkelig lureri.... Dette er noe av det de som jobber i butikk skal kunne gi deg, kun fordi du handler. Man skal kunne be om hjelp, helt gratis! Noen er selvsagt flinkere enn andre, men de skal inneha basic kunnskap om kroppsfasong og stil, hva som passer sammen, og hva de skal spørre kunden om for å få best mulig sammensatt enseble. Kolleksjonene de tar inn skal kunne settes sammen, og store kjeder har noe som passer alle. 

Anonymkode: 06965...3bc

• Nyttig 1
Skrevet

Ofte når man kommer inn i en butikk så spør de om du trenger hjelp, eller at man sier ifra om man trenger det.

Jeg sier alltid at jeg bare skal kikke, men da har man muligheten til å få hjelp til å velge antrekk. De som jobber der bør ha såpass kunnskap at de kan gjøre en slik jobb, og mange har det også.

Jeg ville ha benyttet den muligheten først ihvertfall, og det er gratis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har aldri prøvd en kjedes personlige shopper, men har brukt stylist på kjøpesenter i Trondheim på Sirkus shopping. Hun er utdannet og veldig dyktig til å finne klær som kler kroppsfasong, riktige farger osv.

Anonymkode: 69215...277

Desverre har jeg vært i SVÆRT få butikker spm har peiling på hva som passer til kropp og fasong!

Ikke alle vet hva som passer sammen en gang..!

Anonymkode: 651c4...4bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde heller gått til en litt mer eksklusiv butikk enn kaphal. Dyrere butikker har ofte bedre peiling og finere og bedre kvalitet på klærne. Vil du ha noe som passer sammen er det ofte basic klærne som gjelder, å så kan du kombinere det med feks en billigere topp. Sorte støvletter funker til det meste, en blazer kan styles både til dressbukse, skjørt, kjole, vanlig sorte bukser og dongeri bukser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette høres ut som noe skikkelig lureri.... Dette er noe av det de som jobber i butikk skal kunne gi deg, kun fordi du handler. Man skal kunne be om hjelp, helt gratis! Noen er selvsagt flinkere enn andre, men de skal inneha basic kunnskap om kroppsfasong og stil, hva som passer sammen, og hva de skal spørre kunden om for å få best mulig sammensatt enseble. Kolleksjonene de tar inn skal kunne settes sammen, og store kjeder har noe som passer alle. 

Jeg har jobbet i klesbutikk og eneste opplæring mann fikk der handlet om kassen og en viss orientering om hva slags klær de solgte, lager og opptelling på kvelden. 

Alt jeg kunne hjelpe en kunde med utenom å finne riktig størrelsen å slå inn på kassen var kunnskap som jeg som privatperson tokk med inn i jobben og var ikke et krav for ansettelsen. 

Anonymkode: 77cf0...522

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det folk som faktisk betaler for dette? Jeg ville nesten betalt for å slippe ansatte som følger etter meg og vil gi "gode råd", noen nærmest stikker hodet inn i prøverommet for å spørre om plagget passet.

Anonymkode: 1f699...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå i kjedebutikker. De ansetter kun de billigste (tenåringer uten erfaring eller fagkunnskaper). 

Gå i «damebutikk» der de ansatte er voksne med lang erfaring og god fagkunnskap. 

Anonymkode: 1c0e8...475

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det folk som faktisk betaler for dette? Jeg ville nesten betalt for å slippe ansatte som følger etter meg og vil gi "gode råd", noen nærmest stikker hodet inn i prøverommet for å spørre om plagget passet.

Anonymkode: 1f699...0a5

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er noe kappahl tilbyr gratis altså, ikke betalingstjeneste... 

Anonymkode: 69a42...f27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har jobbet i klesbutikk og eneste opplæring mann fikk der handlet om kassen og en viss orientering om hva slags klær de solgte, lager og opptelling på kvelden. 

Alt jeg kunne hjelpe en kunde med utenom å finne riktig størrelsen å slå inn på kassen var kunnskap som jeg som privatperson tokk med inn i jobben og var ikke et krav for ansettelsen. 

Dette har ikke vært min erfaring. Og jeg handler på Dressmann og Bik Bok så vel som Høyer og Vincci.
De er flinkere i utlandet, det er soleklart, men jeg har som regel  fått god hjelp i butikker jeg har vært her hjemme også. Det finnes noen butikker jeg ikke handler i, feks Zara og HM.
Jeg finner en ansatt, sier hva jeg er ute etter, og de finner frem aktuelle plagg, som jeg prøver, og den ansatte er i nærheten for eventuelle spørsmål. 

Høyer har en egne sider der de kommer med endel tips når det gjelder basic-hgarderobe, den synes jeg er ganske god. Her tips om bukser til forskjellige anledninger: 

https://hoyer.no/journal/mote/ekspertene/bukseguide-med-katarina-petrovic/?srsltid=AfmBOoptxmnSl4g0Ttz_X7sLk0zDKZu_VwXiLAh0SFg65flv_hVKoBAF

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er noe kappahl tilbyr gratis altså, ikke betalingstjeneste... 

Anonymkode: 69a42...f27

Det høres supert ut! Det ville jeg gitt en sjanse 😊 Trodde de tok betaling...noe som hørtes suspekt ut selvsagt, men da forstår jeg bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det på Strømmen Storsenter for noe år siden. 
var helt fantastisk! 

startet med et møte med den personlige shopperen, hvor vi diskuterte hva jeg var ute etter, budsjett, farger, snitt etc. før hun tok noen mål, og sjekker diverse farger på meg. 

Så satt jeg og tok en kaffe og jobbet litt en times tid før hun kom tilbake med mange antrekk fra mange forskjellige butikker. 

Prøvde alle antrekkene/plaggene. Også kjøpte jeg det jeg likte best. Var flere ting der jeg aldri hadde sett to ganger på i butikken selv, men som ble utrolig fint på. 

Anbefales veldig, men ikke kun fra en butikk. Da ville jeg funnet noen som hørte til en senter, eller en frittstående. 

Anonymkode: a5135...d12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde det på Strømmen Storsenter for noe år siden. 
var helt fantastisk! 

startet med et møte med den personlige shopperen, hvor vi diskuterte hva jeg var ute etter, budsjett, farger, snitt etc. før hun tok noen mål, og sjekker diverse farger på meg. 

Så satt jeg og tok en kaffe og jobbet litt en times tid før hun kom tilbake med mange antrekk fra mange forskjellige butikker. 

Prøvde alle antrekkene/plaggene. Også kjøpte jeg det jeg likte best. Var flere ting der jeg aldri hadde sett to ganger på i butikken selv, men som ble utrolig fint på. 

Anbefales veldig, men ikke kun fra en butikk. Da ville jeg funnet noen som hørte til en senter, eller en frittstående. 

Hvor mye kostet tjeneste?

Anonymkode: 61a1a...e4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor mye kostet tjeneste?

Anonymkode: 61a1a...e4b

Husker ikke helt, men betalte kanskje en tusenlapp.. I tillegg til klærne da selvsagt. (Nå er det riktignok 8 år siden da).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette har ikke vært min erfaring. Og jeg handler på Dressmann og Bik Bok så vel som Høyer og Vincci.
De er flinkere i utlandet, det er soleklart, men jeg har som regel  fått god hjelp i butikker jeg har vært her hjemme også. Det finnes noen butikker jeg ikke handler i, feks Zara og HM.
Jeg finner en ansatt, sier hva jeg er ute etter, og de finner frem aktuelle plagg, som jeg prøver, og den ansatte er i nærheten for eventuelle spørsmål. 

Høyer har en egne sider der de kommer med endel tips når det gjelder basic-hgarderobe, den synes jeg er ganske god. Her tips om bukser til forskjellige anledninger: 

https://hoyer.no/journal/mote/ekspertene/bukseguide-med-katarina-petrovic/?srsltid=AfmBOoptxmnSl4g0Ttz_X7sLk0zDKZu_VwXiLAh0SFg65flv_hVKoBAF

Mange som jobber i en klesbutikk har jo sin personlige smak og kjenner til klærne de selger da de bruker mye av dagen på å rydde på plass varer. Jeg har jo selvsagt klart å hjelpe kunder og veiledet ut i fra egen mening men en personal shopper som er god har ofte en betydelig dypere kunnskap innenfor snitt, kroppsfasong, fargeforståelse og ulike stiler i tillegg til hva som er i motebildet. 

Det er ingen opplæring til ansatte innenfor det å veilede kunder til å sette sammen antrekk, forståelse av kropp, snitt osv. Unntaket kan være i enkelte eksklusive forretninger hvor service nivået er en del av hva du betaler for som kunde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tilbud for sosiale analfabeter og asbergere som driter penger.

Anonymkode: 7b6e4...d37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange som jobber i en klesbutikk har jo sin personlige smak og kjenner til klærne de selger da de bruker mye av dagen på å rydde på plass varer. Jeg har jo selvsagt klart å hjelpe kunder og veiledet ut i fra egen mening men en personal shopper som er god har ofte en betydelig dypere kunnskap innenfor snitt, kroppsfasong, fargeforståelse og ulike stiler i tillegg til hva som er i motebildet. 

Det er ingen opplæring til ansatte innenfor det å veilede kunder til å sette sammen antrekk, forståelse av kropp, snitt osv. Unntaket kan være i enkelte eksklusive forretninger hvor service nivået er en del av hva du betaler for som kunde. 

Nivået er høyere på feks Ferner ja. Det er klart. Der legger de også opp klærne, gratis hvis man handler for mye, men koster som regel lite. Det finnes mye hjelp å få på nettet nå. Man kan søke på kroppsfasong, alder og hudtone og få tips til klær og farger. 

Bra at noen butikker tilbyr dette da, hvis det er slik at de ansatte ikke har kunnskap generelt. Blir fort dyrt hvis man handler uten å tenke helhet, da blir det mange bomkjøp. 

AnonymBruker
Skrevet
avent skrev (22 timer siden):

Hadde heller gått til en litt mer eksklusiv butikk enn kaphal. Dyrere butikker har ofte bedre peiling og finere og bedre kvalitet på klærne. Vil du ha noe som passer sammen er det ofte basic klærne som gjelder, å så kan du kombinere det med feks en billigere topp. Sorte støvletter funker til det meste, en blazer kan styles både til dressbukse, skjørt, kjole, vanlig sorte bukser og dongeri bukser.

TS her. Jeg har pleid å handle i litt mer ekslusive butikker og har vekslet mellom 3 forskjellige.  Det har det typisk bare vært å stille opp i prøverom og så kommer de med diverse antrekk en kan prøve. Har vært storfornøyd med det. Men nå erto av de tre butikkene nedlagt og den siste fører ikke størrelser over 42, så veldig lite jeg kommer inn i.  Så er det slik at jeg ikke ønsker å bruke for mye penger på svære klær, jeg skal ned, men må ha noe i mellomtiden. Jeg søkte litt rundt og da dukket Kappahl opp.  Der er 5-6 forskjellige avdelinger å velge mellom, men bare 1 av disse tilbyr denne tjenesten når jeg skal velge lokasjon. Tenker da at det må være at det kun er der de har dedikert personell som driver med dette.  Men utfra svarene her, virker det ikek som om noen har erfaring med deg

Anonymkode: 4a68c...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...