Gå til innhold

Boikotter du butikker som boikotter Israel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rema 1000 skryter av at de har kuttet ut alle varer fra Israel, da de ikke lenger vil "selge varer som er produsert på okkuperte områder" (Nettavisen).

Kiwi har også kuttet ut israelske varer.

Vil du boikotte butikker som boikotter Israel?

Anonymkode: 61149...ec1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh. Det var irriterende, det var jeg ikke klar over. Jeg vil nok handle der i nøden, så viktig er det ikke for meg, men ikke prioritere dem nei. Ønsker ikke å støtte bedrifter med så tydelig politisk slagside.

Anonymkode: 8fb98...82b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei, selvsagt ikke.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det står ingenting om at butikkene boikotter Israel.

Anonymkode: 15d0b...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Boikotter ingenting fra noen land. 

Anonymkode: f1605...751

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg boikotte Rema 1000 og Kiwi. 

Anonymkode: c2938...4d6

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så klart ikke.

Anonymkode: d4f2a...f4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingen boikott av noe vil finne sted her noensinne.

Anonymkode: 87429...1a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler helst hos de som boikotter Israel, jeg da. 

Synes initiativet er bra. 

Anonymkode: a30e6...684

• Liker 17
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. Jeg kjøper det jeg alltid har kjøpt, uavhengig av hva de mener om Israel/Palestina.

Anonymkode: ff32f...55e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg gidder ikke sitte her å late som om Israel/Palestina er en sak som angår meg. Det kommer aldri til å bli fred der nede, og ihvertfall ikke basert på hvilke poteter jeg kjøper.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tvert imot.

Anonymkode: 34187...244

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, virkelig ikke.

Anonymkode: 069bf...54f

AnonymBruker
Skrevet

Hater Netanyahu som pesten, men gidder ikke endre mitt eget liv for noe som helst politisk. Jeg handler der det er best og billigst, som jo uansett ikke er de store kjedene, så dropper dem av andre grunner, men det er bare tilfeldig.

Hadde Nord-Korea lansert en butikk i Norge så hadde jeg handlet der om de var best.

Anonymkode: 491ce...2f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg gidder ikke sitte her å late som om Israel/Palestina er en sak som angår meg. Det kommer aldri til å bli fred der nede, og ihvertfall ikke basert på hvilke poteter jeg kjøper.

Jeg bryr meg veldig om Israel. Har ikke lyst at ekstreme islamister skal få kloa i hellige kristne steder i Israel. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det ville ikke endret mine handlevaner, men en boikott av varer fra okkuperte palistinske områder på vestbredden er for meg mest positivt og jeg har null problem med å stille meg bak det.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Åh. Det var irriterende, det var jeg ikke klar over. Jeg vil nok handle der i nøden, så viktig er det ikke for meg, men ikke prioritere dem nei. Ønsker ikke å støtte bedrifter med så tydelig politisk slagside.

Anonymkode: 8fb98...82b

Jeg anser ikke dette for å være politisk slagside. Selv om venstresiden lenge har vært mest tydelig i sin kritikk av Israel, er den politiske høyre- og venstresiden langt mer samstemte i sin kritikk av Israel nå. Det er først og fremst den kristenfundamentalistiske høyresiden som fortsatt uforbeholdent støtter Israel.

Selv i USA er det langt mer misnøye med Israel på den sekulære høyresiden enn det tradisjonelt har vært.

Anonymkode: 1b10b...301

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr meg veldig om Israel. Har ikke lyst at ekstreme islamister skal få kloa i hellige kristne steder i Israel. 

For meg er det shit the same hvilke ekstremister som er hvor der nede. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt ikke! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Selv om jeg er enig i at Israel har rett til å forsvare seg selv mot missiler, selvmordsangrep osv. så har Israel gått altfor langt når man tyr til folkemord, så for min del er jeg mer likegyldig til om Israel blir jevnet med jorden nå. 

Anonymkode: 11c92...b87

• Liker 2
Skrevet

Nei kommer ikke til å boikotte noe som helst som har med politiske greier. Da hadde det knapt vært noe igjen. Israel og Palestina har kriget i alle år... Iallefall mange. Hvorfor skal jeg plutselig begynne med sånt nå... Teit! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...