AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:36 #21 Skrevet tirsdag kl. 10:36 Dyret er jo ofte ikke problemet...det er udugelige eiere som er problemet, når de ikke evner å ta vare på andres eiendom og dressere dyrene sine. Anonymkode: fca12...714 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:37 #22 Skrevet tirsdag kl. 10:37 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Utekatt generelt er en uting. De hører ikke hjemme i norsk fauna, og tar livet av store mengder fugl og smådyr hvert år. I tillegg leser man jo skrekkhistorier fra dyrebeskyttelsen om katter som får unger utendørs som blir overlatt til seg selv. Skal du ha katt får den holdes inne eller i luftegård, man hadde jo aldri latt en annen type kjæledyr gå rundt fritt ute akkurat som det ville? Anonymkode: 12451...9de Vel, det har vært katt i Norge siden 800-tallet. Det er de færreste katteeiere som lar kattene gå fritt rundt som de vil, og bestanden av rotter og mus hadde vært veldig mye høyere hvis vi ikke hadde hatt katter i landet. At det ikke er ønskelig med villkatter, er en annen ting, hvis vi hadde fått bukt med det problemet, som kun eksisterer pga. udugelige eiere (mennesker), hadde nok også motstanden mot katter vært lavere. Anonymkode: 89595...491 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:45 #23 Skrevet tirsdag kl. 10:45 Jeg leier ut. Jeg har katt og hund selv. En veloppdragen ganske liten hund som aldri bjeffer!! (Bare så det er sagt- de finnes!) Men jeg trenger jo ikke flere problemer enn jeg allerede har! Hvorfor skal jeg leie ut til noen som kanskje har en bjeffehund, eller en stor hund som riper opp gulvet, skraper dører, som jeg nettopp har pusset opp for flere titusener? Eller en katt som driter inn og stinker ned hele utleieleiligheten? Siden vi deler hage, så er jeg heller ikke så interessert i å få en hovedfiende til katten min - hvis det skulle være en utekatt. Når det er sagt, så skal jeg legge ut en annonse snart, og må tenke over tekst og hva jeg ønsker. For hvis det er noen som har en godt oppdratt hund/gammel hund som ikke lager vesen av seg, så greit. Det er jo en samlet vurdering. Den personen kan jo havne langt over den som har to viltre barn som smeller med dører feks. Og det vet man jo ikke, hvem som er verste. Vi har tre soverom, så det er kanskje utopi at noen uten barn vil leie. Det ville jo være litt rart.. Det er mitt hus, jeg bor der og liker å ha det stille og rolig. Jeg vil bare ikke ha noe stress eller ekstra kostnader. Anonymkode: 4313b...b5b 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:47 #24 Skrevet tirsdag kl. 10:47 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vel, det har vært katt i Norge siden 800-tallet. Det er de færreste katteeiere som lar kattene gå fritt rundt som de vil, og bestanden av rotter og mus hadde vært veldig mye høyere hvis vi ikke hadde hatt katter i landet. At det ikke er ønskelig med villkatter, er en annen ting, hvis vi hadde fått bukt med det problemet, som kun eksisterer pga. udugelige eiere (mennesker), hadde nok også motstanden mot katter vært lavere. Anonymkode: 89595...491 Det kan allikevel være en grunn for at noen ikke ønsker å leie ut til folk med dyr. Det er i det hele tatt mange slags gode/usaklige/teite grunner til at folk ikke ønsker å leie ut bolig til folk med dyr - get over it! Anonymkode: 005ea...c54
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:50 #25 Skrevet tirsdag kl. 10:50 Om du hadde hatt erfaring med katter over tid så hadde du visst at det kan variere mye, både mellom katter men også over år. Det å ha kattunge er ofte katastrofe for interør, særlig gardiner. Så roer de seg. Men jeg hadde en som er rolig, men så plutselig så noe på veggen, hoppet til, og vipps var det 10 solide kloremerker nedover tapeten.. De gnikker seg mot kanter, så jeg må innimellom vaske, og male om. Og eldre katter... Mine har alltid begynt å spy mer og mer når de blir seniorer. Og jeg er jo ikke alltid hjemme og får ta det med en gang. Ene min fikk også problemer med dobesøk de siste årene, og foretrakk steder som gjestesenga. Anonymkode: 1c7fc...766 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:55 #26 Skrevet tirsdag kl. 10:55 De stinker dritt og ødelegger parkett osv.. I mine utleieleiligheter er det streng beskjed i kontrakten både muntlig og skriftlig om at husdyr ikke er tiltatt. Anonymkode: 8d36b...8b4 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:25 #27 Skrevet tirsdag kl. 14:25 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi ønsker ikke katter i huset fordi det lukter. De som selv har katt kjenner det nok ikke, men vi som ikke har kjenner det med en gang vi kommer inn om det bor en katt der. Vi tillater (store) hunder, det eneste kravet er at hunden må gå overens med vår. Små hunder (mindre enn f.eks Cocker Spaniel) er ikke aktuelt. Jada, jeg vet at det finnes folk som klarer å oppdra små hunder, men jeg har dessverre ikke møtt så mange av dem. Det virker som om at hvis hunden er så liten at den får plass i veska, så trenger den ikke oppdragelse... Anonymkode: 5fef7...271 Hunder lukter ikke? Siden når? Det lukter veldig mye mer enn katter. Anonymkode: 2124f...b68 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:27 #28 Skrevet tirsdag kl. 14:27 Det blir slitasje av dyr som har klør, uansett om de aktivt går inn for å klore eller ikke. Bare ved å bevege seg, så blir det slitasje. Tydelig på gulv, i dørkarmer etc. Handler også om allergener og lyder. Anonymkode: 0f66c...275 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:35 #29 Skrevet tirsdag kl. 14:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når katten ikke klorer eller hunden er liten og ikke skraper opp gulvet med klørne? Min katt er utekatt og hadde kun vært inne 5-8 t i løpet av et døgn og enda mindre om sommeren. Anonymkode: 9672d...db3 Sover katten din ute? Trodde min utekatt var aktiv jeg, men er da inne innimellom. Anonymkode: 0135c...139
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:40 #30 Skrevet tirsdag kl. 14:40 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når katten ikke klorer eller hunden er liten og ikke skraper opp gulvet med klørne? Min katt er utekatt og hadde kun vært inne 5-8 t i løpet av et døgn og enda mindre om sommeren. Anonymkode: 9672d...db3 Vi leier ut og ønsker ikke dyr. Det er så mye problemer med pels, avføring og lukt uansett dyr og uansett utekatt. Anonymkode: 5db3e...090 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:41 #31 Skrevet tirsdag kl. 14:41 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hunder lukter ikke? Siden når? Det lukter veldig mye mer enn katter. Anonymkode: 2124f...b68 Hunder stinker. Anonymkode: 5db3e...090 2
juve5 Skrevet tirsdag kl. 14:42 #32 Skrevet tirsdag kl. 14:42 vi leier ut til ei som har to katter. Og nå i ettertid angrer jeg litt på at vi lot henne få ha katter. Katten(e) driver å bæsjer rett på plenen der vi leker med barna våre. driver å markerer i garasjen vår så det stinker kattetiss av grill utstyr, bildekk, verktøy og ve som står fremme. ligger strødd katte dritt utover grusen der bilene står. vi har også en sofa nede hos henne vi sikkert må erstatte når hun flytter ut, det er vegg til vegg teppe på soverommet hennes så om katten har tisset der så må jo hele gulvet byttes. noen steder er det tapet i leiligheten så antar at kattene (siden de er utekatter) klorer der når matmor reiser på ferie flere dager. utenom det er de jo søte og barna syns det er gøy å se katter utenfor huset. Men jeg kan ikke si jeg ser frem til å se leiligheten hennes neste gang vi er der inne av en eller annen grunn.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:56 #33 Skrevet tirsdag kl. 14:56 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når katten ikke klorer eller hunden er liten og ikke skraper opp gulvet med klørne? Min katt er utekatt og hadde kun vært inne 5-8 t i løpet av et døgn og enda mindre om sommeren. Anonymkode: 9672d...db3 Vi har utekatt selv, og vi har utleieleilighet i sokkelen. Vi har leid ut til folk med hund flere ganger, men da har vi møtt hunden først. Vi våger ikke leie til noen med katt av frykt for at katten skal tisse inne. Katter har en tendens til å begynne å tisse inne om de er nervøse eller om de er syke, uansett hvor god eier katten har. Dessuten passer det dårlig når vi har en ganske teritoriell hannkatt i samme hus. Anonymkode: 3aeb5...5dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå