AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Skrevet 7. oktober Rett og slett forsi det er siste gang? Eks kjøper litt ekstra fine klær og og det utstyret en vil ha til babyen/småbarnet? Anonymkode: 7a983...28a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Skrevet 7. oktober Jeg gjør det. Til nummer én så var vi heldige og arvet masse, og jeg hadde nesten dårlig samvittighet for å kjøpe noen nytt og «unødvendig». Med siste barn, nummer to, så har vi kjøpt mye mer greier. Både klær og annet stæsj. Null dårlig samvittighet denne gang. Anonymkode: 057b9...fd3
svartkatt Skrevet 7. oktober #3 Skrevet 7. oktober Er det derfor mange yngstebarn er så bortskjemte? Tenker dere ikke på hvilket inntrykk dere gir de barna som er eldre? 3 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Skrevet 7. oktober Synes heller det er omvendt😅 Eldste fikk mye mer, babyen arver alt. Kjøper mye mindre. Alt utstyr er fra nr 1 stort sett. Anonymkode: 6f01d...686 5 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Skrevet 7. oktober svartkatt skrev (6 minutter siden): Er det derfor mange yngstebarn er så bortskjemte? Tenker dere ikke på hvilket inntrykk dere gir de barna som er eldre? Ungene mine er 6 mnd og 2 år, så eldste legger ikke akkurat merke til at yngste har litt mer nye klær enn han hadde på samme alder. Det blir uansett masse arving på nummer to opp gjennom (sparkesykkel, balansesykkel, akebrett osv). Anonymkode: 057b9...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Skrevet 7. oktober svartkatt skrev (12 minutter siden): Er det derfor mange yngstebarn er så bortskjemte? Tenker dere ikke på hvilket inntrykk dere gir de barna som er eldre? Skulle til å si det samme. Anonymkode: b26f9...567
Tanuki Skrevet 7. oktober #7 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skulle til å si det samme. Anonymkode: b26f9...567 Tviler på at minste blir bortskjemt fordi han fikk litt flere og finere klær som nyfødt. vi har 9 år imellom våre, eldste kunne ikke brydd seg mindre om hva minste fikk av klær og utstyr. Dessuten arver minste masse klær fra storebror som fikk nesten alt nytt, så tenker det blir ganske likt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8 Skrevet 7. oktober Tanuki skrev (16 minutter siden): Tviler på at minste blir bortskjemt fordi han fikk litt flere og finere klær som nyfødt. vi har 9 år imellom våre, eldste kunne ikke brydd seg mindre om hva minste fikk av klær og utstyr. Dessuten arver minste masse klær fra storebror som fikk nesten alt nytt, så tenker det blir ganske likt. Jeg ser stadig vekk at minstemann i familier er bortskjemte som fy i forhold til eldste. Ikke kun i materialistiske ting, men mor dueller ekstra med minste, fordi det er babyen (uansett alder på barnet), og minste slipper unna med mer og får en annen type oppmerksomhet. Ser det hele tiden. Anonymkode: b26f9...567 3
Tanuki Skrevet 7. oktober #9 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ser stadig vekk at minstemann i familier er bortskjemte som fy i forhold til eldste. Ikke kun i materialistiske ting, men mor dueller ekstra med minste, fordi det er babyen (uansett alder på barnet), og minste slipper unna med mer og får en annen type oppmerksomhet. Ser det hele tiden. Anonymkode: b26f9...567 det kan godt være, men det er ikke fordi mor kjøpte ekstra fin ullbody og barnevogn. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #10 Skrevet 7. oktober Jeg gjorde det, av den enkle grunn at økonomien min var vesentlig bedret med sistemann. Tror ikke noen av dem har tenkt så mye på det. Anonymkode: f607d...1a7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #11 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ser stadig vekk at minstemann i familier er bortskjemte som fy i forhold til eldste. Ikke kun i materialistiske ting, men mor dueller ekstra med minste, fordi det er babyen (uansett alder på barnet), og minste slipper unna med mer og får en annen type oppmerksomhet. Ser det hele tiden. Anonymkode: b26f9...567 Du ser det ja... Anonymkode: e9353...853
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #12 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ser det ja... Anonymkode: e9353...853 Ja? Anonymkode: b26f9...567
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #13 Skrevet 7. oktober Tanuki skrev (9 minutter siden): det kan godt være, men det er ikke fordi mor kjøpte ekstra fin ullbody og barnevogn. Neida, men det er jo et helhetsbilde her... Anonymkode: b26f9...567
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #14 Skrevet 8. oktober Omvendt for min del. Yngste arver det meste. Anonymkode: 047e1...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Skrevet 8. oktober Nei ikke mer, men unner meg/baby dyrere(det jeg ønsker meg mest) ting når jeg først kjøper fordi det er så lite vi trenger. Har også bedre samvittighet for å kjøpe utstyr/klær til storesøsken fordi jeg vet det kan bli brukt av flere. Anonymkode: 71bcf...1f2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #16 Skrevet 8. oktober Her er det omvendt. Fikk vårt siste barn for noen måneder siden og har jo lært hva som er totalt unødvendig og ikke. F.eks. har vårt yngste barn omtrent bare gått i komfortable heldresser og pysjamaser, vi kjøpte en rimeligere vogn og veldig lite “dilldall”. Anonymkode: 5f8f8...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #17 Skrevet 8. oktober Absolutt ikke. Var heller omvendt her. Anonymkode: b1ee9...dd1 1
Heln Skrevet 8. oktober #18 Skrevet 8. oktober Både og. Yngste arvet jo mye, men jeg kjøpte den vognposen jeg hadde syntes var så fin i flere år (arvet en til eldste, og den var fullt brukbar altså), og jeg kjøpte nok litt ekstra klær, kanskje også fordi det finnes mer fint til jente enn til gutt. Så litt ekstra på siste baby ble det, mens nå som de har vokst til så er det ikke sånn at 3 åringen får mer enn 5 åringen bare fordi det er min siste 3 åring
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #20 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 20.25): Rett og slett forsi det er siste gang? Eks kjøper litt ekstra fine klær og og det utstyret en vil ha til babyen/småbarnet? Anonymkode: 7a983...28a Helt motsatt. Nr fikk alt masse nye klær, leker osv. Denne får ingenting 😂 Utrolig mye man kjøpe man virkelig ikke trenger. Anonymkode: f20c0...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå