AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Skrevet 7. oktober Jeg bruker aldri egenmeldingsdager med mindre jeg er åpenbart syk, typ omgangssyke eller over 40 i feber. Men nå har jeg vært forkjølet i over to uker. Symptomene er milde, men jeg er sliten hele tiden. Jeg pleier å trene jevnlig, men det føles helt utenkelig nå. I tillegg er jeg dårlig i magen og må på do flere ganger om dagen. Ville dere tatt en egenmeldingsdag for dette? for å hente dere litt inn, eller ville dere bitt tennene sammen og holdt ut til helgen? Har en aktiv jobb uten mulighet for hjemmekontor. Anonymkode: a072f...b11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Skrevet 7. oktober Jeg tar egenmelding når jeg er forkjølet,tette bihuler,hoste og ellers har lite krefter. Anonymkode: 51e01...732
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Skrevet 7. oktober Når man er smittsom er det innafor. Anonymkode: cc175...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bruker aldri egenmeldingsdager med mindre jeg er åpenbart syk, typ omgangssyke eller over 40 i feber. Men nå har jeg vært forkjølet i over to uker. Symptomene er milde, men jeg er sliten hele tiden. Jeg pleier å trene jevnlig, men det føles helt utenkelig nå. I tillegg er jeg dårlig i magen og må på do flere ganger om dagen. Ville dere tatt en egenmeldingsdag for dette? for å hente dere litt inn, eller ville dere bitt tennene sammen og holdt ut til helgen? Har en aktiv jobb uten mulighet for hjemmekontor. Anonymkode: a072f...b11 Nei, forkjølet og sliten ville ikke vært egenmelding for min del, men jeg ville latt være å trene, og ha fokus på nok søvn/ næring. Har også en aktiv jobb, og det har ganske store konsekvenser for kollegaer og tilbudet hos oss dersom jeg ikke kommer. Jeg ville antatt at en dag egenmelding ikke ville gjort noe fra eller til. Man er ikke spesielt smittsom når man har gått med forkjølelse i to uker. Jeg ønsker at mine kollegaer skal komme på jobb selv om de er litt pjuske, og vil derfor gå foran som det jeg mener er et godt eksempel og gå på jobb selv også. Feber og oppkast holder jeg meg hjemme ved. Anonymkode: 018fe...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når man er smittsom er det innafor. Anonymkode: cc175...3b5 Man har lov å tenke litt på seg selv og, hvis man er veldig pjusk så trenger man ikke være smittsom for å trenge en pause. Anonymkode: 51e01...732 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man har lov å tenke litt på seg selv og, hvis man er veldig pjusk så trenger man ikke være smittsom for å trenge en pause. Anonymkode: 51e01...732 Ja absolutt, jeg mente bare at så lenge man er smittsom er det innafor uansett. Anonymkode: cc175...3b5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Skrevet 7. oktober Jeg tenker det er 1) Når man ikke kan produsere som vanlig på jobb og har ingen arbeidsevne 2) Når man ikke lenger klarer å ha en vanlig hverdag, og ta vare på seg selv, og bruker all sin eksistens til jobb. Om det er etter en dag eller man har presset seg selv i noen uker, er irrelevant. Det betyr - både om man er syk, influensa, omgangssyke, om man får hodepine som man ikke kan bevege seg av eller hylgråter hele dagen av sterk nedstemthet. Eller hvis man føler seg såpass utslitt etter å ha vært syk i mange uker, at man ikke orker annet enn å være dødssliten på jobb og ligge på sofaen etterpå. Å være sliten er jo ikke farlig. Man kan være det i perioder. Det hørtes ikke ut som om du hadde andre plager enn å være sliten og dobesøk, som du burde kanskje ta en legetur for hvis det ikke går over. Uavhengig av det, det er din egen vurdering. Om alternativet er en lenger sykemelding fordi man går på veggen, er det mye bedre å ta en dag egenmelding hvis man tror det vil bidra til å få deg på rett spor. Anonymkode: 61783...1ff
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8 Skrevet 7. oktober Jeg ville nok ikke brukt egenmelding ved forkjølelse i noen dager, men hadde jeg vært småsyk i flere uker og såpass sliten at jeg ikke klarte å ha normal hverdag, så ville jeg nok prioritert helsa fremfor jobb. Jeg har endometriose og migrene, så det er ofte der jeg ryker på egenmeldinger. Anonymkode: 5c741...6cb
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #9 Skrevet 7. oktober Når jeg trenger en mental health-day. Anonymkode: 54da6...fef
LilleMy_09 Skrevet 7. oktober #10 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når man er smittsom er det innafor. Anonymkode: cc175...3b5 Enig. Greit å gjøre det man kan for ikke å smitte andre
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #11 Skrevet 7. oktober Ikke på forkjølelse i hvert fall. Anonymkode: 46a98...427
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #12 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke på forkjølelse i hvert fall. Anonymkode: 46a98...427 Det kommer an på grad av forkjølelse og hva slags jobb man har. Anonymkode: 51e01...732
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #13 Skrevet 8. oktober Når man spør her inne og normalt sett sjelden bruker egenmelding, er man der at det er innafor. Vi må alle husker at vi er ekstremt enkle å erstatte. Anonymkode: 19b95...39e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #14 Skrevet 8. oktober På tide at du fokuserer på å bli bra igjen ❤️🩹 Anonymkode: 13abd...577
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når man spør her inne og normalt sett sjelden bruker egenmelding, er man der at det er innafor. Vi må alle husker at vi er ekstremt enkle å erstatte. Anonymkode: 19b95...39e Vi må også huske at reduksjon i sykelønn og karensdager er uunngåelig i nær fremtid, med mindre kostnadene til sykelønn reduseres. Anonymkode: e0208...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå