AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei! Et lite hjertesukk 😅 Vi har en på 2 år og en baby på 6mnd. Krangler mye med samboer for tiden. Mye av grunnen er at vi har veldig lite tid til hverandre oppi en travel hverdag. Jeg har sagt at jeg savner nærhet, i form av at vi kan sitte i sofaen, prate sammen bare oss, legge oss sammen og kose i armkroken før natten. Vi sover ofte på hver våre rom for mest søvn for begge, men dette går utover muligheter for nærhet. Legger oss gjerne på hver vår mobil en time i hver vår seng om kveldene. Jeg er mye overstimulert om dagene, og har null behov for sex, men nærhet og å bare være oss. Samboer mener at jeg ikke kan få nærhet om jeg ikke gir sex. Hvorfor skal mitt behov for nærhet være viktigere enn hans behov for sex sier han selvom jeg ikke vil.. hva tenker dere om degte? Anonymkode: f44ab...71e 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Virker jo som et premiss da? Med mindre han mener at sexen er nærhet? Partneren din må få sine behov oppfylt også, sex er en veldig viktig del for mange for å ha et fungerende forhold. Anonymkode: cbf86...c48 1 6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Dette synes jeg er ordentlig stygt av ham. Så usmakelig. Dine fysiske grenser i forhold til å bestemmelse over egen kropp skal ikke krysses på den måten. Han prøver jo å forhandle seg til sex, å "kjøpe" sex fra deg. Jeg tror du vil ende med å føle deg skikkelig brukt om du går med på dette. Emosjonell trygghet og fysisk lekenhet er begge flotte ting å ha i et forhold, men den emosjonelle tryggheten må komme først for å kunne gi rom til det fysiske, tenker jeg. Dessuten er nærhet og intimitet alltids viktig i et forhold, men i perioder hvor man av ulike grunner ikke ønsker sex, bør nærhet være noe man utveksler på andre måter, uten å skulle forhandle seg til sex. Jeg tror det er direkte skadelig for deg selv hvis du går med på å bruke kroppen din når du selv ikke ønsker.. Anonymkode: 225af...ea6 3 16
Rødvinsfilosofen Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Oi. Høres kjipt ut. Tror det motsatte er ganske vanlig. At alle fysiske berøringer blir avvist, fordi personen ikke ønsker at det skal ende opp med en forventning om sex. Jeg tror man fort kan gli fra hverandre hvis man slutter å holde hender, klemme hverandre, stryke på hverandre, holde rundt hverandre, massere hverandre, osv. Tror det er viktig å snakke om på et tidspunkt det er god stemning, ikke under en krangel. Jeg tror at å-ikke-snakke-om-ting vil kunne gjøre vondt verre. 1 6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Virker jo som et premiss da? Med mindre han mener at sexen er nærhet? Partneren din må få sine behov oppfylt også, sex er en veldig viktig del for mange for å ha et fungerende forhold. Anonymkode: cbf86...c48 Ja, jo kanskje.. føler kanskje det er helheten, med alt her hjemme som på magisk vis blir ordnet. Planlegging, handling, organisering.. har så lite til overs også er ikke «grunnsteinene» lagt for meg for at jeg skal ha lyst på sex om jeg ikke får nærhet uten! Anonymkode: f44ab...71e 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Samboer mener at jeg ikke kan få nærhet om jeg ikke gir sex. Hvorfor skal mitt behov for nærhet være viktigere enn hans behov for sex sier han selvom jeg ikke vil.. hva tenker dere om degte? Tenker at det virker som du mener ditt behov for nærhet er viktigere enn hans behov for sex Anonymkode: 679fd...ce2 5 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Jeg ville helt seriøst tatt denne mannen med i parterapi, for hans holdning til nærhet og sex kommer til å ødelegge for ham og dere. Både mindre stress og mer nærhet avler sexlyst. Sexpress og sex som forhandlingsvare i et forhold fører bare til mindre og mindre sexlyst. En smart mann gir sin kvinne mye positiv nærhet, den nærheten hun trenger etter å ha født hans barn, så lenge som hun trenger det, samtidig som han tar sin del av nattevåk og annet ansvar for barn og og hjem, og gir henne tid til å hente seg inn igjen. Du har hatt to fødsler på forholdsvis kort tid, du er nå overstimulert, da er det naturlig at sexlysten går ned. Når han da påstår at han nekter å gi deg nærhet hvis du ikke gir ham sex, så forteller han deg egentlig at din nytelse under sex ikke er viktig, og at han ikke bryr seg om nærhet med eller for deg. Og da er dere ute og kjøre i forholdet. Noen menn ser på sex som det de mener er nærhet, og ser ikke vitsen i annen nærhet. Virker som om du har fått en av disse... Parterapi! Og få ham gjerne med deg en tur til helsestasjonen hvor dere kan snakke med noen der om hva flere fødsler med amming etterpå, på forholdsvis kort tid, gjør med kvinnekroppen, og hvor viktig hvile og riktig nærhet er for deg nå. Den kommentaren din mann har kommet med, den hadde fått meg til å miste all lyst på ham. Så om han ønsker et godt og aktivt sexliv, så trenger han en real oppvekker som kan lære ham litt om både fødsler, amming, kvinnekroppen, psykologi, tenningsmønster og forhold... Anonymkode: d9ddd...f0f 3 13
Runnah Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Altfor mange som får barn med feil folk, ser etter helt feil kvaliteter 3 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Samboer mener at jeg ikke kan få nærhet om jeg ikke gir sex. Gir sex! GIR? altså hva faen... bare fortsett med de separate soverommene dere, snart er det nok separate hus og. Anonymkode: 55922...543 5 1 11
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker at det virker som du mener ditt behov for nærhet er viktigere enn hans behov for sex Anonymkode: 679fd...ce2 Behov for nærhet må dekkes for å få sexlyst for noen, enten generelt eller i perioder. Det er klassisk i småbarnsperioder, at kvinnen trenger mer nærhet, mens mannen presser på for sex og ikke gir nærhet uten sex. Og det, det er beste måten å få en kvinne til å miste lysten helt på deg som mann. Nærhet, emosjonell og fysisk ikke-seksuell nærhet vil avle sexlyst. Dette vet oppegående menn i dag - og også at det å presse noen til å "gi" sex er press som ikke bare er uakseptabelt, men som dreper sexlysten. Emosjonell og ikke-seksuell fysisk nærhet (klem, holde hånden, massasje, kyss, stryke på o.l.) fører derimot til økt oksykontin-nivåer i begges kropper, som igjen senker stressnivåene OG øker følelse av tilknytning til hverandre - og er dermed den beste måten til å få et velfungerende sexliv. Men selvfølgelig, gidder man(n) ikke å så, så får man(n) ikke høstet heller... Anonymkode: d9ddd...f0f 13 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Behov for nærhet må dekkes for å få sexlyst for noen, enten generelt eller i perioder. Det er klassisk i småbarnsperioder, at kvinnen trenger mer nærhet, mens mannen presser på for sex og ikke gir nærhet uten sex. Og det, det er beste måten å få en kvinne til å miste lysten helt på deg som mann. Nærhet, emosjonell og fysisk ikke-seksuell nærhet vil avle sexlyst. Dette vet oppegående menn i dag - og også at det å presse noen til å "gi" sex er press som ikke bare er uakseptabelt, men som dreper sexlysten. Emosjonell og ikke-seksuell fysisk nærhet (klem, holde hånden, massasje, kyss, stryke på o.l.) fører derimot til økt *oksykontin-nivåer i begges kropper, som igjen senker stressnivåene OG øker følelse av tilknytning til hverandre - og er dermed den beste måten til å få et velfungerende sexliv. Men selvfølgelig, gidder man(n) ikke å så, så får man(n) ikke høstet heller... Anonymkode: d9ddd...f0f * oksytocin-nivåer Anonymkode: d9ddd...f0f 1
Traktor Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei! Et lite hjertesukk 😅 Vi har en på 2 år og en baby på 6mnd. Krangler mye med samboer for tiden. Mye av grunnen er at vi har veldig lite tid til hverandre oppi en travel hverdag. Jeg har sagt at jeg savner nærhet, i form av at vi kan sitte i sofaen, prate sammen bare oss, legge oss sammen og kose i armkroken før natten. Vi sover ofte på hver våre rom for mest søvn for begge, men dette går utover muligheter for nærhet. Legger oss gjerne på hver vår mobil en time i hver vår seng om kveldene. Jeg er mye overstimulert om dagene, og har null behov for sex, men nærhet og å bare være oss. Samboer mener at jeg ikke kan få nærhet om jeg ikke gir sex. Hvorfor skal mitt behov for nærhet være viktigere enn hans behov for sex sier han selvom jeg ikke vil.. hva tenker dere om degte? Anonymkode: f44ab...71e Handler vel om å gi og ta dette. 1
Pippi Lotta Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden (endret) Det kan være skadelig å ha uønsket sex. Det er naturlig å ha mindre lyst i den verste småbarns perioden, men om du skader deg selv med å tvinge kropen til ting den ikke har godt av blir det mye vanskeligere for deg å få lysten tilbake. Så ikke gå med på plikt sex, da ødeleger du bare sammlive deres. Så høres mannen din ut som en dot, som ikke respekterer deg eller grensene dine. Om han faktisk ikke greier eller ønsker å vere nær deg, så høres jo det ut som noe dere burde jobbe med i terapi. Når han prøver å manipulere deg til å ligge med han, så er det noe dere MÅ jobbe med i terapi! Endret 13 timer siden av Pippi Lotta 1 7
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Traktor skrev (3 minutter siden): Handler vel om å gi og ta dette. Forskning på tilknytning og sexlyst har vist at å gi nærhet øker sexlysten. Hva er da smartest å gjøre hvis mannen ønsker seg sex? En mann som nekter å gi nærhet hvis ikke han først får sex, han har i realiteten skutt en kanonkule under sjølinja på eget forhold. Det går sjeldent bra om han ikke forstår at han nå er i ferd med å ødelegge både forholdet og Ts' sexlyst. Anonymkode: d9ddd...f0f 9 4
Pippi Lotta Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gir sex! GIR? altså hva faen... bare fortsett med de separate soverommene dere, snart er det nok separate hus og. Anonymkode: 55922...543 Ja det blir jo helt feil av han å forlange at hun skal gi han sex. Sex bør være godt for begge parter, når han ikke respekterer dette riskerer han jo å ødelege sex livet ikke bare nå men for all fremtid. Om hun begynner å forbinde sex med noe uønsket som han manipullerer henne til å utføre, blir det mye vanskeligere å finne til bakke til lysten, en om lysten bare er lav på grund av småbarns liv. 6
Traktor Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forskning på tilknytning og sexlyst har vist at å gi nærhet øker sexlysten. Hva er da smartest å gjøre hvis mannen ønsker seg sex? En mann som nekter å gi nærhet hvis ikke han først får sex, han har i realiteten skutt en kanonkule under sjølinja på eget forhold. Det går sjeldent bra om han ikke forstår at han nå er i ferd med å ødelegge både forholdet og Ts' sexlyst. Anonymkode: d9ddd...f0f Man kan vel like godt snu på det? Hva er det lureste å gjøre dersom man ønsker nærhet fra en mann? 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden Traktor skrev (Akkurat nå): Man kan vel like godt snu på det? Hva er det lureste å gjøre dersom man ønsker nærhet fra en mann? Å si det? Anonymkode: 1381c...ade 1 5
Traktor Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å si det? Anonymkode: 1381c...ade Nei, å ta initiativ til sex. 1
Pippi Lotta Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden (endret) Traktor skrev (5 minutter siden): Man kan vel like godt snu på det? Hva er det lureste å gjøre dersom man ønsker nærhet fra en mann? Det lureste vill vel da være å ikke riskere å skade seg selv med uønsket pliktsex. For da risikerer man jo å ødelege sexlivet for altid, som da etter din logik vill ødelege alle sjanser for nærhet ikke bare i dag men også i fremtiden.... Endret 13 timer siden av Pippi Lotta 6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå