AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Skrevet 7. oktober Er dessverre elendig på matte, så skjønner ikke hvordan tallet skal gå opp til 542, noen som kan hjelpe?. Anonymkode: adab7...d58
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Skrevet 7. oktober Det der er like ille som 1 melk koster 18.30, 1 blomst koster 30 - hvor mange år er Per? Anonymkode: 70613...52e
Mynlen Skrevet 7. oktober #4 Skrevet 7. oktober 5x100 + 6x6 +6. for eksempel. Finnes sikkert flere muligheter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Skrevet 7. oktober Pawn Hearts skrev (3 minutter siden): (100-5)x6-25-3=542 Takk! Anonymkode: adab7...d58
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Skrevet 7. oktober Pawn Hearts skrev (2 minutter siden): (100-5)x6-25-3=542 Chatgpt ga meg samme svaret gitt Altså, 3 sekunder tok det. Raskere å spørre AI enn å skrive innlegget på KG. Skjerpings. Med mine man MÅ multiplisere og dividere da... vanskelig å tolke. Anonymkode: a47dd...a68
Pawn Hearts Skrevet 8. oktober #9 Skrevet 8. oktober Hedda-78 skrev (17 minutter siden): 100×5=500 5×6=30 6+6=12 500+30+12=542 Det hadde funket hvis du hadde tre sekstall til rådighews, men du har bare to.
Hedda-78 Skrevet 8. oktober #10 Skrevet 8. oktober Pawn Hearts skrev (1 minutt siden): Det hadde funket hvis du hadde tre sekstall til rådighews, men du har bare to. Åh, det stod ikke i reglene at man ikke kan bruke samme tall flere ganger, så det visste jeg ikke.
Pawn Hearts Skrevet 8. oktober #11 Skrevet 8. oktober Hedda-78 skrev (4 minutter siden): Åh, det stod ikke i reglene at man ikke kan bruke samme tall flere ganger, så det visste jeg ikke. Det sto heller ikke at man kunne det. Derimot sto det at man ikke trengte å bruke alle tallene. Jeg tolker det iallfall slik at det er disse seks tallene man har til rådighet, og dem kan man ikke endre på.
Chupacabra Skrevet 8. oktober #12 Skrevet 8. oktober Pawn Hearts skrev (32 minutter siden): Det sto heller ikke at man kunne det. Derimot sto det at man ikke trengte å bruke alle tallene. Jeg tolker det iallfall slik at det er disse seks tallene man har til rådighet, og dem kan man ikke endre på. Jeg tror også det er riktig at tallene ikke kan brukes flere ganger. Hvis ikke ville det ikke vært nødvendig å oppgi tallet 6 to ganger. Parentes er heller ikke med som operator, så jeg tror ikke man kan bruke parentes. Bare for å pirke maksimalt. Hvis man løser ut parentesen, kan begge 6-tallene brukes: 100x6 - 5x6 - 25 - 3 = 542 1
Pawn Hearts Skrevet 8. oktober #13 Skrevet 8. oktober Chupacabra skrev (42 minutter siden): Jeg tror også det er riktig at tallene ikke kan brukes flere ganger. Hvis ikke ville det ikke vært nødvendig å oppgi tallet 6 to ganger. Parentes er heller ikke med som operator, så jeg tror ikke man kan bruke parentes. Bare for å pirke maksimalt. Hvis man løser ut parentesen, kan begge 6-tallene brukes: 100x6 - 5x6 - 25 - 3 = 542 Enig. Din løsning er bedre.
Pawn Hearts Skrevet 9. oktober #15 Skrevet 9. oktober Perine skrev (14 minutter siden): 100x5 + 25x2 -5 -3 = 542 Det er ikke noe totall der.
Perine Skrevet 9. oktober #16 Skrevet 9. oktober Pawn Hearts skrev (4 timer siden): Det er ikke noe totall der. Nei, det har du sannelig rett i. Jeg så nok syner 🤣
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå