AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #21 Skrevet 17 timer siden Jeg har ikke erfaring med diabetes, jeg ville bare si at jeg har født både en baby på knappe 3 kg og en baby på over 4 kg og det var ikke "verre" å føde den store babyen. Å føde er jo vondt uansett, og jeg merket ikke forskjell på de to ungene når det gjelder hverken smerter eller skader på meg. Faktisk gikk fødselen med stor baby raskere enn med liten baby 😄 Jeg ble også igangsatt begge gangene (ikke pga størrelse) og begge fødslene var fine, kjappe og greie. Så det kan gå veldig fint å bli igangsatt også Man leser mye dritt om det, men det stemte ikke for meg! Anonymkode: a9791...3af 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Skrevet 5 timer siden Jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skal igangsette så vanvittig mange for tiden? Venninne ble igangsatt 14 dager før termin da de målte baby til å være/bli stor. Ut kom et helt gjennomsnittlig barn på 3,5kg. Barnet fikk gulsot og på grensa til forhøyet crp(infeksjon) Anonymkode: e9ba8...6b8
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skal igangsette så vanvittig mange for tiden? Venninne ble igangsatt 14 dager før termin da de målte baby til å være/bli stor. Ut kom et helt gjennomsnittlig barn på 3,5kg. Barnet fikk gulsot og på grensa til forhøyet crp(infeksjon) Anonymkode: e9ba8...6b8 Gjennomsnittlig for terminfødt ja, ikke for en i uke 38. I snitt legger de vel på seg 30-50 gram pr dag de siste ukene av svangerskapet. Anonymkode: 786c2...447
tussi84 Skrevet 3 timer siden #24 Skrevet 3 timer siden Jeg hadde diabetes 2 før begge svangerskap, og måtte begynne med insulin. Jeg husker ikke nøyaktig hva sf målingene var men jeg husker at med førstemann så var veksten 20 % ca over. Jeg ble derfor satt i gang i uke 38, og fikk en baby på 49 cm og 4079 gram. Jeg fødte vaginalt. Med andre så var vekten 42% over, så de vurderte meg allerede i uke 35 for i gangsettelse. Slapp uke 35, men i midten av uke 36 så anslo de at baby veide ca 4,4 kg enda den hadde vært 3,7 uka før. Jeg ble derfor satt i gang i uke 36+3, og akkurat den dagen det skulle blitt 37 uker så kom en diger baby ut på 5 kg. Den gangen endte det i keisersnitt da vaginal fødsel stoppet opp. Det er ikke farlig å bli satt i gang. Du må bare være forberedt på at det kan ta litt tid. Noen er heldig å havner i fødsel fort, andre bruker 3-4 dager før noe skjer. Alt kommer ann på hvor moden man er.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #25 Skrevet 3 timer siden Jeg har type 1 diabetes og de ønsket å igangsette meg ved uke 38 pga stort barn. Men det er alltid ditt egent valg og jeg valgte å bli igangsatt 39+2. Da var kroppen klar for fødsel og jeg trengte bare ballong og de tok vannet (ingen tabletter) og ungen var ute neste morgen. Ungen var da 4370, men fødsel gikk fint og trengte ikke smertestillende som epidural. Trodde det kom til å ta flere dager så var positivt overrasket over at alt gikk så raskt og fint. Anonymkode: 99281...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå