Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, ikke i det hele tatt. Alle damer er ikke slik som meg, men jeg er altså det og har behov i et parforhold, men ikke for sexaktiviteter. Det finnes så mye annet en kan gjøre for hverandre og sammen. Å være kjærlig og inderlig går fint an uten sex, men det ser ikke ut til at så mange vet om dette. Sex. Sex. Sex. Samfunnet er gjennomsyret av det. Hvorfor er sex den utløsende biten og hvis det er bra, så er forholdet bra? Hva er det med folk som må ha sex? Hvorfor må en ha det? 

Anonymkode: 81df6...a03

Du spør om hvorfor vi skal ha sex. Forhåpentligvis er du et resultat av sex. Uten sex går samfunnet til helvete. 

Jeg er kvinne og kjenner på at det bygger seg opp en liten frustrasjon om jeg ikke har sex. Sex utløser lykkehormoner som jeg kan leve på en stund, før det bygger seg opp igjen. Hvis jeg ikke får sex, kan jeg bli småsur og irritabel. Samme med mannen. Merker med en gang han har fått seg noe, da er liksom humøret litt bedre. Dette tuller vi om på jobb, når sjefen er irritabel. Da sier vi at han ikke har fått seg noe på en stund eller kona har krysset bena 😂

I tillegg forbinder jeg sex med nærhet og vise at man er glade i hverandre. At det er noe intimt kun vi 2 deler. Alle andre ting i forholdet, ha hobby sammen, tilbringe tid sammen er også nærhet, men ikke på samme måte, spesielt med barn i hus. Et forhold uten sex er et vennskapsforhold forutsatt at det ikke ligger helsemessige grunner for å ikke praktisere sex. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det ingen i denne diskusjonen som har fått med seg at TS faktisk har vært gravid, født og ammet to barn de siste få årene? Og at det kun er et halvt år siden den minste ble født? 

Gud, jeg kunne ønske menn som "Traktor" kunne oppleve ni måneder med graviditet og hormonhelvete, for deretter å presse et helt menneske ut gjennom vaginae. i groteske smerter og blødninger og kanskje revne fra A til Å, for deretter skulle fore et lite menneske av sin egen kropp døgnet rundt i månedsvis, kvalm og svimmel av søvnmangel, med blodet rennende fra et underliv man overhodet ikke kjenner igjen og med melk dryppende fra ømme, såre pupper, mens hormonene raser rundt i kroppen og gjør at man knapt nok gjenkjenner seg selv.

Men nei, selvfølgelig! Han hadde jo bare sett lystent og sexglad opp på den gigantiske, sutrende mannebabyen som ikke engang gidder å gi kona si anerkjennelse og omsorg for den sinnsyke jobben hun har gjort og hoppet til køys ... eller?

Fy f***. Jammen glad jeg kjenner så mange fantastiske menn i virkeligheden, hvis ikke hadde jeg mistet troen på dem helt av den tråden her. 

Anonymkode: 398d7...e3a

Mannen skal ikke presses til fysisk nærhet han ikke ønsker av den grunn. Eller mener du at dere har gjort dere fortjent til dette? Her møter dere dere selv i døra. 

Tydeligvis er dette med fysisk nærhet noe alle til enhver tid bare skal være åpen for. Vi hadde fått et svært interessant samfunn, dersom alle begynte å praktisere dette. 

Endret av Traktor
  • Nyttig 1
Skrevet
Elena77 skrev (4 minutter siden):

Du spør om hvorfor vi skal ha sex. Forhåpentligvis er du et resultat av sex. Uten sex går samfunnet til helvete. 

Jeg er kvinne og kjenner på at det bygger seg opp en liten frustrasjon om jeg ikke har sex. Sex utløser lykkehormoner som jeg kan leve på en stund, før det bygger seg opp igjen. Hvis jeg ikke får sex, kan jeg bli småsur og irritabel. Samme med mannen. Merker med en gang han har fått seg noe, da er liksom humøret litt bedre. Dette tuller vi om på jobb, når sjefen er irritabel. Da sier vi at han ikke har fått seg noe på en stund eller kona har krysset bena 😂

I tillegg forbinder jeg sex med nærhet og vise at man er glade i hverandre. At det er noe intimt kun vi 2 deler. Alle andre ting i forholdet, ha hobby sammen, tilbringe tid sammen er også nærhet, men ikke på samme måte, spesielt med barn i hus. Et forhold uten sex er et vennskapsforhold forutsatt at det ikke ligger helsemessige grunner for å ikke praktisere sex. 

Og dette effekten er nok 10 ganger så stor for mange menn, som for kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (7 minutter siden):

Mannen skal ikke presses til fysisk nærhet han ikke ønsker av den grunn. Eller mener du at dere har gjort dere fortjent til dette? Her møter dere dere selv i døra. 

Tydeligvis er dette med fysisk nærhet noe alle til enhver tid bare skal være åpen for. Vi hadde fått et svært interessant samfunn, dersom alle begynte å praktisere dette. 

Rart at en mann ønsker sex, men holde kona i hånden er helt grusomt. 
For et argument. 

Anonymkode: c44ac...c24

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For et argument. 

Tja. Sex er kjærlighet for meg, i enda større grad enn kos, og opplever jeg at kjæresten ikke har noe behov for det, eller ikke har ønske om å tenke på mine behov, så blir resultatet at jeg mister totalt lysten på å kose. Og da er den onde spiralen igang, og forholdet er vel i praksis over da 

Anonymkode: 679fd...ce2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen er dum. Hvis han sitter og koser litt i sofaen, og du ligger på armen...så blir det jo ofte sex. i motsatt fall blir det ikke sex.

Det er en viss sammenheng der. Man burde ikke være Einstein for å forstå det. Hva gjør mannen ellers når de møter en dame. Først har sex, så kysser og koser litt? Det er jo ingen som gjør det! Eller forventer at en dame skal si ja til sex uten intimitet og nærhet først-. 

Anonymkode: e06d0...8f6

Har du hørt om emosjonelle sår?

De kan dukke opp som spøkelser fra fortiden. Enten i barndommen eller gjennom erfaringer i livet.

Det hjelper ikke hvor reflektert man er om man er feks stresset og følelser og behov tar overhånd...

Stress + emosjonelt umoden = robot

Dette kan skje med alle mennesker om det er et mønster. Spesielt med tanke på om man går rett på sex uten hverken kos og berøring.

Noen mennesker har behov for mye berøring og kos, mens andre i mindre grad, og noen klarer seg uten. Den siste tror jeg ikke er heldig for den det gjelder med tanke på en partner slik som ts beskriver.

Han har behov for sex virker det som, og ikke henne. Da er det noe som ikke stemmer. 

Jeg er kvinne og jeg har berøring som kjærlighetsspråk. Det betyr ikke at hver eneste berøring skal lede til sex selv om det ofte kan gjøre det. Jeg elsker å bli tatt på av en mann jeg elsker, og som elsker meg. 

Så det er et betydelig skille og ulike nyanser.

Vaginisme er kroppens måte og gi beskjed til hjernen at ts mishandler seg selv ved å ha sex hun egentlig ikke er klar for.

Hvilken partner er interessert i at partneren sin skal mishandle sin egen kropp for å tilfredsstille dem?

Jeg håper dette dreier seg om uvitenhet ts fra hans sin side.

Det finnes nemlig menn som gjør dette bevisst dessverre. De graver sin egen grav på bekostning av sitt behov, og det verste er at de ikke bryr seg. Bare de får sitt så er de fornøyde. Da begynner det og bli skummelt med tanke på samtykke og voldtekt. 

Hvor går grensene?

Han trenger en skikkelig realitetsorientering ts. Håper dere begge får tilstrekkelig informasjon og oppfølging i denne prosessen, og at han er lydhør. 

Ellers er jeg redd for at løpet er kjørt for deres del...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For et argument. 

Rart at en kvinne ønsker forhold og barn, men å ha sex med sin utkårede føles som voldtekt. Kanskje man må jobbe litt med seg selv og sitt syn på mannen? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker jo som om det går fullstendig over hodet på deg at man kan ha to eller ti tanker i hodet samtidig? Det er ikke slik at normale par enten bare har sex ELLER så lager de mat, drar på kino, går tur, masserer, prater osv. De fleste par praktiserer full pakke.

Anonymkode: 768a5...218

Veldig mange gjør alt annet en sex, de synes ikke det er viktig, og har en for krevende hverdag. Da kommer ikke sex på lista på noe man må gjøre. 

Anonymkode: 0a37e...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Så mannen ønsker ikke å være nær deg, ha det hyggelig sammen i sofaen om kvelden etc. hvis det ikke blir sex ut av det? Mange, ihvertfall kvinner trenger nærhet for å ønske noe mer.. Liker han deg ikke utenom å være en sexpartner? Du har fått barn og mange kroppslige forandringer, lite søvn osv. han kan ikke bli sur for at kjæresten ikke klarer mer enn «kun» nærhet nå. Han vet at det ikke blir noe mer og gidder da ikke å være nær hvis det ikke blir noe mer utover kvelden virker det som

Anonymkode: d7d15...63f

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Sex er kjærlighet for meg, i enda større grad enn kos, og opplever jeg at kjæresten ikke har noe behov for det, eller ikke har ønske om å tenke på mine behov, så blir resultatet at jeg mister totalt lysten på å kose. Og da er den onde spiralen igang, og forholdet er vel i praksis over da 

Dette skjedde meg meg i mitt forrige forhold. Tok lang tid før jeg nådde punktet av å ikke ville kose eller gi nærhet lenger, men etter å ha blitt avslått flere titalls separate ganger begynner det virkelig å gå innpå en person. Spesielt for oss som ser på sex og kjærlighet som veldig sammenflettet.

Anonymkode: 6269d...b40

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette skjedde meg meg i mitt forrige forhold. Tok lang tid før jeg nådde punktet av å ikke ville kose eller gi nærhet lenger, men etter å ha blitt avslått flere titalls separate ganger begynner det virkelig å gå innpå en person. Spesielt for oss som ser på sex og kjærlighet som veldig sammenflettet.

Anonymkode: 6269d...b40

Nettopp. Akkurat slik det var for meg. Jeg ble avvist mange ganger før jeg mistet lysten på kose med henne, og det sier litt, for jeg elsker kos. Konstante avvisninger gjør noe med lysten til å kose og gi nærhet. 

Så om det ikke har vært sex på måneder, så bør ikke kvinner bli overrasket over at mannen plutselig knapt vil ta på de, lysten blir borte 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Akkurat slik det var for meg. Jeg ble avvist mange ganger før jeg mistet lysten på kose med henne, og det sier litt, for jeg elsker kos. Konstante avvisninger gjør noe med lysten til å kose og gi nærhet. 

Så om det ikke har vært sex på måneder, så bør ikke kvinner bli overrasket over at mannen plutselig knapt vil ta på de, lysten blir borte 

Jeg forstår og synes (som alle andre?) at det er vondt å bli avvist, men jeg tenker man også må se på årsaken til hvorfor man blir avvist. Her har ts fått 2 barn på 2 år. Det kan være en stor belastning som påvirker på mange plan.

Da mannen min hadde perioder med mye stress på jobb (omorganiseringer og usikker jobbfremtid), så så jeg det som viktig å vise omsorg. Det var ikke så viktig å bli sett/bekreftet når han bekymret seg for annet. Da han fikk hjerteproblemer og begynte på medisiner, så så jeg at han var redd. Da hadde han ikke overskudd til å tenke så mye på hvordan jeg hadde det. 

I et (forhåpentlgvis langt) samliv, så vil sexlyst/evne kunne svinge for begge to. Det er det viktig å ha aksept for - mener jeg. 

Anonymkode: 2c0bf...43a

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår og synes (som alle andre?) at det er vondt å bli avvist, men jeg tenker man også må se på årsaken til hvorfor man blir avvist. Her har ts fått 2 barn på 2 år. Det kan være en stor belastning som påvirker på mange plan.

Da mannen min hadde perioder med mye stress på jobb (omorganiseringer og usikker jobbfremtid), så så jeg det som viktig å vise omsorg. Det var ikke så viktig å bli sett/bekreftet når han bekymret seg for annet. Da han fikk hjerteproblemer og begynte på medisiner, så så jeg at han var redd. Da hadde han ikke overskudd til å tenke så mye på hvordan jeg hadde det. 

I et (forhåpentlgvis langt) samliv, så vil sexlyst/evne kunne svinge for begge to. Det er det viktig å ha aksept for - mener jeg. 

Anonymkode: 2c0bf...43a

Lysten på å gi kos er like lett å styre som lysten på sex, altså tilnærmet umulig, så det er dessverre ikke så lett. Jeg kunne jo tvunget meg selv til å kose med henne, for å prøve vise forståelse, men da kommer avsky snikende sakte men sikkert

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du hevdet vaginisme er vanlig. Etter et søk gjelder det 0,4-1% av befolkningen. Du ble ikke sitert av meg i første omgang fordi jeg ikke så relevansen til HI eller kvinner flest. Synd du fikk sykdommen, men siterte deg ikke bare for å si det.

Jeg vil hevde at vaginimsme er en sjelden årsak eller konsekvens av et skrantede forhold.

1% av befolkningen er en stor andel, og dermed vanlig. Vi ser at autisme i befolkningen har økt til 1% og det er vurdert som en stor andel. At du ikke synes det er stor andel/vanlig, er synsing og totalt irrelevant. Mitt forhold har heller ikke vært skrantende noensinne. Kom tilbake når du greier å delta saklig i diskusjonen. 

Anonymkode: 95574...76c

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

1% av befolkningen er en stor andel, og dermed vanlig. Vi ser at autisme i befolkningen har økt til 1% og det er vurdert som en stor andel. At du ikke synes det er stor andel/vanlig, er synsing og totalt irrelevant. Mitt forhold har heller ikke vært skrantende noensinne. Kom tilbake når du greier å delta saklig i diskusjonen. 

1% har aldri vært "en stor andel", uansett hva det er prosenter av. Hvis jeg har 100kr, og jeg gir deg 1kr, ga jeg deg da en stor andel av mine penger? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hevdet vaginisme er vanlig. Etter et søk gjelder det 0,4-1% av befolkningen. Du ble ikke sitert av meg i første omgang fordi jeg ikke så relevansen til HI eller kvinner flest. Synd du fikk sykdommen, men siterte deg ikke bare for å si det.

Jeg vil hevde at vaginimsme er en sjelden årsak eller konsekvens av et skrantede forhold.

Her er forresten en side hvor du kan lese om at vaginisme er bare en av mange tilstander med smerte i underlivet, som 10-15% av kvinner i befolkningen opplever: 

https://www.drdropin.no/fysikalsk/plager/kvinnehelse/vaginisme

Tør du fortsatt påstå at det ikke er vanlig å ha slike plager? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

1% har aldri vært "en stor andel", uansett hva det er prosenter av. Hvis jeg har 100kr, og jeg gir deg 1kr, ga jeg deg da en stor andel av mine penger? 

Svarer deg også med å sitere det jeg nettopp skrev: 

Her er forresten en side hvor du kan lese om at vaginisme er bare en av mange tilstander med smerte i underlivet, som 10-15% av kvinner i befolkningen opplever: 

https://www.drdropin.no/fysikalsk/plager/kvinnehelse/vaginisme

Tør du fortsatt påstå at det ikke er vanlig å ha slike plager? 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svarer deg også med å sitere det jeg nettopp skrev: 

Endret av Arild37
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (Akkurat nå):

Det endrer ikke på hva jeg sa

Jo, det gjør det. Underlivssmerter er vanlig. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nå handler jo forhold om gjensidig vinning, så det er like legitimt å ønske sex for å gi nærhet som å forvente hjelp med noe i huset for å ha sex.
Forhold består i bunn og grunn av transaksjoner der begge gir og tar, med mål om å øke lykken for begge parter.

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...