Gå til innhold

Jeg har utviklet avsky mot gamingen hans

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har lurt deg. 

Jeg er enig med deg i hvordan jeg ønsker at en forhold skal være. Og det er som dine foreldre sitt. Det er mange der ute som er uenig så lykken din vil ligge i å finne en som ønsker det samme som deg.

Men denne mannen her, han er avhengig av å game. Og det finnes ingen fremtid i det der du blir glad. Pluss at han har lurt deg. Og han har nå kastet bort tre av dine år. Han burde vært bøtelagt dyrt for hvert av de årene han nå tok av deg, så alvorlig synes jeg det er. 

Og hvor mye annet lyger han om? Kan du stole på noe han sier lenger? Jeg tenker NEI.

Finn en som ønsker det samme som deg. Eller bare følg det som gjør deg glad. Gjør mannen deg glad når han først lyger til deg. Endrer på hele fundamentet av hva dere begge to (liksom) ønsket dere i et forhold. Og så tar han ikke følelsene dine på alvor, men gashligter deg til å tro at du overdriver. Og det virker! Nå spør du oss om han har rett. 😞

Jeg tenker at du ikke egentlig kjenner denne fyren i det hele tatt, og at du ikke kommer til å like eller trives med det du finner ut om han etterhvert. Du fortjener bedre enn dette.

Anonymkode: c7f8b...5e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 7.24):

Både samboer og jeg er gamer og jeg må innrømme at hadde vi vært på to uker ferie sammen så hadde vi begge savnet PCen hjemme. Gaming er vår hobby. 

Hvis han gamer èn gang på tre uker dere er sammen, så er det absolutt ingenting. Det er jo ikke mer enn om du skulle gått på trening eller tatt en kaffe med ei venninne. Man kan ikke forvente å tilbringe 24/7 sammen i tre uker, da hadde ikke jeg heller fått puste.

Anonymkode: a26ce...4dd

Men løy du og din samboer for hverandre når dere snakket om fremtidsplaner og hvor mye tid dere forventer å bruke på gaming deres?

For kjæresten til ts løy da han fikk høre at hun ikke ønsket en gamer. Han har løyet i tre år. Og nå ser hun hvordan det egentlig er. Dette handler om at han brøt et løfte og og at han har lurt henne. 

Han visste at hun ikke ønsket en gamer.

Det er som min bror når han lurte sin (nå eks) kjæreste. Han er alkoholiker. Han sa de samme tingene. Det er løgn og bedrageri, og det er det handler om.

Dere er begge gamere og liker det samme/har de samme verdiene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 0.33):

Ja jeg syns du overreagerer, men gå på kompromiss med dine egne grenser fører sjelden noe godt med seg! Hvis din grense er en partner som aldri gamer så er det din grense, ferdig snakket! Er helt enig at dine foreldre er drømme situasjonen og du er ekstremt heldig som er oppvokst sånn, men jeg leser mellom linjene at du har et  ganske rosenrødt bilde på hva et forhold egentlig er så der er jeg  helt ærlig med kjæresten din ;)  Alle mennesker har sine feil og nestemann du møter kan ha andre typer lyter som plager deg enda mer. Kanskje sjalusi, et drikkeproblem, økonomiske vanskeligheter osv. Drømmeprinsen finnes i eventyr så tror du blir singel lenge med den tankegangen, men igjen du har rett på dine grenser🙂

Anonymkode: 2fc39...896

Men synes du virkelig ikke at det er problematisk at han stryker i emner på universitetet pga. gaming? Her kan det fort bikke over til at han bare blir gående hjemme og game. Dette høres ikke ut som en fyr som takler gaming, studier og/eller jobb i kombinasjon med hverandre. Du nevner økonomiske problemer blant annet, dette kan fort oppstå hvis fyren ikke greier studier eller jobb.

Anonymkode: bd362...1e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 15.23):

Her i huset måtte nok TS ha pakket snippesken og dratt. Er det noe jeg aldri kommer til å gi opp, så er det gamingen. Og dette har jeg drevet med i over 35 år.

Og det er hele greia rundt det. Å gå å glede seg til et spill og den følelsen når man drar det i gang fra start. Denne godfølelsen rundt det hele, er altfor hellig til å tulles med av noen. Å få dette dradd ned og dårlig samvittighet osv, er 100% ikke verdt det.

Å ha dette som hobby med alt rundt det, er verdt alt.

Anonymkode: 80e20...ce6

Du høres ut som meg når jeg røykte sigaretter. Hadde aldri sluttet å røyke for noen. Det var min kos. 

Men nå lurte jeg heller aldri noen til å være sammen med meg med å si at jeg skulle slutte.

Var mere en person som trodde han kunne bli sammen med meg og så forandre på meg etterpå. Det fungerer jo selvfølgelig ikke.

Men ikke samme med ts. Ts ble lurt inn noe han visste hun ikke ønsket.

Så synes det er merkelig med alle dere som mener at ts er urimelig. Hun sa hva hun ikke likte og hvordan hun ville ha det. Det er han som er shady her. Han har stjålet tre år av tiden hennes. Tenk om hun har gått glipp av (den ekte) drømmemannen pga hans lureri.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 22.21):

Men det stemmer jo ikke. Han er gamer, og du er sammen med ham. Konklusjon:  Man kan drite i hva du sier. 

Stryker på eksamen på grunn av gaming.. for en taper. :spy:

Anonymkode: c932a...79f

Nei, hun trodde ikke han var det - les hovedinnlegget. Nå lurer hun bare på om hun skal prøve å redde forholdet eller ikke. Etter min mening: ne, man burde ikke redde forhold som fra starten var basert på løgn. Løgn er et rødt flagg, forhold eller ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Deg igjen. Har du ikke fått nok råd i de ørten andre trådene du har opprettet om han? 

Anonymkode: 85a8e...f81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres ut som meg når jeg røykte sigaretter. Hadde aldri sluttet å røyke for noen. Det var min kos. 

Men nå lurte jeg heller aldri noen til å være sammen med meg med å si at jeg skulle slutte.

Var mere en person som trodde han kunne bli sammen med meg og så forandre på meg etterpå. Det fungerer jo selvfølgelig ikke.

Men ikke samme med ts. Ts ble lurt inn noe han visste hun ikke ønsket.

Så synes det er merkelig med alle dere som mener at ts er urimelig. Hun sa hva hun ikke likte og hvordan hun ville ha det. Det er han som er shady her. Han har stjålet tre år av tiden hennes. Tenk om hun har gått glipp av (den ekte) drømmemannen pga hans lureri.

Om TS er "lurt" i 3 år uten å forstå noen ting, vel da er det vel ikke så mye mer å si.

Uansett er ikke dette noen big deal. Om ingen vil kompromisse her, er det bare å splitte opp og takke hverandre for det gode. Move along og verden ligger nok en gang åpen. Da kan hun finne den ekte drømmemannen du snakket om, så gameren gjør henne her egentlig en tjeneste.

Skrevet

Deg igjen. Har du ikke fått nok råd i de ørten andre trådene du har opprettet om han? 

Tråden er nå 5 sider. Er det et problem for deg?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tråden er nå 5 sider. Er det et problem for deg?

Nei, men det har blitt opprettet sikkert fem forskjellige tråder med akkurat samme tema det siste året. TS med gamerstudenten får masse råd og så går det ca 2 mnd så kommer en ny tråd. 

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, men det har blitt opprettet sikkert fem forskjellige tråder med akkurat samme tema det siste året. TS med gamerstudenten får masse råd og så går det ca 2 mnd så kommer en ny tråd. 

Det går sikkert helt fint. Du får heller rapportere om dette blir for mye for deg. Eller logge av litt.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Da er hun vel usikker da. Slutt å sparke på folk som ligger nede. 

Det er bra at hun spør om hun er usikker. Bra å få ytre meninger når man er usikker. Trenger ikke gå til angrep av den grunn. Bare la være å oppsøke trådene da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er hun vel usikker da. Slutt å sparke på folk som ligger nede. 

Det er bra at hun spør om hun er usikker. Bra å få ytre meninger når man er usikker. Trenger ikke gå til angrep av den grunn. Bare la være å oppsøke trådene da.

Men hva er hensikten med å stille samme spørsmål fire-fem ganger? Det er ikke sånn at på tråd nr seks så vil man plutselig få det magiske svaret man venter på som vil løse hele situasjonen.

Hvis man ikke har fått svar som hjelper etter 1-2 tråder, så vil ikke 3-4 nye hjelpe heller. Da sitter problemet mellom ørene på TS, ikke i svarene hun (ikke) får.

• Liker 1
Skrevet

Men hva er hensikten med å stille samme spørsmål fire-fem ganger? Det er ikke sånn at på tråd nr seks så vil man plutselig få det magiske svaret man venter på som vil løse hele situasjonen.

Hvis man ikke har fått svar som hjelper etter 1-2 tråder, så vil ikke 3-4 nye hjelpe heller. Da sitter problemet mellom ørene på TS, ikke i svarene hun (ikke) får.

De aller aller fleste er ikke indoktrinert i KG og har oversikten over hva anonyme poster med måneder imellom. Det høres regelrett usunt ut å ha en slik oversikt over et nettforum.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De aller aller fleste er ikke indoktrinert i KG og har oversikten over hva anonyme poster med måneder imellom. Det høres regelrett usunt ut å ha en slik oversikt over et nettforum.

Det kjenner jeg ikke til, tok utgangspunkt i det en annen anonym skrev at det var samme person.

Men det var uansett ikke svar på spørsmålet mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kjenner jeg ikke til, tok utgangspunkt i det en annen anonym skrev at det var samme person.

Men det var uansett ikke svar på spørsmålet mitt. 

Beklager, mente å sitere den som påstod dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 21.20):

Hvorfor kjenner du dem ikke lengre?

De har gjerne mistet kontakten siden de har forskjellige interesser og noen gamere gjerne murer seg inne i kjellerstuen og kun kommuniserer over internett.

Anonymkode: f3869...d99

Skrevet

Dere to er ikke kompatible, slå opp med han. Punktum!

Jeg har en gamerkjæreste, når kompisene skal game mens jeg er på besøk spør han meg om han kan game, selv om jeg alltid svarer ja. Spørsmålet stiller han av respekt og for at han vil ta vare på meg og mine følelser. Jeg svarer alltid såklart, eneste unntaket er når de skal spille med webcam på, da sier jeg at det er greit, men da drar jeg heller hjem 🥰

Sliksskal det gjøres når man ikke er avhengig av gaming, og man har respekt for kjæresten sin 🥰

Dere to er ikke kompatible og vil bare bli miserable sammen etterhvert. Synd du brukte så mange år av livet ditt på en gaming-avhengig fyr, men ikke kast bort mer tid på han nå 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...