Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Vi ønsker oss en støyskjerming/levegg av noe slag. Vi bor ved siden av en riksvei, så det er litt bråk kan man si. Tror ikke at vi bor nærme nok til at vi får det dekket av kommunen, så da lurer jeg på hvor mye det koster å få det oppført?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men kanskje litt tilleggsinfo. Det er ikke avstanden til støykilden som avgjør om en støyskjerm blir dekket av det offentlige eller ikke, men graden av støy. Nå husker jeg ikke hva øvre db-grense er, men har du mulighet for å få lånt en db-måler noe sted? Ellers ville jeg plantet trær og busker i et belte på tomten mot støykilden så fort som fy.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Trær har vi nok av, men det hjelper ikke noe særlig. Kanskje jeg skal kontakte kommunen og spørre om de har en sånn db-måler? hm...
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Det kan jo hende de kan komme fra kommunen og måle, men da kommer de sikkert på dagtid, og det er jo mest støy på ettermiddagen når alle skal hjem fra jobb og utover kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 På disse sidene finnes det informasjon. http://www.stoyforeningen.no/ Får ikke til å linke til undersiden hvor info om støymåling stod, men klikk deg inn på 'plaget av støy' og så 'spørsmål og svar'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå