AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:51 #21 Skrevet tirsdag kl. 08:51 Jeg jobbet med enhold og kantine i en liten lokal bedrift. Der fikk vi alltid dyre sommer og julegaver. Årlig tur til London, arbeidsklær og tilskudd til gode sko. Hadde ett bra budsjett i kantina. Vi bakte kake hver fredag feks. Og arbeiderene hadde ofte kort dag på fredagene, kake og gå hjem tidlig. Anonymkode: 29b47...dca
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:51 #22 Skrevet tirsdag kl. 08:51 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som kastet det regnet det i allefall som søppel og har avskrevet det. Anonymkode: 203df...893 Helt greit for meg om mitt søppel gjenbrukes. Med unntak av hullete undertøy, det bør man kanskje brenne basert på enkelte tråder her 😛 Anonymkode: b385f...932
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:57 #23 Skrevet tirsdag kl. 08:57 Jobber i helsevesenet. Brukeren jeg har er chill. Vi ser film, dupper litt på sofaen, går en tur, shopper, lager mat sammen eller er ute og spiser. Eller ligger hele dagen på stranden eller badeland. Drar av og til på langturer til andre byer. Føles ikke som jobb i det hele tatt. Jobber 14 timers vakter og har mye friperioder. Så hele jobben mi er en gode 😅 Anonymkode: f59b1...c92
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:59 #24 Skrevet tirsdag kl. 08:59 Lærere i videregående. Jeg kjenner ingen som har mer fleksible dager, lange ferier og samtidig god lønn. Anonymkode: 72eda...9f3 1
Kålrota Skrevet tirsdag kl. 09:00 #25 Skrevet tirsdag kl. 09:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lærere i videregående. Jeg kjenner ingen som har mer fleksible dager, lange ferier og samtidig god lønn. Anonymkode: 72eda...9f3 Da har du nok ikke hele bildet. Vi er to lærere i videregående her i huset og vi sitter med jobb på kvelder og i helger. I høstferien jobbet vi hver dag. Lønna er god, men vi har hhv sju og åtte år på universitet (aka høy studiegjeld). 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:07 #26 Skrevet tirsdag kl. 09:07 Senioroffiserer. 26 uker ferie, millionlønn, gratis restaurantmat, gratis cruise for familie/partner, gratis treningsrom, spa, hårklipp, ekskursjoner etc. Anonymkode: e69f8...133 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:08 #27 Skrevet tirsdag kl. 09:08 For meg er hjemmekontor den største goden. Som mor til to barn frigjør det enormt med tid å kunne ha hjemmekontor hver dag slik jeg har. Anonymkode: e93c3...bb3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:19 #28 Skrevet tirsdag kl. 09:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner en COO som tjener flere millioner i året, men som nesten ikke gjør noenting. Tipper han har en arbeidsuke på omtrent 8 timer. Fra hjemmekontor. Anonymkode: bf731...f13 Det er ett unntak. Jeg har vært toppleder (CEO), og vanker fortsatt i miljøer hvor de fleste er toppsledere og de aller fleste toppledere jobber ekstremt mye, må alltid være tilgjengelig og er dynget ned i ansvar. Jeg tjente veldig bra, men fritid var det dårlig med og jeg skal aldri tilbake til en slik stilling. Anonymkode: 22c2f...999
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:24 #29 Skrevet tirsdag kl. 10:24 Det kommer jo helt an på hva du ser på som et gode, og hva du tenker vil være gøy eller slitsomt å forholde seg til i jobbsammenheng. Jeg tenker at piloter er på topp når det gjelder goder. Gratis eller veldig rimelige reiser, mange hotelldøgn, turnusjobbing, en praktisk operativ jobb som ikke er fysisk slitsom. Men så er jeg barnløs, litt rotløs, elsker å være på reisefot, sove på hotell og se nye steder. Jeg vet at mange ikke ville tenke slik som jeg. Anonymkode: eff36...815
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:34 #30 Skrevet tirsdag kl. 10:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig, hjemmekontor er det største godet. Selv om jeg tror de færreste har det sånn at de kan gjøre seg ferdig på deltid og så slappe av resten. Strengt tatt burde det nesten vært sånn, for man merker jo hjemme hvor mye tid som gikk med til vas og prat og kaffepauser på kontoret. Anonymkode: b385f...932 Jeg ser det slik at det går opp i opp med fordelene. Så jeg leverer mine 40 timer (minst) hver uke. Jeg kan begynne og slutte når jeg vil. Jobbe en søndag det regner. Velge en halv dag når jeg ønsker. Jeg kan jobbe hvor jeg vil fra, mannen har en jobb med en del reise og vi har fritidsbolig i utlandet, så i år har jeg jobbet fra fem ulike land. Om det er kurs eller større møter eller telefoner kan jeg gjøre andre ting samtidig. Har knapt gjort husarbeid uten at det er jobbtid de siste årene. Sminker meg som regel under dagens første telefon. Tar innimellom en speed-walk eller lett styrke, med pluggene i iøret. Selv om jeg hadde fleks også før så ble det jo til at man dro på kontoret og var der i 6-8 timer sammenhengende, uten alle disse mulighetene. Anonymkode: 1e1f6...634
