BareMay Skrevet 11 timer siden #21 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Rema 1000 skryter av at de har kuttet ut alle varer fra Israel, da de ikke lenger vil "selge varer som er produsert på okkuperte områder" (Nettavisen). Kiwi har også kuttet ut israelske varer. Vil du boikotte butikker som boikotter Israel? Anonymkode: 61149...ec1 Holder meg iallefall vekke fra butikker og restauranter som "pynter" virksomhetene sine med Palestina flagg. 8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Skrevet 11 timer siden Jeg boikotter alt som har med israel og usa så langt jeg makter og som er mulig. Anonymkode: c0f30...84d 7 1
Callisto83 Skrevet 11 timer siden #24 Skrevet 11 timer siden Da får disse kvitte seg med datasystemene og teknologien også. Sannsynligvis noen israelske komponenter der. Men det er greit å vite som forbruker, så skipper man handelen på Kiwi og Rema 1000. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #25 Skrevet 11 timer siden Boikott synes jeg er helt tullete, så nei Anonymkode: 483e2...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Skrevet 11 timer siden Har dere hørt om grapefrukt-damene i Irland? Anonymkode: 84fa6...3a2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #27 Skrevet 10 timer siden Har boikottet israelske varer lenge før 2023 og det gjør jeg fortsatt. (Det er veldig lett) De som er på Israel sin side i denne saken bryr seg ikke nok til å boikotte noe som helst så det bekymrer meg ikke. Anonymkode: 78a4a...62a 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #28 Skrevet 10 timer siden Boikotter alle bedrifter som er politiske uansett om jeg er enig eller uenig med de. Jobben din er å selge meg en Pepsi Max, ikke preke om moral og politikk. Når det kommer spesifikt til Gaza så tviler jeg på noen i Rema 1000 er eksperter på en tusen år lang konflikt. Ja det Israel gjør er motbydelig, men det er også en grunn til at ingen land i midt-østen vil ta imot folk fra Palestina, fordi de vet historien deres. Hver eneste gang et land tar inn flyktinger fra Palestina begynner de å skape terroristorganisasjoner som angriper både de ene og de andre som da fører til krig i landet de nå oppholder seg i, samt har palestinerne en tendens til å begå gigantiske folkemord i landet de har fått oppholdstillatelse i pga. religionen deres. Palestinerne kan aldri bo med noen andre enn seg selv og det skjønner alle som har noen som helst kunnskap om historie forståelse for. Anonymkode: a55ad...bc9 1 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #30 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh. Det var irriterende, det var jeg ikke klar over. Jeg vil nok handle der i nøden, så viktig er det ikke for meg, men ikke prioritere dem nei. Ønsker ikke å støtte bedrifter med så tydelig politisk slagside. Anonymkode: 8fb98...82b Hvor skal du handle da? Coop kutta Israel for et år siden. Dem stoler ikke på at varene dem får ikke stammer fra okkuperte områder. Anonymkode: 60c6a...e10 1
Pawn Hearts Skrevet 10 timer siden #31 Skrevet 10 timer siden Nei, jeg synes det er helt uproblematisk at de ikke vil selge varer fra okkuperte områder. Det er vel ikke så mange varer det er snakk om heller; det er mest frukt og grønnsaker. Den store eksportvaren er teknologi, og det er ikke det folk kjøper på Rema og Kiwi. Det er også desto vanskeligere å boikotte i vårt gjennomteknologiske samfunn. 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 9 timer siden #32 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rema 1000 skryter av at de har kuttet ut alle varer fra Israel, da de ikke lenger vil "selge varer som er produsert på okkuperte områder" (Nettavisen). Kiwi har også kuttet ut israelske varer. Vil du boikotte butikker som boikotter Israel? Anonymkode: 61149...ec1 Vi er mange som lar være å kjøpe Israelske poteter, og som har gjort det i mange år. Antar at etterspørselen om boikott har blitt større fra kundene de to siste årene. Tror du fortsatt vil kunne finne Israelske varer på Meny og i små lokale grønnsaksbutikker. ( Med mindre hele NorgesGruppen slenger seg på boikotten ) 1 1
BareMay Skrevet 9 timer siden #33 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har boikottet israelske varer lenge før 2023 og det gjør jeg fortsatt. (Det er veldig lett) De som er på Israel sin side i denne saken bryr seg ikke nok til å boikotte noe som helst så det bekymrer meg ikke. Anonymkode: 78a4a...62a Du har sjekka mobilen eller pc din da? Går ut fra at du vil takke nei til livreddende medisiner også om det ikke er et alternativ? 2 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #34 Skrevet 7 timer siden BareMay skrev (1 time siden): Du har sjekka mobilen eller pc din da? Går ut fra at du vil takke nei til livreddende medisiner også om det ikke er et alternativ? Vedkommende har helt sikkert funnet produkter som ikke er fra Israel. Selv om det er pc, mobil eller livreddende medisiner. Det finnes alltid alternativer. Anonymkode: 069bf...54f 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #35 Skrevet 7 timer siden Da vet jeg hvor jeg skal handle mer! Sjekker også alt av frukt og grønt om det kan være import fra Israel, men virker heldigvis som de har sluttet å importere derfra nå! Anonymkode: f39a4...1be
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #36 Skrevet 7 timer siden Folks passivitet eller støtte til Israels folkemord og Trumps herjinger har i det minste gjort det mye lettere å forstå hvordan det var mulig for Hitler og Mussolini å gjøre som de gjorde. Anonymkode: af257...c28 1 4
piggrokken Skrevet 7 timer siden #38 Skrevet 7 timer siden Macro skrev (4 timer siden): Det kommer aldri til å bli fred der nede, og ihvertfall ikke basert på hvilke poteter jeg kjøper. Dette er noe av det glupeste jeg har lest om noe som helst noengang. De kommer til å krige langt etter jeg har blitt aske. 2 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Selv om jeg er enig i at Israel har rett til å forsvare seg selv mot missiler, selvmordsangrep osv. så har Israel gått altfor langt når man tyr til folkemord, så for min del er jeg mer likegyldig til om Israel blir jevnet med jorden nå. Anonymkode: 11c92...b87 Såpass altså … Anonymkode: a2809...fd9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Skrevet 6 timer siden piggrokken skrev (18 minutter siden): Dette er noe av det glupeste jeg har lest om noe som helst noengang. De kommer til å krige langt etter jeg har blitt aske. Nei men det vil påvirke butikkene om nok folk gjør det, jeg synes det er bra om de taper på det. Ingen tror de skaper fred i Gaza fordi de handler på en annen butikk..... Anonymkode: a1bbb...cf9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå