Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang sagt opp en ny jobb fordi stillingen ikke stemte med det som ble beskrevet i stillingsannonsen eller under intervjuet, eller fordi den rett og slett ikke passet for deg da du begynte i jobben?

Anonymkode: b86fb...301

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 968a5...e42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fikk doktorgradsstipendiat og stakk etter 6 måneder 

Anonymkode: f8b07...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet i ny jobb jeg ikke trivdes i etter 1 år. Den beste avgjørelsen jeg har tatt!

Anonymkode: 964c3...264

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sluttet i ny jobb jeg ikke trivdes i etter 1 år. Den beste avgjørelsen jeg har tatt!

Anonymkode: 964c3...264

Hvordan klarte du å holde ut jobben i 1 år? 😦

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga meg etter 5 måneder. Ordna seg kjapt for meg for fikk tilbake min gamle stilling heldigvis. 

Anonymkode: 4920f...822

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du noen gang sagt opp en ny jobb fordi stillingen ikke stemte med det som ble beskrevet i stillingsannonsen eller under intervjuet, eller fordi den rett og slett ikke passet for deg da du begynte i jobben?

Det er det man har prøvetid til. Livet er for kort til å angre. :) 

Anonymkode: 3801d...77b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dro på dagen etter 2 mnd.

Anonymkode: 9150b...731

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa faktisk opp en jobb på siste dagen av prøvetiden. Sjefen stod klare med kake, blomst og feiring av overstått prøvetid. Ble litt pinlig for hun der og da. Jeg storkoste meg. Var flott kake det.

Anonymkode: 4eed1...678

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt svar på det du spør om. Men jeg sa opp pga dårlig leder og mistrivsel. Så ventet på ledig stilling i en annen by så jeg kunne flytte. Måtte jobbe der i ett år, som var for lenge ved mistrivsel😔

Anonymkode: ea66a...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Ga oppsigelsen min etter 7 mnd - hadde 3 mnd oppsigelsestid. 

Jævligste arbeidsplassen jeg har vært på, med klassisk kvinnemiljø. Ble også lovet arbeidsoppgaver som ikke ble innfridd, og gikk dermed ned i stilling/ansvar kontra det jeg ble lovet 

Anonymkode: cccd9...595

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sa faktisk opp en jobb på siste dagen av prøvetiden. Sjefen stod klare med kake, blomst og feiring av overstått prøvetid. Ble litt pinlig for hun der og da. Jeg storkoste meg. Var flott kake det.

Storkoste deg? På hvilken måte? 

AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (1 time siden):

Storkoste deg? På hvilken måte? 

Jeg sa opp på grunn av dårlig leder og null onboarding. Men de kjørte en HR prosess med advarsel og hele pakken mot meg. Helt meningsløs. Flott å slippe den jobben og flott at sjefen ble tatt på sengen. Tror ikke hun regnet med en oppsigelse og bestilte masse kabal istedenfor å jobbe for et godt arbeidsmiljø. 

Fordi kake er ikke godt arbeidsmiljø.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri vært borti at man feirer at prøvetiden er over? Var det noe spesielt?

Anonymkode: d7250...719

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri vært borti at man feirer at prøvetiden er over? Var det noe spesielt?

Anonymkode: d7250...719

Nei, det var tydeligvis kulturen der. Skikkelig dritt miljør og masse fryktkultur, men man feirer overstått prøvetiden, på siste dag av prøvetiden. Aner ikke. Glad for at jeg har sagt opp. Har mye bedre jobb nå der jeg trives.

AnonymBruker
Skrevet

Ja holdt ut en uke, så stakk jeg

Anonymkode: b74ff...fe4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sa opp på grunn av dårlig leder og null onboarding. Men de kjørte en HR prosess med advarsel og hele pakken mot meg. Helt meningsløs. Flott å slippe den jobben og flott at sjefen ble tatt på sengen. Tror ikke hun regnet med en oppsigelse og bestilte masse kabal istedenfor å jobbe for et godt arbeidsmiljø. 

Fordi kake er ikke godt arbeidsmiljø.

Sånne genzere som deg tenker jeg nok at din tidligere sjef bare er glad for å bli kvitt. Personlig, om hr hadde kjørt advarsel mot deg i prøvetiden så hadde du fått sparken hvor jeg jobber. Da viser du deg totalt uegnet i jobben.

Og bare siden jeg er leder. Nei kake er ikke godt arbeidsmiljø. Og her viser du igjen din totale uvitenhet.  Feirer man arbeidsmiljøet i bursdager med kake? Feirer man arbeidsmiljøet når msn avslutter en romantisk middag med kake som dessert? 

For å forklare. Kake er å vise at man setter pris på noe/noen og skaffe de ansatte et lite avbrekk fra en hard arbeidshverdag, og i dittvtilfelle som du rømte fra, feire at du hadde fast jobb og gjøre dine kollegaer oppmerksomme på dette. Altså i grunnen null med arbeidsmiljø.. 

Anonymkode: 64236...cb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har sagt opp i prøvetiden én gang. Leder var psykopat (faktisk, alle ansatte var enig om at han ticket av på alle kjennetegn). Uaktuelt sted å jobbe. 

Anonymkode: 0f119...10f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånne genzere som deg tenker jeg nok at din tidligere sjef bare er glad for å bli kvitt. Personlig, om hr hadde kjørt advarsel mot deg i prøvetiden så hadde du fått sparken hvor jeg jobber. Da viser du deg totalt uegnet i jobben.

Og bare siden jeg er leder. Nei kake er ikke godt arbeidsmiljø. Og her viser du igjen din totale uvitenhet.  Feirer man arbeidsmiljøet i bursdager med kake? Feirer man arbeidsmiljøet når msn avslutter en romantisk middag med kake som dessert? 

For å forklare. Kake er å vise at man setter pris på noe/noen og skaffe de ansatte et lite avbrekk fra en hard arbeidshverdag, og i dittvtilfelle som du rømte fra, feire at du hadde fast jobb og gjøre dine kollegaer oppmerksomme på dette. Altså i grunnen null med arbeidsmiljø.. 

Anonymkode: 64236...cb1

Jeg var faktisk den eneste damen som leverte sånn ordentlig. Jeg fikk veldig positiv tilbakemelding fra teamet og klarte å avlaste to kollegger betydelig. Men teamets håndtering og enighet var i konflikt med det lederen mente var best. Hun lederen bestemte da å kjøre ordentlig voksenkjeft på en etter en og spredte en fryktkultur. Mens jeg jobbet der, så fikk jeg vitnet hvordan teamet gikk i stykker og hvordan 4 av 7 har sagt opp. De gjenværende allierte seg med leder og derfor så jeg ikke fremtid. Etter mange HR samtaler og overraskende nok ikke sparken etter en advarsel, så trodde hun lederen at jeg underordnet meg de nye strukturene og mente selv at jeg ble et verdifullt medlem i teamet. Sannsynligvis fordi jeg holdte ballen lav og fordi hun ikke ville miste flere folk. 

Kaken var kanskje ment som avbrekk for teamet, men hovedformålet var for å feire at jeg skal ha bestått prøvetiden. Ble veldig trist da teamet har erfart ved begynnelsen av kakemøtet at jeg hadde sagt opp rett etter lunsj og før møtet. Hun var kjempe lei seg og beklaget at arbeidsplassen ble så lite populært etter at hun overtok teamet. Hun gråt nesten. 

Storkoste meg som sagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har sagt opp jobb rett etter jeg fikk fast stilling etter å ha vært vikar. Fikk mye bedre lønn, bedre vilkår og stilling i min nåværende jobb. Storfornøyd er jeg

Anonymkode: a7ffb...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...