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:37 #31 Skrevet tirsdag kl. 10:37 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kommer jo helt an på hva du ser på som et gode, og hva du tenker vil være gøy eller slitsomt å forholde seg til i jobbsammenheng. Jeg tenker at piloter er på topp når det gjelder goder. Gratis eller veldig rimelige reiser, mange hotelldøgn, turnusjobbing, en praktisk operativ jobb som ikke er fysisk slitsom. Men så er jeg barnløs, litt rotløs, elsker å være på reisefot, sove på hotell og se nye steder. Jeg vet at mange ikke ville tenke slik som jeg. Anonymkode: eff36...815 Det var veldig gøy noen år. Men nå er jeg så lei at jeg kun drar på det mest nødvendige. Enig i alt du skriver, det er så individuelt. Marerittet for meg er en jobb der jeg er bundet et sted 8-16. Eller en passiv jobb - som å være sjåfør. Ting der jeg må jobbe fysisk med mennesker (ta på andre). En jobb der jeg ikke er godt mental sliten nå og da. En jobb der feil har store konsekvenser. Det å måtte være utendørs uansett vær. En jobb der jeg ikke kan følge en gitt døgnrytme. En jobb med mye venting. Eller topplederjobb, som mange ser ut til å ha missforstått innholdet i. Anonymkode: 1e1f6...634 1
Granskudd Skrevet tirsdag kl. 10:42 #32 Skrevet tirsdag kl. 10:42 IT bransjen tror jeg, jeg har ikke noe uvanlige gode goder i forhold til mange jeg kjenner i samme bransje, men til og med jeg har mange goder, Jeg kan jobbe fra hvor jeg vil, når jeg vil og på hvilken måte jeg vil. Jeg får betalt for å reise til kontoret og får betalt diett for å være på kontoret. Vi har kontorer i veldig mange land, og jeg kan når som helst reise til hvilket kontor jeg vil. Jeg kan ta med meg barna mine på jobbreiser (betaler for dem fra privat lomme). Jeg har god lønn (ca 1.35 mill i året). Vi har treningsrom og svømmehall på jobb, med garderober etc så man kan trene i arbeidstiden. Vi har god lunsj i kantina hver eneste dag. Jeg har gratis internett hjemme pga hjemmekontor. Gode pensjonsordninger. Betalte abonnementer på bransjeaviser. Bedriftshelsetjeneste med tilgang på private behandlere slik som psykologer for å komme raskere tilbake i arbeid om man har behov for det. ... Det eneste jeg ikke har er overtidsbetaling, men det er HELT ok. Jeg ville heller solgt sjela mi til djevelen enn å måtte bytte i fra all den friheten til faste rammer og overtid.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:31 #33 Skrevet tirsdag kl. 13:31 Alle som sitter på kontor og slipper å ødelegge kroppen og de som har hjemmekontor og slipper og forholde seg til all verdens idiotfolk! Anonymkode: 29418...1d9 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:33 #34 Skrevet tirsdag kl. 17:33 Virker som ulike yrker med hjemmekontor er ganske chill i følge de fleste foreløpig! Har aldri hatt en sånn jobb selv, men kan tenke meg det er deilig. Spesielt hvis man får godt betalt i tillegg. Ts Anonymkode: e4941...6ad
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:55 #35 Skrevet tirsdag kl. 17:55 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Virker som ulike yrker med hjemmekontor er ganske chill i følge de fleste foreløpig! Har aldri hatt en sånn jobb selv, men kan tenke meg det er deilig. Spesielt hvis man får godt betalt i tillegg. Ts Anonymkode: e4941...6ad "Chill" er det ikke, gjør mer arbeid enn før. Men slipper reisetiden, som er deilig, og blir sjeldnere syk. Anonymkode: b385f...932 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:37 #36 Skrevet tirsdag kl. 21:37 Drømmen er å jobbe i en strikkebutikk da hadde jeg kost meg. Og vært designer i tillegg. Anonymkode: 27ffa...f80 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:41 #37 Skrevet tirsdag kl. 23:41 Jobber som sykepleier. Vet ikke helt om vi har så mange goder, men skal prøve å tyne ut litt positivt: - får mosjon på jobb, er meget aktiv og får mange skritt på klokka, kontra de som sitter 8 timer på et kontor hver dag. - masse mat og godis på vaktrommet - fullt tilgang til bind dersom jeg skulle ha glemt det hjemme og jeg plutselig får mensen på jobb. - Fridager midt i uka, ELSKER disse fridagene, men vet ikke om det rettferdiggjør å jobbe andre kjipe vakter. tja, det var da noe Anonymkode: 72a65...b64
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:41 #38 Skrevet tirsdag kl. 23:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobber som sykepleier. Vet ikke helt om vi har så mange goder, men skal prøve å tyne ut litt positivt: - får mosjon på jobb, er meget aktiv og får mange skritt på klokka, kontra de som sitter 8 timer på et kontor hver dag. - masse mat og godis på vaktrommet - fullt tilgang til bind dersom jeg skulle ha glemt det hjemme og jeg plutselig får mensen på jobb. - Fridager midt i uka, ELSKER disse fridagene, men vet ikke om det rettferdiggjør å jobbe andre kjipe vakter. tja, det var da noe Anonymkode: 72a65...b64 Glemte en ting: gratis kaffe! Anonymkode: 72a65...b64
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #39 Skrevet 18 timer siden Jeg synes jeg har en jobb med veldig mange goder. Statlig jobb med veldig mye frihet til å forme dagene mine. Jeg kan jobbe hjemmefra, reiser en del (dette ser jeg på som et gode da jeg liker å reise), jobber med spennende prosjekter, god og billig kantine, betalt trening, ikke spesielt stressende, god pensjonsordning, leder som stoler på meg (fordi jeg leverer det jeg skal), får dekket kurser jeg vil og økning av kompetanse, ferie når det passer meg etc. Med utdannelsen jeg har kunne jeg nok tjent betydelig mer i en privat bedrift, men godene her veier tyngre enn høyere lønn. Anonymkode: 4319f...d1d
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #40 Skrevet 17 timer siden Politikere. Influensere. Næringslivstopper. Anonymkode: e5f38...958 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå