AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:53 #1 Skrevet tirsdag kl. 17:53 Hei. Jeg er ny her. Jeg sliter ganske mye med sosial angst . Det jeg ønsker litt hjelp til her er. Finnes det et bra og seriøst sted på nett, der man kan snakke med noen om sosial angst ? Snakke om tanker og hva man sliter med . Jeg vet det finnes noe, men flere steder jeg har prøvd , men jeg syns det er veldig slitsomt å fortelle om meg om og om igjen. Da man nesten aldri får snakke med samme person. Jeg kunne tenkt meg å få snakke med noen fast , ha en varig fast kontakt, med noen som kan forstå meg. Jeg har ikke mange rundt meg. Å føler ikke for å snakke med familie eller nære venner. Da man nesten må ha sosial angst for å forstå det. Finnes det en sånn tjeneste på nett ? Anonymkode: 0f8c6...909
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:22 #2 Skrevet onsdag kl. 05:22 Det finnes online psykologtjenester, som f.eks BetterHelp. Du kan google litt og se hvilke alternativer som finnes, og om det er noen i Norge. Anonymkode: 6622f...7cd
Stressonline Skrevet onsdag kl. 07:22 #3 Skrevet onsdag kl. 07:22 (endret) Jeg har prøvd en god del. Men jeg er ufør, å mye av det på nett som jeg har funnet, er dyrt . Å selv med betaling så får man snakke med samme person. Eller jo det var vel noen, men da var det utrolig dyrt å veldig kort tid . Så er det andre som er gratis, men der får man ikke samme faste person. Å det vil være enklere for meg. Da jeg gruer meg til å sende første melding osv, da er det å aldri vite hvem du snakker med litt stress. Men uansett takk for tips ❤️ Endret onsdag kl. 07:23 av Stressonline
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:26 #4 Skrevet onsdag kl. 07:26 Men hva med fastlegen? Eller psykisk helse i kommunen? Er det for gale så har du jo mulig rett på henvisning til psykolog. Ville helt klart begynt hos fastlegen eller sjekke psykisk helse på kommunen sin hjemmeside. Anonymkode: 7ff7e...61e 1
Stressonline Skrevet onsdag kl. 07:52 #5 Skrevet onsdag kl. 07:52 Jeg snakker ofte med fastlegen min. Men psykolog har jeg gått hos i perioder. Å hun er flink . Men er ikke en jeg kan ha kontakt med i det daglige ? Psykisk helse i kommunen er mindre bra, da det mennesker som ikke helt vet hva sosial angst er. Dem lytter jo og jeg kan snakke , men man forstår utfra svar og tilbakemeldinger. At dem kanskje har lest om sosial angst en gang. Men dem forstår ikke at sosial angst er ulikt fra person til person. Å dem spør mye hvorfor ditt og datt. Å jeg vet ikke hvorfor alt skjer med meg. Det bare er sånn jeg er. Så der er jo en psykolog bedre. Dem snakker på en bedre måte. Men det også koster. Jeg hadde fått et tips fra en dame inne på Sidetmedord i dag tidlig. Bare oss på fb ? Har du hørt om det eller vet du om noen som har prøvd det ? Men sånn jeg forsto det, så koster det også penger 😔 Skal nevne det for legen og psykologen min også takk for svar og tips ❤️
Strigiformes Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 19.53): Hei. Jeg er ny her. Jeg sliter ganske mye med sosial angst . Det jeg ønsker litt hjelp til her er. Finnes det et bra og seriøst sted på nett, der man kan snakke med noen om sosial angst ? Snakke om tanker og hva man sliter med . Jeg vet det finnes noe, men flere steder jeg har prøvd , men jeg syns det er veldig slitsomt å fortelle om meg om og om igjen. Da man nesten aldri får snakke med samme person. Jeg kunne tenkt meg å få snakke med noen fast , ha en varig fast kontakt, med noen som kan forstå meg. Jeg har ikke mange rundt meg. Å føler ikke for å snakke med familie eller nære venner. Da man nesten må ha sosial angst for å forstå det. Finnes det en sånn tjeneste på nett ? Anonymkode: 0f8c6...909 Bare ta kontakt med meg om du har lyst til å lufte ulike problemstillinger. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Jeg har brukt BareOss i noen dager. Tror det er relativt nytt Så reklame på TikTok Er nok ikke noe for alle. Men for meg er det perfekt . Jeg liker det at man forholder seg til en og samme person. Anonymkode: 0f8c6...909
Stressonline Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Hvorfor blir jeg anonym plutselig igjen? Jeg er ikke så god på dette skjønner jeg . Skulle bare takke Strigiformes ❤️ Takk kanskje jeg tar kontakt ❤️ Beklager at jeg får inn og ut av anonym her . Som sagt så er det første gang jeg er inne på sånne forum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå