Gå til innhold

Hallux valgus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noe gode tips mot det, som faktisk hjelper?

Anonymkode: 320dc...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Operasjon, så du får rettet den ut.

Anonymkode: 35ec6...eea

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gå uten sko så mye som mulig. Det hjelper ikke til å rette opp feilstilling, men man unngår å irritere knoken. 

Klippe hull i skoene der hvor knoken stikker ut.

Diverse greier til å ha i skoene/mellom tærne for å rette opp feilstilling; min erfaring er at dette ikke hjalp stort.

Operasjon.

Endret av tøydokka
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Hadde håpet og unngå operasjon. Lurte på å bestille alt jeg fant på nett, men orker ikke bruke penger på det om det ikke fungerer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle skoene her er for nevnte fotproblem:

https://myfeet.no/collections/sko-1?sort_by=best-selling&filter.p.m.custom.fotproblem=Hallux+valgus 
Der kan du og velge bredden på skoene og om du er mann/dame. 
Har selv flere sko, samt min far som også har samme problem som deg- har flere sko fra lenken over. Han er godt fornøyd. 

Anonymkode: d55fd...635

Takk, skal se litt på de

Skrevet

Eneste som hjalp var operasjon. Selve perasjon tar ca 30min sånn ca. Du går på krykker i 2 uker, og bruker en spesialsko i 6 uker. Ikke spesielt vondt etter operasjon. Arret syntes knapt

Anonymkode: c41be...c20

• Nyttig 1
Skrevet

Fotterapeuter er utdannet i å rette på feilstillinger, men du må belage deg på at det tar tid og krever at du bruker fornuftig fottøy. Operasjon er quick-fix, derfor velger de fleste nå det.

Skrevet

Jeg opererte, men det ble ikke vellykket. Altså, tåa ble ikke noe særlig rettere 🤷🏼‍♀️ men jeg vil ikke operere på nytt enda, så bruker spesialsåler jeg fikk henvisning av ortopeden for å få spesiallaget 

Anonymkode: 02cd6...d2d

Skrevet

Jeg har blitt en joggesko/sneakers dame, og min kul har ikke utviklet seg de siste 15 årene. Den er nesten bedre. 

De er arvet etter mor som ble opperert da hun var på min alder nå. Hennes var verre. Trolig pga mye høye hæler.

Anonymkode: 0ba65...16f

Skrevet

Jeg har fått innleggegssåler hos ortopediingeniør som hjelper mot smerter

Anonymkode: 4b359...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...