AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Skrevet 7. oktober Jeg har søkt om boliglån i min bank som jeg har vært kunde i siden 1989. Sendte e- post til min bankkontakt og sa at jeg ønsket et boliglån, og om de var interessert i å prøve å matche den renten jeg har fått i to andre banker. Dette er én uke siden og jeg har ikke fått noe svar fra min bankkontakt, til tross for at jeg har sendt e-post og har ringt og lagt igjen beskjed. Jeg ringte også kundeservice i banken og spurte om bankkontakten var på jobb, og det var han og damen sa at jeg måtte sende e-post og spørre om banken kan matche renten jeg har fått fra andre banker, men ingen respons. Jeg har hatt over flere år hatt ganske mye penger i banken, så jeg er en stabil kunde. Er det ikke slapp service? Anonymkode: b47e0...0b6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Skrevet 7. oktober Jeg tenker jeg lett hadde tatt opp lånet i en annen bank, og vurdert å flytte alle kontoer dit også. Det er få steder det er noen grunn til å være stabil kunde i banken. Da må du ha en veldig god kunderådgiver. Og det har jo tydeligvis ikke du. Det mest lønnsomme som bankkunde, er å vurdere å bytte bank ganske ofte. (Evt. være kunde hos en bank som jobber for å generelt være billig for kundene. Anonymkode: 45eb5...846 1 4
Elise1990 Skrevet 7. oktober #3 Skrevet 7. oktober Jobber i bank, og dette er ikkje vanlig praksis. Går stort sett maks to virkedager på mitt kontor før vi tar kontakt med kunde. Ofte samme dagen.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Skrevet 7. oktober Hos min bank får jeg som regel svar samme dagen så lenge jeg ikke sender melding rett før stengetid. Av og til neste virkedag, men har fått svar etter "kontortid" også. Jeg sender melding via nettbank. Har ikke trengt å bytte bank, har bare en gang i blant sjekket renter i andre banker, sendt melding til min bank så har dem fikset. Men har forhandlet såpass at det ikke er noe særlig å hente i å bytte. Men hadde jeg måtte vente på svar i en hel uke hadde jeg bytta bank. Hadde ikke orket å gi dem en sjans. Anonymkode: 4a09c...f94 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Skrevet 7. oktober Det var min opplevelse med Nordea i fjor også. Hadde hatt boliglån der i 10 år, skulle forhandle på mellomfinansiering. De var derimot kjappe med å ringe da jeg byttet til en lokal bank 🙄 Anonymkode: 2b104...c93 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De var derimot kjappe med å ringe da jeg byttet til en lokal bank 🙄 håper du var dønn ærlig å sa at du var ekstremt missfornøyd med servicen, så dem har mistet deg som kunde nå. At du sa det rett ut, dere svarte meg ikke så da valgte jeg noen som svarer når jeg spør om noe. Anonymkode: 4a09c...f94
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Skrevet 7. oktober Jeg kontaktet også Nordea etter å ha fått tilbud om bedre rente, men hørte aldri noe av fra. Kontakta han til og med flere ganger på eposten jeg tidligere korresponderte med han på. Det var stille som grava. Så jeg bytta bank. Enda ikke hørt noe. Anonymkode: d5c7b...da3 2
Million Skrevet 7. oktober #8 Skrevet 7. oktober Det synes jeg høres ut som fryktelig dårlig service fra en bank. Men... epost? Sender du ikke melding via nettbanken, fra innlogget status? Det er sånn jeg kommuniserer med mine banker i alle fall. Jeg har to. En storbank og en "nybegynner" der jeg har boliglånet hos sistnevnte. Dagligbanken min, Dnb, kunne ikke matche rentene på boliglånet, så jeg byttet til Bulder Bank. Beholdt Dnb som dagligbank, da Bulder bank ikke krever lønnsinngang for å få boliglån der. Siden den gangen (tre år siden nå snart) har Dnb ringt meg tre ganger for å tilby meg boliglån igjen hos dem. Jeg takker nei, fordi de ikke kan tilby samme renten som Bulder bank, eller bare akkurat det samme. Og det gidder jeg ikke bytte bank for. Er fornøyd med Bulder bank, de gir god rente.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #9 Skrevet 7. oktober Million skrev (2 timer siden): Det synes jeg høres ut som fryktelig dårlig service fra en bank. Men... epost? Sender du ikke melding via nettbanken, fra innlogget status? Det er sånn jeg kommuniserer med mine banker i alle fall. Jeg har to. En storbank og en "nybegynner" der jeg har boliglånet hos sistnevnte. Dagligbanken min, Dnb, kunne ikke matche rentene på boliglånet, så jeg byttet til Bulder Bank. Beholdt Dnb som dagligbank, da Bulder bank ikke krever lønnsinngang for å få boliglån der. Siden den gangen (tre år siden nå snart) har Dnb ringt meg tre ganger for å tilby meg boliglån igjen hos dem. Jeg takker nei, fordi de ikke kan tilby samme renten som Bulder bank, eller bare akkurat det samme. Og det gidder jeg ikke bytte bank for. Er fornøyd med Bulder bank, de gir god rente. Sorry, skrev feil. Jo melding via en link under hans navn. Ts Anonymkode: b47e0...0b6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #10 Skrevet 7. oktober Tror de fleste bankene noen faste skjemaer du kan fylle ut på nettet. Kanskje de svarer tregt fordi de mener du burde funnet frem til det selv. Jeg ville prøvd googlet ordene finansieringsbevis og bankens navn. Et synonymt ord er lånebevis så prøv eventuelt å google det også. Anonymkode: f48ef...8b7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #11 Skrevet 8. oktober har du vært en dårlig/vanskelig/masete/tidkrevende kunde på et tidligere tidspunkt? Anonymkode: 44f03...757
Gjest Schmuhu Skrevet 8. oktober #12 Skrevet 8. oktober Det kan være uattraktiv med korte nedbetalingstider, da banken ikke vil tjene så mye på det. For eksempel om du søker om 3 års nedbetaling. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #13 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): har du vært en dårlig/vanskelig/masete/tidkrevende kunde på et tidligere tidspunkt? Anonymkode: 44f03...757 Har aldri vært i kontakt med min bankkontakt tidligere, og har ikke hatt et trøblete forhold til banken min. Ts Anonymkode: b47e0...0b6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #14 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tror de fleste bankene noen faste skjemaer du kan fylle ut på nettet. Kanskje de svarer tregt fordi de mener du burde funnet frem til det selv. Jeg ville prøvd googlet ordene finansieringsbevis og bankens navn. Et synonymt ord er lånebevis så prøv eventuelt å google det også. Anonymkode: f48ef...8b7 Ja det har jo alle banker, men jeg snakket med kundeservice som sa at jeg skulle sende han melding inne på nettbanken, og spørre om min hovedbank kan matche renten jeg har fått hos andre banker. Ts Anonymkode: b47e0...0b6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Skrevet 8. oktober Schmuhu skrev (32 minutter siden): Det kan være uattraktiv med korte nedbetalingstider, da banken ikke vil tjene så mye på det. For eksempel om du søker om 3 års nedbetaling. Schmuhu Jeg har ikke søkt om noe som helst. Jeg bare spurte om de er interessert i å gi meg boliglån, fortalte hvor mye jeg har i egenkapital og hvilken rente jeg har fått hos andre banker Ts Anonymkode: b47e0...0b6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #16 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke søkt om noe som helst. ... AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har søkt om boliglån i min bank som jeg har vært kunde i siden 1989. Anonymkode: c0a1d...c22
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #17 Skrevet 8. oktober Hvem betaler for service i bank lenger... hva er vitsen? Anonymkode: fda3b...d84
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #18 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ... Anonymkode: c0a1d...c22 Jeg mente at jeg ikke hadde søkt om tre års nedbetaling som en nevnte Ts Anonymkode: b47e0...0b6
Eric_B Skrevet 8. oktober #19 Skrevet 8. oktober Min svarer selv om han ligger på stranda i fellesferien, så vil tro du har en som ikke er helt topp her ja. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå