Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Fikk følgende beskjed på en fiktiv mail adresse jeg har (som ikke er oppgitt noe sted...) etter å ha installert et fildelingsprogram (Limewire, sendt til meg fra en kamerat jeg trodde hadde peiling på data): "heisan, ville bare gjøre deg oppmerksom på at du deler filer og dokumenter på limewire som du kanskje ikke burde dele med så mange...... Som feks påloggingsinformasjon til hotmail og div andre ting. Fjern mappene du, og bytt passord sånn at de er trygge igjen Mvh meg. Take care & surf safe" Hva slags mapper på Limewire? Jeg har jo ingen mapper der, annet enn musikkfiler. Hvordan synes påloggingsinfo derfra? Og sist men ikke minst, hvordan "lukke lekkasjen" igjen? Må jeg avinstallere programmet, slette alle mapper opprettet med innhold fra stedet eller hva? Forvirret
finnslarken Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Hei. Nå har jeg ikke LimeWire selv, jeg benytter FrostWire og eDonkey til nedlasting. Det første som slår meg, er at fildelingsprogrammene som regel deler ut et antall mapper eller kataloger når programmet installeres. Det heter da tross alt fildelingsprogrammer. Nå er det lenge siden jeg har installert mine to programmer, så jeg husker ikke hva som ble delt ut "pr. default" som det så fint heter. Men jeg ser det ikke som usannsynlig at programmet kan ha delt ut "Mine dokumenter" for eksempel. Du bør lete gjennom menyene i programmet, finne noe som kan ligne på "Verktøy/Tools" og "Egenskaper/Options", og der se hva som deles ut. Dette skal du da selv kunne velge. At epostadressen du har mottatt mailen på ikke er oppgitt noe sted, kan vel tyde på at avsenderen faktisk har vært inne og snoket på maskinen din... Eller i det minste har lastet ned noe av det du hadde liggende på den, som ga ham/henne epostadressen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå