Gå til innhold

Reaktiv hypoglykemi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har spist mye smågodt i dag (400 gram), og ble veldig uvel med svimmelhet, svette og hjertebank. Googler og det ser ut som reaktiv hypoglykemi. Bmi på 19 og normalt blodsukker, hva kan dette skyldes? Føles veldig ubehagelig men virker ikke som det er farlig? Og ja, 400 g smågodt er for mye, trøstespiste etter dødsfall hos en nær 😔

Anonymkode: 3a292...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har spist for mye sukker. 

Anonymkode: 7d5fd...10e

Skrevet

Hadde du hatt reaktiv hypoglykemi hadde du hatt LAVT blodsukker og fått føling av den mengden sukker. 

Anonymkode: 02e9c...ea0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde du hatt reaktiv hypoglykemi hadde du hatt LAVT blodsukker og fått føling av den mengden sukker. 

Anonymkode: 02e9c...ea0

Ja, jeg mener at jeg har normalt blodsukker målt hos legen, men har jo ikke målt det nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg mener at jeg har normalt blodsukker målt hos legen, men har jo ikke målt det nå. 

Når du ikke har målt blodsukkeret her og nå, eller når du følte deg uvel, så kan du umulig vite om det har sammenheng med blodsukkeret. Mange blir forsåvidt uvel og får hjertebank når blodsukkeret går raskt opp eller ned, selv om de ikke har reaktiv hypoglykemi. Man kan også føle seg uvel sånn som du beskriver av helt andre grunner, og ofte får man heller ikke noe svar på det. Det kan like godt skyldes stress f.eks, både indre stress og fysisk stress. Hvis man får lavt blodsukker, så kaldsvetter man gjerne også, og skjelver litt, føler seg utenfor seg selv, på den måte. Ikke sikkert det er det du har opplevd. 

Anonymkode: 47f22...388

Skrevet

- men hvor lenge etter smågodt-spisingen ble du dårlig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

- men hvor lenge etter smågodt-spisingen ble du dårlig? 

Tja, kanskje 1-2 timer

Anonymkode: 50f7f...520

Skrevet

Det er helt vanlig å føle seg uvel etter en halvkilo smågodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...