Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare en uhøytidelig diskusjon, er absolutt ikke ute etter et universelt, riktig svar.

Men det er jo innimellom diskusjoner her inne om hvem som har det verst eller best i enkelte yrker. At enkelte yrkesgrupper klager for mye selv om de har en jobb med mange goder og god lønn. Vi hører om lærere med lang sommerferie, kontoransatte med lange lunsjer og avslappende hjemmekontor. Oljearbeidere som koser seg hjemme i fire uker og jobber to uker med millionlønn. Osv.

Hvilket yrke syns du har flest goder? Syns du kanskje oljearbeider virker best med 4 uker fri og høy lønn? Eller virker det deilig å ha 7-8 uker sommerferie og fri hver jul og påske som lærer? Eller er det hjemmekontor 4 av 5 dager i uken som appellerer mest til deg? Kunne du selv tenke deg en sånn jobb? Har du kanskje en jobb selv som du syns har mange goder? Det finnes nok mange jobber der ute som det ikke snakkes like mye om som er morsomme, interessante, avslappende, med mye fri og god lønn. Så fyr løs hvis du vet om en sånn jobb også. Jeg har f.eks lurt på hvordan det er å jobbe som oversetter eller forsker. Er det fri hver jul og godt betalt liksom, eller er det bare slit?

Anonymkode: e4941...6ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Toppsjefer. 

Anonymkode: b1c5c...d20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Direktører med sine fallskjermer og syke sluttpakker.

Anonymkode: c3b47...1da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Toppsjefer. 

Det er marerittet.. Jeg hadde ikke gjort det uansett hvor mange millioner man fikk etter seg. 

Eksponering og press, for mange også offentlig. Alltid måtte være på. Møter og telefoner selv på ferier. 

Anonymkode: 1e1f6...634

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmekontor 5 dager i uken. Jobber innen IT. Synes det er det aller beste godet. Ingen som puster deg i nakken. Kan ta unna hele arbeidsagen på bare noen timer, også sitte å slappe av.

Misunner de som jobber turnus 2 uker på og 4 uker av på grunn av at de kan reise veldig mye rundt i verden, men trur ikke jeg ville byttet faktisk. Har en ekstremt chill jobb.

Anonymkode: bf731...f13

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner noen som jobbet med kundeservice i et strømselskap. Kunne ha hjemmekontor så mye de ville, og jobbe hvor de ville i verden. Ikke hadde de masse ansvar og fikk både julebonus og dyr julegave. 

Den var fin, særlig med tanke på at de ikke hadde ansvar. 

Dette er noen år siden nå, så godt mulig det er endret, men jeg misunte dem livet som student, med en helt annen type jobb, med langt færre goder, tross en likevel fin jobb. 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Reiseinfluensere.....i den grad det kan ses på som et yrke. Men det drar inn penger iallfall....

Anonymkode: d879e...586

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Toppsjefer. 

Hvorfor det? Hvilke goder har disse? God lønn har de nok, men er det ikke en veldig hektisk hverdag, eller? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bare en uhøytidelig diskusjon, er absolutt ikke ute etter et universelt, riktig svar.

Men det er jo innimellom diskusjoner her inne om hvem som har det verst eller best i enkelte yrker. At enkelte yrkesgrupper klager for mye selv om de har en jobb med mange goder og god lønn. Vi hører om lærere med lang sommerferie, kontoransatte med lange lunsjer og avslappende hjemmekontor. Oljearbeidere som koser seg hjemme i fire uker og jobber to uker med millionlønn. Osv.

Hvilket yrke syns du har flest goder? Syns du kanskje oljearbeider virker best med 4 uker fri og høy lønn? Eller virker det deilig å ha 7-8 uker sommerferie og fri hver jul og påske som lærer? Eller er det hjemmekontor 4 av 5 dager i uken som appellerer mest til deg? Kunne du selv tenke deg en sånn jobb? Har du kanskje en jobb selv som du syns har mange goder? Det finnes nok mange jobber der ute som det ikke snakkes like mye om som er morsomme, interessante, avslappende, med mye fri og god lønn. Så fyr løs hvis du vet om en sånn jobb også. Jeg har f.eks lurt på hvordan det er å jobbe som oversetter eller forsker. Er det fri hver jul og godt betalt liksom, eller er det bare slit?

It definitivt

Anonymkode: 055a1...dfe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Reiseinfluensere.....i den grad det kan ses på som et yrke. Men det drar inn penger iallfall....

Anonymkode: d879e...586

Influensere i det hele tatt kanskje 😆. Bare surre rundt og gjøre det man vil, filme det og få betalt. Men ja, er det et yrke? Virker som det stort sett bare er moro.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Hvilke goder har disse? God lønn har de nok, men er det ikke en veldig hektisk hverdag, eller? 

Ts

Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner en COO som tjener flere millioner i året, men som nesten ikke gjør noenting. Tipper han har en arbeidsuke på omtrent 8 timer. Fra hjemmekontor.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Influensere i det hele tatt kanskje 😆. Bare surre rundt og gjøre det man vil, filme det og få betalt. Men ja, er det et yrke? Virker som det stort sett bare er moro.

Ts

Det er absolutt et yrke, i den grad at man kan tjene bedre enn en vanlig jobb og spare seg opp mye pensjon og sparing, og pensjonere seg tidlig hvis de ønsker. 

Anonymkode: bf1ba...98a

Skrevet

Ansatt (fast) på universitet eller i NUPI eller tilsvarende. Jobbe med fag på høyt nivå og treffe på masse oppegående mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har hjemmekontor 5 dager i uken. Jobber innen IT. Synes det er det aller beste godet. Ingen som puster deg i nakken. Kan ta unna hele arbeidsagen på bare noen timer, også sitte å slappe av.

Enig, hjemmekontor er det største godet. Selv om jeg tror de færreste har det sånn at de kan gjøre seg ferdig på deltid og så slappe av resten. Strengt tatt burde det nesten vært sånn, for man merker jo hjemme hvor mye tid som gikk med til vas og prat og kaffepauser på kontoret.

Anonymkode: b385f...932

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil fremheve renovasjonsyrket. En god venn av meg har tatt med store mengder ting hjem og selger de på nettet igjen. Gir 10k+ i mnd rett inn.

Anonymkode: 203df...893

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil fremheve renovasjonsyrket. En god venn av meg har tatt med store mengder ting hjem og selger de på nettet igjen. Gir 10k+ i mnd rett inn.

Så et gode er å stjele på jobb? Djees. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Antar det var snakk om søppel?

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Nei, de blir oppfordret til å ta dem med. Gjenbruk er i vinden som aldri før.

Djees.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Antar det var snakk om søppel?

De som kastet det regnet det i allefall som søppel og har avskrevet det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er marerittet.. Jeg hadde ikke gjort det uansett hvor mange millioner man fikk etter seg. 

Eksponering og press, for mange også offentlig. Alltid måtte være på. Møter og telefoner selv på ferier. 

Anonymkode: 1e1f6...634

All reklame er god reklame. Bare være en drittsekk av en sjef, deleger alt nedover. Tror hverken Bezos eller Røkke sliter ut helsa.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...