AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:21 #101 Skrevet onsdag kl. 08:21 Traktor skrev (9 timer siden): Så da er det tydeligvis greit å krysse menn sine fysiske grenser? Dette har absolutt ingenting med likestilling å gjøre. Jeg er glad du ikke er min partner, da du har så utrolig lite forståelse for forskjellen på fysiske grenser og likestilling. Kvinner forstår ikke det virker det som. Og det å bli presset til å ha fysisk nærhet når en ikke vil, det er også veldig skadelig for forholdet, det vet jeg godt Anonymkode: 679fd...ce2 1 2
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 08:29 #102 Skrevet onsdag kl. 08:29 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet ikke helt hva jeg skal svare på. Poenget mitt var at hun skulle droppe dyttinga av eget innlegg. Anonymkode: 768a5...218 Poenget mit var at om du ikke ønsker å svare på det noen skriver, er det ikke nødvendig å sitere det heller.... Synes forøvrig brukeren du siterte kommer med veldig nyttige inspil! 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:33 #103 Skrevet onsdag kl. 08:33 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kommuniserte du med ord hva du faktisk trengte, eller skulle han automatisk skjønne det? Anonymkode: 768a5...218 Nei, vi snakket ikke. Ikke om sånne ting. Bare forbi hverandre, om du forstår. Vi var veldig dårlig på kommunikasjon og kom inn en dårlig sirkel. Jeg sa bare at jeg var sliten og trengte avlastning, ikke at jeg trengte en klem eller nærhet. For jeg levde i den troen at folk viser omsorg til andre som tydelig sliter. F.eks i begravelse, når noen er triste, så vil du kanskje gi den personen en klem. Men mannen min var ikke sånn. Han "så" ikke sånt. Og mannen ble drittlei av å høre at jeg var sliten. Men med den nye, så er jeg erfaring rikere, mer voksen og vet mer hvordan jeg vil ha det og jeg sier det. Anonymkode: 2d65a...148 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:33 #104 Skrevet onsdag kl. 08:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nettopp derfor jeg ikke tror på at du er kvinne, fordi du tror dette handler om feminisme og «å klandre og kjefte ut alle menn jeg kommer over». Det jeg skrev i innlegget mitt, som du tydeligvis er så utrolig frustrert over at jeg siterer flere ganger, klarer du jo faktisk ikke å svare saklig på. Anonymkode: 95574...76c Du hevdet vaginisme er vanlig. Etter et søk gjelder det 0,4-1% av befolkningen. Du ble ikke sitert av meg i første omgang fordi jeg ikke så relevansen til HI eller kvinner flest. Synd du fikk sykdommen, men siterte deg ikke bare for å si det. Jeg vil hevde at vaginimsme er en sjelden årsak eller konsekvens av et skrantede forhold. Anonymkode: 768a5...218 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:34 #105 Skrevet onsdag kl. 08:34 Er det ingen i denne diskusjonen som har fått med seg at TS faktisk har vært gravid, født og ammet to barn de siste få årene? Og at det kun er et halvt år siden den minste ble født? Gud, jeg kunne ønske menn som "Traktor" kunne oppleve ni måneder med graviditet og hormonhelvete, for deretter å presse et helt menneske ut gjennom vaginae. i groteske smerter og blødninger og kanskje revne fra A til Å, for deretter skulle fore et lite menneske av sin egen kropp døgnet rundt i månedsvis, kvalm og svimmel av søvnmangel, med blodet rennende fra et underliv man overhodet ikke kjenner igjen og med melk dryppende fra ømme, såre pupper, mens hormonene raser rundt i kroppen og gjør at man knapt nok gjenkjenner seg selv. Men nei, selvfølgelig! Han hadde jo bare sett lystent og sexglad opp på den gigantiske, sutrende mannebabyen som ikke engang gidder å gi kona si anerkjennelse og omsorg for den sinnsyke jobben hun har gjort og hoppet til køys ... eller? Fy f***. Jammen glad jeg kjenner så mange fantastiske menn i virkeligheden, hvis ikke hadde jeg mistet troen på dem helt av den tråden her. Anonymkode: 398d7...e3a 5 2 8
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 08:36 #106 Skrevet onsdag kl. 08:36 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva mener du? Det er komplett umulig for deg å tro på at jeg er uenig med deg? Jeg har en bra pappa, jeg har 3 flotte onkler, jeg hadde 2 bra bestefedre, jeg har 2 bra brødre, jeg har en eks jeg vokste fra men han er en bra mann og far, jeg har en bra sønn og en bra samboer. Så nei, dette "alle menn er slik og sånn"-pisset på KG kan jeg ikke stille meg bak. Jeg må ikke gå rundt å klandre og kjefte ut alle menn jeg kommer over for å være kvinne. Jeg har utelukkende hatt bra menn(og kvinner) i mitt liv. Anonymkode: 768a5...218 Hva er det du skriver om her? Skal ikke kvinner få delle sine opplevelser, fordi du har en snil onkel? Brukeren du siterer har da ikke "kjeftet ut alle men" noe sted? Jeg synes det er merkelig om en kvinne tar det hun skriver så personlig. Hvorfor tolke henes forteling som klandring av "alle menn" om du ikke identifiserte deg med mannen i historien? Som kvinne burde du jo greie å se det objektivt nok til å se at det ikke står "alle menn" noe sted? 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:38 #107 Skrevet onsdag kl. 08:38 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Hva er det du skriver om her? Skal ikke kvinner få delle sine opplevelser, fordi du har en snil onkel? Brukeren du siterer har da ikke "kjeftet ut alle men" noe sted? Jeg synes det er merkelig om en kvinne tar det hun skriver så personlig. Hvorfor tolke henes forteling som klandring av "alle menn" om du ikke identifiserte deg med mannen i historien? Som kvinne burde du jo greie å se det objektivt nok til å se at det ikke står "alle menn" noe sted? Fordi det ble sagt at menn ikke forstår oss kvinner. Det var en hel side der enkelte skrev hvordan vi kvinner som helhet fungerer. Derfor sa jeg imot. Anonymkode: 768a5...218 1 1
BobbySocks Skrevet onsdag kl. 08:41 #108 Skrevet onsdag kl. 08:41 Altså, dere er havnet på min pappa er sterkere en din pappa-nivået, og det er ikke bra. Parterapi.
Strigiformes Skrevet onsdag kl. 08:44 #109 Skrevet onsdag kl. 08:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen er dum. Hvis han sitter og koser litt i sofaen, og du ligger på armen...så blir det jo ofte sex. i motsatt fall blir det ikke sex. Det er en viss sammenheng der. Man burde ikke være Einstein for å forstå det. Hva gjør mannen ellers når de møter en dame. Først har sex, så kysser og koser litt? Det er jo ingen som gjør det! Eller forventer at en dame skal si ja til sex uten intimitet og nærhet først-. Anonymkode: e06d0...8f6 Det er mange menn som tenker slik dessverre. Håper ikke det er flertallet... Og man trenger ikke å være singel for og oppleve det. Virker som de ikke har lært grunnleggende prinsipper eller er emosjonelt tilgjengelige, eller det kan være en kombinasjon. Det kan være mange årsaker bak en slik adferd. Trenger ikke å bety at mannen er dum.
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 08:45 #110 Skrevet onsdag kl. 08:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det ble sagt at menn ikke forstår oss kvinner. Det var en hel side der enkelte skrev hvordan vi kvinner som helhet fungerer. Derfor sa jeg imot. Anonymkode: 768a5...218 Menn er fra mars og kvinner fra venus, og påpeker man det så kjefter man ut og klandrer alle menn? Jeg synes det er veldig merkelig å respondere på en slik utalelse med at man har snille onkler, om du ikke selv følte deg trofet av den. 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:51 #111 Skrevet onsdag kl. 08:51 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kvinner forstår ikke det virker det som. Og det å bli presset til å ha fysisk nærhet når en ikke vil, det er også veldig skadelig for forholdet, det vet jeg godt Anonymkode: 679fd...ce2 Jeg har ikke problemer med å forstå at det å bli presset til fysisk nærhet når man ikke vil er skadelig - enten det er snakk om klem, kyss eller å sitte i armkroken, bli strøket på eller forventes å stryke på. Jeg er veldig glad barn lærer om at de har lov til å ha egne grenser, og jeg håper det blir noe de tar med seg inn i voksenlivet. Det jeg har problemer med å forstå, er at man ønsker sex med et menneske man ikke ønsker å gi en klem eller sitte inntil i sofaen innimellom. Da mener jeg ikke at man skal forlange nærhet her og nå, men at man kan ønske seg det og finne en tid og sted det passer begge. Anonymkode: 2c0bf...43a 2 4
Elena77 Skrevet onsdag kl. 08:54 #112 Skrevet onsdag kl. 08:54 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei, ikke i det hele tatt. Alle damer er ikke slik som meg, men jeg er altså det og har behov i et parforhold, men ikke for sexaktiviteter. Det finnes så mye annet en kan gjøre for hverandre og sammen. Å være kjærlig og inderlig går fint an uten sex, men det ser ikke ut til at så mange vet om dette. Sex. Sex. Sex. Samfunnet er gjennomsyret av det. Hvorfor er sex den utløsende biten og hvis det er bra, så er forholdet bra? Hva er det med folk som må ha sex? Hvorfor må en ha det? Anonymkode: 81df6...a03 Du spør om hvorfor vi skal ha sex. Forhåpentligvis er du et resultat av sex. Uten sex går samfunnet til helvete. Jeg er kvinne og kjenner på at det bygger seg opp en liten frustrasjon om jeg ikke har sex. Sex utløser lykkehormoner som jeg kan leve på en stund, før det bygger seg opp igjen. Hvis jeg ikke får sex, kan jeg bli småsur og irritabel. Samme med mannen. Merker med en gang han har fått seg noe, da er liksom humøret litt bedre. Dette tuller vi om på jobb, når sjefen er irritabel. Da sier vi at han ikke har fått seg noe på en stund eller kona har krysset bena 😂 I tillegg forbinder jeg sex med nærhet og vise at man er glade i hverandre. At det er noe intimt kun vi 2 deler. Alle andre ting i forholdet, ha hobby sammen, tilbringe tid sammen er også nærhet, men ikke på samme måte, spesielt med barn i hus. Et forhold uten sex er et vennskapsforhold forutsatt at det ikke ligger helsemessige grunner for å ikke praktisere sex. 2 2
Traktor Skrevet onsdag kl. 08:55 #113 Skrevet onsdag kl. 08:55 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det ingen i denne diskusjonen som har fått med seg at TS faktisk har vært gravid, født og ammet to barn de siste få årene? Og at det kun er et halvt år siden den minste ble født? Gud, jeg kunne ønske menn som "Traktor" kunne oppleve ni måneder med graviditet og hormonhelvete, for deretter å presse et helt menneske ut gjennom vaginae. i groteske smerter og blødninger og kanskje revne fra A til Å, for deretter skulle fore et lite menneske av sin egen kropp døgnet rundt i månedsvis, kvalm og svimmel av søvnmangel, med blodet rennende fra et underliv man overhodet ikke kjenner igjen og med melk dryppende fra ømme, såre pupper, mens hormonene raser rundt i kroppen og gjør at man knapt nok gjenkjenner seg selv. Men nei, selvfølgelig! Han hadde jo bare sett lystent og sexglad opp på den gigantiske, sutrende mannebabyen som ikke engang gidder å gi kona si anerkjennelse og omsorg for den sinnsyke jobben hun har gjort og hoppet til køys ... eller? Fy f***. Jammen glad jeg kjenner så mange fantastiske menn i virkeligheden, hvis ikke hadde jeg mistet troen på dem helt av den tråden her. Anonymkode: 398d7...e3a Mannen skal ikke presses til fysisk nærhet han ikke ønsker av den grunn. Eller mener du at dere har gjort dere fortjent til dette? Her møter dere dere selv i døra. Tydeligvis er dette med fysisk nærhet noe alle til enhver tid bare skal være åpen for. Vi hadde fått et svært interessant samfunn, dersom alle begynte å praktisere dette. Endret onsdag kl. 08:58 av Traktor 2
Traktor Skrevet onsdag kl. 09:00 #114 Skrevet onsdag kl. 09:00 Elena77 skrev (4 minutter siden): Du spør om hvorfor vi skal ha sex. Forhåpentligvis er du et resultat av sex. Uten sex går samfunnet til helvete. Jeg er kvinne og kjenner på at det bygger seg opp en liten frustrasjon om jeg ikke har sex. Sex utløser lykkehormoner som jeg kan leve på en stund, før det bygger seg opp igjen. Hvis jeg ikke får sex, kan jeg bli småsur og irritabel. Samme med mannen. Merker med en gang han har fått seg noe, da er liksom humøret litt bedre. Dette tuller vi om på jobb, når sjefen er irritabel. Da sier vi at han ikke har fått seg noe på en stund eller kona har krysset bena 😂 I tillegg forbinder jeg sex med nærhet og vise at man er glade i hverandre. At det er noe intimt kun vi 2 deler. Alle andre ting i forholdet, ha hobby sammen, tilbringe tid sammen er også nærhet, men ikke på samme måte, spesielt med barn i hus. Et forhold uten sex er et vennskapsforhold forutsatt at det ikke ligger helsemessige grunner for å ikke praktisere sex. Og dette effekten er nok 10 ganger så stor for mange menn, som for kvinner.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:03 #115 Skrevet onsdag kl. 09:03 Traktor skrev (7 minutter siden): Mannen skal ikke presses til fysisk nærhet han ikke ønsker av den grunn. Eller mener du at dere har gjort dere fortjent til dette? Her møter dere dere selv i døra. Tydeligvis er dette med fysisk nærhet noe alle til enhver tid bare skal være åpen for. Vi hadde fått et svært interessant samfunn, dersom alle begynte å praktisere dette. Rart at en mann ønsker sex, men holde kona i hånden er helt grusomt. For et argument. Anonymkode: c44ac...c24 11 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:08 #116 Skrevet onsdag kl. 09:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rart at en mann ønsker sex, men holde kona i hånden er helt grusomt. For et argument. Anonymkode: c44ac...c24 Tja. Sex er kjærlighet for meg, i enda større grad enn kos, og opplever jeg at kjæresten ikke har noe behov for det, eller ikke har ønske om å tenke på mine behov, så blir resultatet at jeg mister totalt lysten på å kose. Og da er den onde spiralen igang, og forholdet er vel i praksis over da Anonymkode: 679fd...ce2 3 1
