AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:21 #121 Skrevet onsdag kl. 10:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja. Sex er kjærlighet for meg, i enda større grad enn kos, og opplever jeg at kjæresten ikke har noe behov for det, eller ikke har ønske om å tenke på mine behov, så blir resultatet at jeg mister totalt lysten på å kose. Og da er den onde spiralen igang, og forholdet er vel i praksis over da Anonymkode: 679fd...ce2 Dette skjedde meg meg i mitt forrige forhold. Tok lang tid før jeg nådde punktet av å ikke ville kose eller gi nærhet lenger, men etter å ha blitt avslått flere titalls separate ganger begynner det virkelig å gå innpå en person. Spesielt for oss som ser på sex og kjærlighet som veldig sammenflettet. Anonymkode: 6269d...b40 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:40 #122 Skrevet onsdag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette skjedde meg meg i mitt forrige forhold. Tok lang tid før jeg nådde punktet av å ikke ville kose eller gi nærhet lenger, men etter å ha blitt avslått flere titalls separate ganger begynner det virkelig å gå innpå en person. Spesielt for oss som ser på sex og kjærlighet som veldig sammenflettet. Anonymkode: 6269d...b40 Nettopp. Akkurat slik det var for meg. Jeg ble avvist mange ganger før jeg mistet lysten på kose med henne, og det sier litt, for jeg elsker kos. Konstante avvisninger gjør noe med lysten til å kose og gi nærhet. Så om det ikke har vært sex på måneder, så bør ikke kvinner bli overrasket over at mannen plutselig knapt vil ta på de, lysten blir borte Anonymkode: 679fd...ce2 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:53 #123 Skrevet onsdag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. Akkurat slik det var for meg. Jeg ble avvist mange ganger før jeg mistet lysten på kose med henne, og det sier litt, for jeg elsker kos. Konstante avvisninger gjør noe med lysten til å kose og gi nærhet. Så om det ikke har vært sex på måneder, så bør ikke kvinner bli overrasket over at mannen plutselig knapt vil ta på de, lysten blir borte Anonymkode: 679fd...ce2 Jeg forstår og synes (som alle andre?) at det er vondt å bli avvist, men jeg tenker man også må se på årsaken til hvorfor man blir avvist. Her har ts fått 2 barn på 2 år. Det kan være en stor belastning som påvirker på mange plan. Da mannen min hadde perioder med mye stress på jobb (omorganiseringer og usikker jobbfremtid), så så jeg det som viktig å vise omsorg. Det var ikke så viktig å bli sett/bekreftet når han bekymret seg for annet. Da han fikk hjerteproblemer og begynte på medisiner, så så jeg at han var redd. Da hadde han ikke overskudd til å tenke så mye på hvordan jeg hadde det. I et (forhåpentlgvis langt) samliv, så vil sexlyst/evne kunne svinge for begge to. Det er det viktig å ha aksept for - mener jeg. Anonymkode: 2c0bf...43a 2 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:58 #124 Skrevet onsdag kl. 10:58 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår og synes (som alle andre?) at det er vondt å bli avvist, men jeg tenker man også må se på årsaken til hvorfor man blir avvist. Her har ts fått 2 barn på 2 år. Det kan være en stor belastning som påvirker på mange plan. Da mannen min hadde perioder med mye stress på jobb (omorganiseringer og usikker jobbfremtid), så så jeg det som viktig å vise omsorg. Det var ikke så viktig å bli sett/bekreftet når han bekymret seg for annet. Da han fikk hjerteproblemer og begynte på medisiner, så så jeg at han var redd. Da hadde han ikke overskudd til å tenke så mye på hvordan jeg hadde det. I et (forhåpentlgvis langt) samliv, så vil sexlyst/evne kunne svinge for begge to. Det er det viktig å ha aksept for - mener jeg. Anonymkode: 2c0bf...43a Lysten på å gi kos er like lett å styre som lysten på sex, altså tilnærmet umulig, så det er dessverre ikke så lett. Jeg kunne jo tvunget meg selv til å kose med henne, for å prøve vise forståelse, men da kommer avsky snikende sakte men sikkert Anonymkode: 679fd...ce2 3
Gregarious Skrevet onsdag kl. 11:19 #125 Skrevet onsdag kl. 11:19 Nå handler jo forhold om gjensidig vinning, så det er like legitimt å ønske sex for å gi nærhet som å forvente hjelp med noe i huset for å ha sex. Forhold består i bunn og grunn av transaksjoner der begge gir og tar, med mål om å øke lykken for begge parter. 1 3
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 11:29 #126 Skrevet onsdag kl. 11:29 Traktor skrev (13 timer siden): Psykisk skade er vel egentlig ikke noe bedre? Noe påtvunget nærhet absolutt kan føre til. Det høres også ut som at mannen har gått i seg selv og reflektert over hva som skal til for at han skal ønske mer nærhet. Hvorfor velger kvinner å få barn med menn, som det tydeligvis er så fælt å ha sex med, at de ikke orker og tar skade av det dersom de ikke er 100% gira? Psykisks skade er selfølgelig bedre en psykisk OG fysiske skader. Så har jeg aldri sett noen forskning som i det helle tatt tyder på at de psykiske skadene fra en uønsket klem er i nærheten av så vanlige eller alvorlige som fra uønsket sammleie. Intresangt om du kan vise til noe som helst som hevder at klemer er potensielt likke skadelig, men frem til du viser til det så tviler jeg. Ja og når mannen trenger at kona skal ofre sex lysten sin for å få kleme, så står de jo ganske fast. Det er jo helle problemet i tråden... Det siste avsnitet dit er en dårlig stråman. Uønsket sex kan være skadelig uanset hvilken mann det er med. Så blir bare useriøst å latte som om det at kvinners sexlyst påvirkes av føde og amme, skal si noe om mannen de har valgt. 2
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 11:40 #127 Skrevet onsdag kl. 11:40 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 1% har aldri vært "en stor andel", uansett hva det er prosenter av. Hvis jeg har 100kr, og jeg gir deg 1kr, ga jeg deg da en stor andel av mine penger? Anonymkode: 679fd...ce2 1% av befolkningen blir jo 2% av kvinner, som blir 1 av 50. Så sier vel de fleste kilder på temaet at tallene er usikre da det er et tabu belagt tema, litte statestik og mange kvier seg for å kontakte helsepersonel. Det er jo også et "spekter" her, så man kan ha store problemer med sex i foeholdet før blit alvorlig nok til å kvalifisere til diagnosen. Jeg synes 1 av 50 var sjokerende høyt tall, spesielt når du tenker på hvor ingripende sykdomen er. Hvorfor risikere det? 2
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 11:50 #128 Skrevet onsdag kl. 11:50 Traktor skrev (13 timer siden): Så lite omtanke kvinner og samfunnet generelt har for menns behov og ønsker er det egentlig ikke så rart om han ikke sier det. Det ville dere nok også bare snudd til et forsøk på manipulasjon. Det er en ting å ikke si han ikke orker å kleme, det er noe annet å tilby klemer... Du gir ikke mening her! 1
Druid Skrevet onsdag kl. 12:02 #129 Skrevet onsdag kl. 12:02 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva tror mannen at sex er? Hva må til for at begge skal ha lyst på sex? Kan den lysten fremtvinges? Har du tenkt på det? Anonymkode: 95574...76c Jeg tror de fleste menn ser på sex som «emosjonell og fysisk nærhet», og noe man instinktivt skal ha en indre motivasjon for i relasjon til en partner. Hvilket er det store, statistiske problemet. For 90 % av kvinnene som svarer her, ser på sex som en unaturlig oppgave de må manipuleres til å akseptere, for ikke å oppleve det som traumatisk. I det legger de faktisk til grunn at lysten KAN fremtvinges av partner gjennom riktig handlingsmønster. Det er BETYDNINGEN av at kriteriene kvinner setter for å «få» lyst. 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:14 #130 Skrevet onsdag kl. 12:14 Traktor skrev (3 timer siden): Og dette effekten er nok 10 ganger så stor for mange menn, som for kvinner. Det er ihvertfall det en del menn tror. At de et så mye kåtere enn oss. Vi som er sammen med menn, vet at det ikke nødvendig er sant. Men det kan være litt ulikt angår kjønn hva som skrur på sexlyst. Kvinner er for eksempel mrr tilbøyelig til å bli syk/over/understimulert av søvnmangel, og har et større søvnbehov enn menn, noe en del menn nok kan tenke på. At hvis dama ikke "virker", så kan det være hennes libido påvirkes mer av mangel på søvn og hvile. Anonymkode: 328dc...6b5 1 4
Druid Skrevet onsdag kl. 12:19 #131 Skrevet onsdag kl. 12:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ihvertfall det en del menn tror. At de et så mye kåtere enn oss. Vi som er sammen med menn, vet at det ikke nødvendig er sant. Men det kan være litt ulikt angår kjønn hva som skrur på sexlyst. Kvinner er for eksempel mrr tilbøyelig til å bli syk/over/understimulert av søvnmangel, og har et større søvnbehov enn menn, noe en del menn nok kan tenke på. At hvis dama ikke "virker", så kan det være hennes libido påvirkes mer av mangel på søvn og hvile. Anonymkode: 328dc...6b5 Statistisk sett, er det fakta. Individuelt er det store variasjoner. Biologisk er det grunn til å tro at bildet er mer komplekst, men vi er ikke glad i å se på oss selv fra en biologisk synsvinkel. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:25 #132 Skrevet onsdag kl. 12:25 Søvndeprivasjon + høyt nivå av stress = null sexlyst. Sex var ikke i tankene det første 1.5 år post fødsel ved begge våres barn. Anonymkode: 53b12...a86 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:26 #133 Skrevet onsdag kl. 12:26 Druid skrev (2 minutter siden): Statistisk sett, er det fakta. Individuelt er det store variasjoner. Biologisk er det grunn til å tro at bildet er mer komplekst, men vi er ikke glad i å se på oss selv fra en biologisk synsvinkel. Jeg gjetter at vi snakker om litt ulike ting nå. Det er mye statistikk på at menn i snitt ønsker mer tilfeldig sex, for eksempel. Dynamikk i sexen i parforhold er det vel ikke så mange som forsker på, sånn direkte. Anonymkode: 328dc...6b5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:27 #134 Skrevet onsdag kl. 12:27 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ihvertfall det en del menn tror. At de et så mye kåtere enn oss. Vi som er sammen med menn, vet at det ikke nødvendig er sant. Men det kan være litt ulikt angår kjønn hva som skrur på sexlyst. Kvinner er for eksempel mrr tilbøyelig til å bli syk/over/understimulert av søvnmangel, og har et større søvnbehov enn menn, noe en del menn nok kan tenke på. At hvis dama ikke "virker", så kan det være hennes libido påvirkes mer av mangel på søvn og hvile. Anonymkode: 328dc...6b5 Jeg virker faktisk litt bedre når jeg er litt pjusk. Trenger litt TLC da Anonymkode: 2d65a...148 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:28 #135 Skrevet onsdag kl. 12:28 (endret) Jeg har null forventninger om at en partner skal ha sex med meg, uten selv å ville ha sex. At partner selv harLyst på sex er en av få absolutte forutsetninger for at jeg selv vil ha sex. Klarer ikke i min villeste fantasi å se hvilken glede det er i å ha sex med en som «stiller opp» eller har sex bare for å «glede» deg, uten selv å ville ha sex. For meg er dette like ille som en partner som har sex fordi det oppleves som en «plikt», eller fordi partner er redd for hvordan reaksjon vil bli på en avvisning. Anonymkode: 53b12...a86 Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 19 timer siden av Perelandra 1 3
Elena77 Skrevet onsdag kl. 12:31 #136 Skrevet onsdag kl. 12:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjetter at vi snakker om litt ulike ting nå. Det er mye statistikk på at menn i snitt ønsker mer tilfeldig sex, for eksempel. Dynamikk i sexen i parforhold er det vel ikke så mange som forsker på, sånn direkte. Anonymkode: 328dc...6b5 Dynamikk vet jeg ikke, men har lest en plass at folk i parforhold som har sex 1 gang i uken var de mest lykkelige. Og det stemmer forsåvidt med min lyst. Har vi sex en søndag, så bygger det seg opp i løpet av uken og søndagen er jeg klar for sex igjen. Men vi har jo spontan sex også, når lysten tar litt overhånd på en onsdag 😁
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:32 #137 Skrevet onsdag kl. 12:32 Dette er jo faktisk helt sinnsykt. Det normale ville være at han må vaske gulv for å få sex, som selvfølgelig er noe helt annet… 😂 Anonymkode: edec6...fb9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:34 #138 Skrevet onsdag kl. 12:34 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forskning på tilknytning og sexlyst har vist at å gi nærhet øker sexlysten. Hva er da smartest å gjøre hvis mannen ønsker seg sex? En mann som nekter å gi nærhet hvis ikke han først får sex, han har i realiteten skutt en kanonkule under sjølinja på eget forhold. Det går sjeldent bra om han ikke forstår at han nå er i ferd med å ødelegge både forholdet og Ts' sexlyst. Anonymkode: d9ddd...f0f Hva viser forskningen om sex og menns lyst til å gi nærhet? Anonymkode: edec6...fb9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:36 #139 Skrevet onsdag kl. 12:36 Pippi Lotta skrev (14 timer siden): Det lureste vill vel da være å ikke riskere å skade seg selv med uønsket pliktsex. For da risikerer man jo å ødelege sexlivet for altid, som da etter din logik vill ødelege alle sjanser for nærhet ikke bare i dag men også i fremtiden.... Men så er det selvsagt dette med skadene som følger av plikt-nærhet også, da… huff, vanskelig dette her. 😄 Anonymkode: edec6...fb9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:38 #140 Skrevet onsdag kl. 12:38 Krist1an skrev (14 timer siden): Kan virkelig ikke se for meg noen som liker å bli ‘’presset’’ for sex, og det for å kanskje ‘’få’’ nærhet. Vil vel heller si at nærhet yngler sex. Og sex yngler nærhet. Hva er poenget ditt? Anonymkode: edec6...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå