Gå til innhold

Internett + TV er nede etter stormen - hvordan få sett på TV? (Telenor)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt internett eller TV siden fredag og Telenor utsetter stadig fiksingen nå er det utsatt til fredag og jeg klikker snart uten TV.

Bruker mobildata fra jobben på PC og strømmer litt fra Netflix men vil ha vanlig TV!!!"'

Har Te-we men man kan visst ikke se direkte i nettleser lengre (fortell meg evt hvordan) så da kan man ikke koble PCen til TVn med kabel - bruker kun jobb-PC og kan ikke laste ned selve appen på den.

Har ikke Telenor abonnement på mobilen så kan ikke aktivere datapakker - alltid på nett garantien de reklamerer med.

Ene TVn er Phillips og jeg har forstått at operativsystemet deres ikke har Te-we appen?

Andre TV er Samsung - kan jeg laste ned Te-we appen på den?

Anonymkode: 1ccf8...fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan laste ned på tver som kjører androidTV

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke noen så på vanlig TV lenger 😅

Philips kjører normalt AndroidTV, uansett hvis det var problemet kunne du jo bare kjøpt en enkel GoogleTV stick.

Men hvordan skal du få internett på den? Dele mobildatatilkoblingen fra PCen?

Anonymkode: d9d87...532

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trodde ikke noen så på vanlig TV lenger 😅

Philips kjører normalt AndroidTV, uansett hvis det var problemet kunne du jo bare kjøpt en enkel GoogleTV stick.

Men hvordan skal du få internett på den? Dele mobildatatilkoblingen fra PCen?

Har en Phillips Ambilight TV 1 år gammel men hvordan laster jeg ned T-we appen på denne? Den ligger ikke inne der og har ikke playstore

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har en Phillips Ambilight TV 1 år gammel men hvordan laster jeg ned T-we appen på denne? Den ligger ikke inne der og har ikke playstore

Hadde en slik selv da jeg bodde i Norge (og savner den). Du må være innlogget med Google-kontoen din, så skal du kunne søke opp og installere nye apper hvis du går til «Apps».

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde en slik selv da jeg bodde i Norge (og savner den). Du må være innlogget med Google-kontoen din, så skal du kunne søke opp og installere nye apper hvis du går til «Apps».

Er logget inn med google men finner fortsatt ikke ut hvordan man søker opp t-we appen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har samme TV, litt eldre modell. Trykk på Hjem (huset) på fjernkontrollen - Velg Apper i menyen øverst til venstre - Klikk nedover til Åpne Google Play-butikken.

Anonymkode: bf8e5...201

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har samme TV, litt eldre modell. Trykk på Hjem (huset) på fjernkontrollen - Velg Apper i menyen øverst til venstre - Klikk nedover til Åpne Google Play-butikken.

Anonymkode: bf8e5...201

Ligger ikke der....finner ingen google-play i det hele tatt.

På Samsung TVen fant jeg google til slutt men siden min datter er pålogget sin google konto der og jeg har T-we så må jeg evt først logge meg på min google på TVen for så å logge meg inn på Telenor for så så laste ned.

Litt av en jobb.....om jeg gjør dette vil appen da bli liggende på TVn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ligger ikke der....finner ingen google-play i det hele tatt.

På Samsung TVen fant jeg google til slutt men siden min datter er pålogget sin google konto der og jeg har T-we så må jeg evt først logge meg på min google på TVen for så å logge meg inn på Telenor for så så laste ned.

Litt av en jobb.....om jeg gjør dette vil appen da bli liggende på TVn?

TVen kommer nemlig ikke opp som en av Mine enheter som jeg kan velge å installere på om jeg ikke logger meg inn på google på selve TVen....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se nærmere her https://www.telenor.no/kundeservice/tv/t-we-app/bruk/?srsltid=AfmBOoqbWkC6yP-x37y4UeY0QqkMBKnd6E199lESx7CouhYFjrOPAuxQ 

twe.no er tilgjengelig for Windows og Mac, og støtter per nå alle nettlesere med unntak av Microsoft Edge.

Anonymkode: e16da...fcf

Takk - der fikk jeg endelig svaret jeg trengte :D 

PCen min har Edge som standard nettleser men jeg fikk logget meg inn på twe.no på chrome når jeg byttet nettleser :D

Da kan jeg koble til TVn med HDMI kabel.....

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...