Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er mye overstimulert om dagene, og har null behov for sex, men nærhet og å bare være oss. 

Hva er sex for deg egentlig?

Hvordan skiller du mellom "nærhet og bare være oss" og sex, som i utgangspunktet skal være definisjonen av  "nærhet og bare være oss" ? Det at du er overstimulert av baby er i og for seg en ting, men den skulle ikke påvirke dette...

Anonymkode: 5e8ef...ac6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (5 minutter siden):

Man kan vel like godt snu på det? Hva er det lureste å gjøre dersom man ønsker nærhet fra en mann?

Nei, man kan faktisk ikke bare snu på det hvis sexlysten er borte. Det kan riktignok fungere for noen, men sjelden når kvinnen er så sliten og overstimulert av to så tette fødsler med påfølgende ammeperioder, ikke minst når hun i tillegg synes å stå for det meste annet av arbeid med barn og hjem.

Nærhet, som jeg beskrev over, øker kroppens lykke- og tilknytningshormoner, og dermed vil dette også øke sexlysten hos to som er sammen.

Det å ha sex når man ikke har sexlyst, det har motsatt effekt, og det kan i verste fall føre til at Ts ikke vil få tilbake lysten på sin mann. 

Anonymkode: d9ddd...f0f

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette synes jeg er ordentlig stygt av ham. Så usmakelig. Dine fysiske grenser i forhold til å bestemmelse over egen kropp skal ikke krysses på den måten. Han prøver jo å forhandle seg til sex, å "kjøpe" sex fra deg. Jeg tror du vil ende med å føle deg skikkelig brukt om du går med på dette. Emosjonell trygghet og fysisk lekenhet er begge flotte ting å ha i et forhold, men den emosjonelle tryggheten må komme først for å kunne gi rom til det fysiske, tenker jeg. Dessuten er nærhet og intimitet alltids viktig i et forhold, men i perioder hvor man av ulike grunner ikke ønsker sex, bør nærhet være noe man utveksler på andre måter, uten å skulle forhandle seg til sex. Jeg tror det er direkte skadelig for deg selv hvis du går med på å bruke kroppen din når du selv ikke ønsker..

Anonymkode: 225af...ea6

Men å skulle å krysse hans fysiske grense om å ikke ønske nærhet uten sex er bedre? Latterlig hvordan dere kvinner alltid klarer å vri ting i deres favør. Å ønske nærhet i et forhold er ikke noe edlere ønske enn sex. Begge deler er vel så viktig i et forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (10 minutter siden):

Det lureste vill vel da være å ikke riskere å skade seg selv med uønsket pliktsex. For da risikerer man jo å ødelege sexlivet for altid, som da etter din logik vill ødelege alle sjanser for nærhet ikke bare i dag men også i fremtiden....

Eller så kan kvinnen gå i seg selv og gjøre ting som gir henne økt sexlyst. Påtvunget nærhet er egentlig ikke noe bedre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, man kan faktisk ikke bare snu på det hvis sexlysten er borte. Det kan riktignok fungere for noen, men sjelden når kvinnen er så sliten og overstimulert av to så tette fødsler med påfølgende ammeperioder, ikke minst når hun i tillegg synes å stå for det meste annet av arbeid med barn og hjem.

Nærhet, som jeg beskrev over, øker kroppens lykke- og tilknytningshormoner, og dermed vil dette også øke sexlysten hos to som er sammen.

Det å ha sex når man ikke har sexlyst, det har motsatt effekt, og det kan i verste fall føre til at Ts ikke vil få tilbake lysten på sin mann. 

Mannen kan også være overstimulert av nærhet til barn og familie. Men han skal da bare presses til mer nærhet, uten å få utløp for sine seksuelle behov? Som alltid svært lite omtanke for menn her inne. 

Endret av Traktor
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Traktor skrev (6 minutter siden):

Eller så kan kvinnen gå i seg selv og gjøre ting som gir henne økt sexlyst. Påtvunget nærhet er egentlig ikke noe bedre. 

Kan man få fysiske skader av "påtvungen" nærhet?

Det høres jo ut som TS har gått i seg selv, reflektert over hvorfor lysten er borte og bedt mannen om det hun tror kan hjelpe... Tid og nærhet. Så hun gjør jo akurat det du anbefaler da.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (Akkurat nå):

Mannen kan også være overstimulert av nærhet til barn og familie. Men han skal da bare presses til mer nærhet? 

Mange gode poeng du kommer med nå!

Anonymkode: f44ab...71e

• Nyttig 1
Skrevet
Traktor skrev (1 minutt siden):

Mannen kan også være overstimulert av nærhet til barn og familie. Men han skal da bare presses til mer nærhet? 

Om han er overstimulert av barn og familie, så bør han jo si det...  Ikke forsøke å manipulere TS til å gå over grensene sine, med å tilby nærhet (som du tror han er for overstimulert til).... Det du skriver her gir jo ikke mening i forhold til trådens tema.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Kan man få fysiske skader av "påtvungen" nærhet?

Det høres jo ut som TS har gått i seg selv, reflektert over hvorfor lysten er borte og bedt mannen om det hun tror kan hjelpe... Tid og nærhet. Så hun gjlr jo akurat det du anbefaler da.

Psykisk skade er vel egentlig ikke noe bedre? Noe påtvunget nærhet absolutt kan føre til.

Det høres også ut som at mannen har gått i seg selv og reflektert over hva som skal til for at han skal ønske mer nærhet. 

Hvorfor velger kvinner å få barn med menn, som det tydeligvis er så fælt å ha sex med, at de ikke orker og tar skade av det dersom de ikke er 100% gira? 

Endret av Traktor
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Om han er overstimulert av barn og familie, så bør han jo si det...  Ikke forsøke å manipulere TS til å gå over grensene sine, med å tilby nærhet (som du tror han er for overstimulert til).... Det du skriver her gir jo ikke mening i forhold til trådens tema.

Så lite omtanke kvinner og samfunnet generelt har for menns behov og ønsker er det egentlig ikke så rart om han ikke sier det. Det ville dere nok også bare snudd til et forsøk på manipulasjon. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboer mener at jeg ikke kan få nærhet om jeg ikke gir sex.

Hvorfor skal mitt behov for nærhet være viktigere enn hans behov for sex sier han selvom jeg ikke vil.. hva tenker dere om degte? 

Anonymkode: f44ab...71e

Nærhet kan være sex. Sex kan være nærhet.

Dette klarer dere å nærme dere så alt blir bra.

Anonymkode: 240be...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en tidligere partner som kom med samme opplegget. Det forholdet røk ettervært av ulike grunner. Det ble ikke mere nærhet i forholdet av å ha sex. Vært øyeblikk jeg fikk noen form for oppmerksomhet uten barna tilstede handlet kun om sex og parnter som ønsket å tilfredsstille seg selv. 

Nærhet i et godt velfungerende forhold handler om mere enn sex men sex er også viktig. Jeg synes ikke dette høres ok ut og det er ikke en partner alene som skal få sine behov dekket. Dere trenger å finne tilbake til det å være kjærester og å scrolle 1 time alene på vær sin sengekanten vil nok ikke føre dere nærmere hverandre. 

Her må du prøve å kommunisere bedre med hverandre og finne måter dere kan komme nærmere hverandre i en hektisk hverdag med små barn. Men viss mannen bare fortsetter å ha sitt ensrettede fokus på kun sex og ikke er med på å finne løsning på og komme tilbake til å være kjærester utenom å kreve sex vil det bli svært vanskelig at noen av dere får deres behov oppfylt.

Anonymkode: c5790...9d9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan virkelig ikke se for meg noen som liker å bli ‘’presset’’ for sex, og det for å kanskje ‘’få’’ nærhet. Vil vel heller si at nærhet yngler sex.

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (14 minutter siden):

Kvinner trenger å føle seg prioritert, sett, elsket og ivaretatt av sin mann for å ønske sex. En kvinne får ikke lyst på sex fordi hun går til frisøren og får klipt en ny sveis. Eller annet tull hun kan gjøre på egenhånd. En tydelig indikator på at forholdet er bra vises i kvinnens sexlyst.

• Nyttig 4
Skrevet
Krist1an skrev (2 minutter siden):

Kan virkelig ikke se for meg noen som liker å bli ‘’presset’’ for sex, og det for å kanskje ‘’få’’ nærhet. Vil vel heller si at nærhet yngler sex.

Mannen liker nok heller ikke å ligge der sprengkåt inntil dama som tydligvis har null interesse for sex. Da er det nok bedre for han å ligge alene med mobilen og tilfredsstille seg selv på andre måter. 

Som sagt, her må begge gi å ta. 

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kvinner trenger å føle seg prioritert, sett, elsket og ivaretatt av sin mann for å ønske sex. En kvinne får ikke lyst på sex fordi hun går til frisøren og får klipt en ny sveis. Eller annet tull hun kan gjøre på egenhånd. En tydelig indikator på at forholdet er bra vises i kvinnens sexlyst.

En mann trenger sex for å bygge og ønske nærhet. Det er en viktig del av hvordan menn viser kjærlighet og nærhet. Men tydeligvis er kvinners behov alltid prioritert nummer en. Og menn er manipulerende og har skjulte angående, dersom de ønsker noe annet. 

Endret av Traktor
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krist1an skrev (9 minutter siden):

Samtidig er det grenser for hvor mye nærhet menn ønsker, dersom det "aldri" leder til sex. 

• Nyttig 2
Skrevet
Traktor skrev (1 minutt siden):

Som sagt, her må begge gi å ta. 

Trodde de hadde et samliv og ikke drev på å ‘’presse’’ hverandre. Med barn kommer det ofte en tid hvor mange blir overstimulert og når dette fører til redusert sexlyst så er ikke løsningen å ‘’presse’’ seg på den andre.

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (25 minutter siden):

Men å skulle å krysse hans fysiske grense om å ikke ønske nærhet uten sex er bedre? Latterlig hvordan dere kvinner alltid klarer å vri ting i deres favør. Å ønske nærhet i et forhold er ikke noe edlere ønske enn sex. Begge deler er vel så viktig i et forhold. 

Det handler ikke om annet enn elementær fysiologi rundt hva som skaper sexlyst. 

Det skader ikke mannen å gi henne emosjonell og fysisk nærhet uten å presse på for å ha sex med henne.

Men det kan skade både hennes sexlyst varig å måtte ha sex uten å ønske det (og en mann som har sex med en kvinne som ikke ønsker det, han har vi begreper og paragrafer for, selv bare det å stadig forsøke å presse en kvinne til å ha uønsket sex har vi slike begreper og paragrafer for...), og det å holde på slik vil nesten garantert ødelegge forholdet deres.

Om en mann ikke respekterer elementær fysiologi, så burde han heller latt være å få barn og heller holde seg til en oppblåsbar dame som ikke har følelser og fysiologiske behov og normal fysiologisk funksjon.

Men det er forbausende mange menn som fremdeles ikke forstår noe så elementært i samspill i et forhold.

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (30 minutter siden):

Forstår du at det du i realiteten her gjør er å forsvare det som i realiteten vil være seksuell utpressing og vold, som det blir når en mann stadig bruker sex som pressmiddel og har sex med en kvinne som ikke ønsker det?

• Liker 6
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...