Strigiformes Skrevet onsdag kl. 09:10 #117 Skrevet onsdag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen er dum. Hvis han sitter og koser litt i sofaen, og du ligger på armen...så blir det jo ofte sex. i motsatt fall blir det ikke sex. Det er en viss sammenheng der. Man burde ikke være Einstein for å forstå det. Hva gjør mannen ellers når de møter en dame. Først har sex, så kysser og koser litt? Det er jo ingen som gjør det! Eller forventer at en dame skal si ja til sex uten intimitet og nærhet først-. Anonymkode: e06d0...8f6 Har du hørt om emosjonelle sår? De kan dukke opp som spøkelser fra fortiden. Enten i barndommen eller gjennom erfaringer i livet. Det hjelper ikke hvor reflektert man er om man er feks stresset og følelser og behov tar overhånd... Stress + emosjonelt umoden = robot Dette kan skje med alle mennesker om det er et mønster. Spesielt med tanke på om man går rett på sex uten hverken kos og berøring. Noen mennesker har behov for mye berøring og kos, mens andre i mindre grad, og noen klarer seg uten. Den siste tror jeg ikke er heldig for den det gjelder med tanke på en partner slik som ts beskriver. Han har behov for sex virker det som, og ikke henne. Da er det noe som ikke stemmer. Jeg er kvinne og jeg har berøring som kjærlighetsspråk. Det betyr ikke at hver eneste berøring skal lede til sex selv om det ofte kan gjøre det. Jeg elsker å bli tatt på av en mann jeg elsker, og som elsker meg. Så det er et betydelig skille og ulike nyanser. Vaginisme er kroppens måte og gi beskjed til hjernen at ts mishandler seg selv ved å ha sex hun egentlig ikke er klar for. Hvilken partner er interessert i at partneren sin skal mishandle sin egen kropp for å tilfredsstille dem? Jeg håper dette dreier seg om uvitenhet ts fra hans sin side. Det finnes nemlig menn som gjør dette bevisst dessverre. De graver sin egen grav på bekostning av sitt behov, og det verste er at de ikke bryr seg. Bare de får sitt så er de fornøyde. Da begynner det og bli skummelt med tanke på samtykke og voldtekt. Hvor går grensene? Han trenger en skikkelig realitetsorientering ts. Håper dere begge får tilstrekkelig informasjon og oppfølging i denne prosessen, og at han er lydhør. Ellers er jeg redd for at løpet er kjørt for deres del... 3 1
Traktor Skrevet onsdag kl. 09:10 #118 Skrevet onsdag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rart at en mann ønsker sex, men holde kona i hånden er helt grusomt. For et argument. Anonymkode: c44ac...c24 Rart at en kvinne ønsker forhold og barn, men å ha sex med sin utkårede føles som voldtekt. Kanskje man må jobbe litt med seg selv og sitt syn på mannen? 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:12 #119 Skrevet onsdag kl. 10:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virker jo som om det går fullstendig over hodet på deg at man kan ha to eller ti tanker i hodet samtidig? Det er ikke slik at normale par enten bare har sex ELLER så lager de mat, drar på kino, går tur, masserer, prater osv. De fleste par praktiserer full pakke. Anonymkode: 768a5...218 Veldig mange gjør alt annet en sex, de synes ikke det er viktig, og har en for krevende hverdag. Da kommer ikke sex på lista på noe man må gjøre. Anonymkode: 0a37e...7e0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:20 #120 Skrevet onsdag kl. 10:20 Så mannen ønsker ikke å være nær deg, ha det hyggelig sammen i sofaen om kvelden etc. hvis det ikke blir sex ut av det? Mange, ihvertfall kvinner trenger nærhet for å ønske noe mer.. Liker han deg ikke utenom å være en sexpartner? Du har fått barn og mange kroppslige forandringer, lite søvn osv. han kan ikke bli sur for at kjæresten ikke klarer mer enn «kun» nærhet nå. Han vet at det ikke blir noe mer og gidder da ikke å være nær hvis det ikke blir noe mer utover kvelden virker det som Anonymkode: d7d15...63f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå