Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men så har vi jo heller ikke tilbrakt 24/7 sammen. Han var på skolen på dagtid (stort sett), han trener 4 ganger i uka (som var helt greit for meg). Han sier han har mange andre hobbyer også som golf for eksempel. Han vet at jeg blir misfornøyd om han velger gaming over meg, så om han bare trengte alenetid kunne han godt dratt og spilt golf og jeg hadde vært happy. Men han velger gaming fordi han «må game», og blir kokko om han ikke får gjort det. Det er det som skremmer meg, at han er helt avhengig av gaming-tiden, og blir i skikkelig dårlig humør om han går en stund uten å game. Det henger ikke i hop med den livsstilen jeg ønsker meg, med mye reising og opplevelser (som jeg trodde han også ville)…

ts

Anonymkode: 78643...529

Altså her høres det uansett ut som at du må våkne og ta ansvar for deg selv og lytte til egne grenser og slå opp. Men jeg lurer på om du ikke ser selv hvor kontrollerende du er? 

Anonymkode: 9ae88...80b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kam hende det er alenetiden han trenger og ikke nødvendigvis gaming. Kanskje han lader opp på den måten. 

Anonymkode: 0e01e...610

6 timer i døgne? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har alenetid når han trener (som er 4 dager i uken) og han drar på skolen og henger med kompisene sine der. Når han gjør det bruker jeg tiden min til å jobbe med et prosjekt på PC´n og jeg trener også (men jeg løper utendørs så vi trener ikke sammen). Jeg liker også å stelle med plantene mine, henge med venninner, gå turer og puzzle. Men det er ikke slik at jeg tenker at nå vil jeg hjem her i fra slik at jeg kan stelle plantene mine eller puzzle puzzlespill liksom… jeg elsker kvalitetstiden vi får og vil ikke bruke kveldene på noe annet enn å tilbringe de med min kjære og finne på kjekke ting sammen. Hadde jeg kunne vært der en uke til hadde jeg gladelig gjort det, men jeg tror ble veldig glad for at jeg dro og spilte enda mer enn vanlig etter at jeg dro.

ts

Dette er sånt som ikke går i lengden, for de aller fleste. Det er også en veldig slitsom dynamikk å være i at han har fullt opp med skole og sitt vanlige liv mens du bare venter på at han skal komme hjem og gi deg oppmerksomhet. 

Anonymkode: 9ae88...80b

• Nyttig 1
Skrevet

Helt ærlig TS så virke det som du forventer at dere skal tilbringe vært minutt sammen, aldri har tid til å finne på noe for dere selv, høres ikke ut som et veldig sunt forhold. eksempelet med venninnen din er jo litt voldsomt da og på randen til skadelig, men det er viktig å finne en balanse, skal du fortsette å diktere hvilke hobbyer dine kjærester får ha(eller at de ikke få ha egne hobbyer) så synes jeg litt synd på de mennene som godtar det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg SÅ godt TS!

jeg kan heller ikke leve med en gamer, ble skilt pga den interessen, jeg og ungene måtte gjøre alt alene til slutt og det virket som gaming bare var det han brydde seg om- veldig trist!

nå når jeg søker nye dater er jeg veldig opptatt av å sile ut di med gaming interesse, jeg kan bare ikke fordra det🙈

Anonymkode: 918bb...562

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gaming kan være en kjekk hobby. Men når den tar sånn overhånd at han stryker i fag, da har det gått for langt! At han lover at det skal bli bedre, blir som en alkoholiker som sier han skal slutte å drikke.

Ha med stasjonær pc på ferie?? Seriøst?

Du passer ikke sammen med en som er avhengig av gaming. Han bør finne seg en gamingjente, så kan de sitte i kjelleren til en av foreldrene deres og game og snylte på mamma.

Anonymkode: f3869...d99

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det lover ikke bra når du allerede har tatt han i å lyve flere ganger, og dere møtes kun av og til, tenk deg hvor mye værre det blir om dere hadde bodd sammen full tid. 

Du må se røde flagg her, slutt med Stockholm Syndromet.

Anonymkode: 013e6...4ae

• Liker 4
Skrevet
Hololo skrev (2 timer siden):

Helt ærlig TS så virke det som du forventer at dere skal tilbringe vært minutt sammen, aldri har tid til å finne på noe for dere selv, høres ikke ut som et veldig sunt forhold. eksempelet med venninnen din er jo litt voldsomt da og på randen til skadelig, men det er viktig å finne en balanse, skal du fortsette å diktere hvilke hobbyer dine kjærester får ha(eller at de ikke få ha egne hobbyer) så synes jeg litt synd på de mennene som godtar det. 

Hun har vært veldig klar på hva hun forventer. Det er ingenting synd i disse mennene som vet godt hva de går inn i, men som bare lyver.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han mener jeg har for store forhåpninger til hvordan et forhold skal vær, og mener jeg overreagerer voldsomt. Hva mener dere?

Det finnes forskjellige typer gamere. 

Min eks gamet mye. Flere timer hver dag. Jeg ville spy av han til slutt og jeg fantaserte om å hive hele PlayStation hans i elva. Gaminga var hovedgrunnen til at jeg gjorde det slutt. For han så ikke opp fra spillet, han forsømte seg selv og jobben sin. 

Jeg er nå gift med en gamer og han gamer mer enn min eks. Men om jeg vil finne på noe avslutter han straks og viser glede over at jeg vil gjøre noe sammen med han. Jeg er glad han har noe eget å drive med, for etter mange år som gift trenger jeg ikke så mye av selskapet hans. 

Jeg synes ikke du overreagerer. Er det ikke slik du vil ha det skal du lytte til deg selv. Det er nok av menn der ute, og du kan lete etter en du er kompatibel med. Du vil oppleve verden og reise. Jeg synes du skal gjøre det. Sammen med en mann som liker det like mye som deg. 

Anonymkode: 552ad...537

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt sjukt.

Så lurer man på hvorfor det er så mange single menn😂

Anonymkode: 31ca8...b9a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gamer og det gjør forsåvidt mannen min også, MEN vi prioriterer tid til hverandre og hus, hjem og familien kommer absolutt først. Vi har tenåringer som også gamer, men vi går alltid ifra når vi må og vi gjør mange andre ting sammen som familie også. Det høres ut for meg som om han du er sammen med ikke helt klarer å regulere gaminga si, og det er nesten umulig å få snudd med mindre det blir stilt noen alvorlige ultimatum. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (21 timer siden):

Bytt ut gaming med en annen hobby som man gjør alene.

Hvis hvilket som helst menneske hadde krevd at vi skulle bruke hver eneste dag i lag i 2+ uker, så hadde jeg hatt et mentalt sammenbrudd. Som introvert trenger jeg alenetid, og både jeg og fruen er flinke til å gi hverandre det. Noen ganger er det en spillkveld med gutta, men hovedsakelig er det en hobby utenfor hjemmet, trening eller at jeg bare tar meg et langt bad med en bok.

Det er selvfølgelig et rødt flagg at han er så avhengig av PCen at han vurderer å måtte ta meg seg PCen på lange turer. Samtidig er det - for meg - et såpass rødt flagg at en person krever full oppmerksomhet i turer på 1-2 måneder, eller full oppmerksomhet i 2+ uker, uten at hun takler behovet for alenetid - uavhengig hvordan den alenetiden utarter seg.

Dere er begge ekstreme i deres behov.

Enig! Hadde ikke klart en dag en gang uten litt alenetid🫣 vi er alle forskjellig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

(...) han vet jeg ikke vil vær sammen med en «gamer»…

Men det stemmer jo ikke. Han er gamer, og du er sammen med ham. Konklusjon:  Man kan drite i hva du sier. 

Stryker på eksamen på grunn av gaming.. for en taper. :spy:

Anonymkode: c932a...79f

• Liker 3
Skrevet

Både jeg og mannen min gamer som vi bruker for å få en pause i hodet samt at vi liker det og har en av de tingene som hobby. Jeg bruker det fordi det blir stille i hodet mitt da jeg sliter med mye tankekjør (grunnet ADD) Men det går aldri utover babyen våres. Hun er alltid første prio. Så vi gikk fra flere timer om dagen føre ho kom til verde i juli til bare maks 1-2 timer om dagen hvis vi i det hele tatt orker.

Det er på kvelden da ho gjerne legger seg for kvelden mellom 18-20:00 tiden.

Heldigvis har vi andre sunne interesser også som friluft og fisking. 

Jeg var forresten sammens med en gamer føre han også, men han hadde absolutt ingen regulering på dette. Det var nesten flaut da han inviterte meg første gangen hjem til seg selv, så spilte han mens jeg var på besøk, og jeg ble sittende der. Han prioriterte dette og festing fremfor meg og alt annet. Han gikk jeg ifra og takk gud for det. Han jeg er med nå kan regulere seg selv og prioriterer dette sist.

Utifra det du skriver høres det ut som gaming går fremfor alt annet. Du bør i hvert fall fortelle ham hvordan du føler det, og hvis det ikke er noe bedring så får du gå ifra ham. Hvor lenge har dere vært sammen? Er det flere år, så er det fort gjort at forholdet blir bare en ‘’rutine greie’’ og mange synes det er vanskelig å gå ifra fordi man har blitt så vandt til at ‘’sånn er det’’ Er du lykkelig i forholdet? (Vil tro nei). 

Du bør avslutte et forhold hvis det er mangel på respekt, eller at forholdet tapper deg for energi og gjør deg ulykkelig, intimitetsmangel, at dere har sluttet å snakke sammen, eller at han ikke vil jobbe for å løse problemer. Det er viktig å lytte til egne følelser, vurdere om du er den personen du ønsker å være, og prioritere din egen velvære og barnas.

Lykke til

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg swipet bort gamere og «fotballidioter/sportsidioter» på tinder. Når hobbyer går over alt, spesielt familielivet funker det ikke. 

eksen min var slik. MÅTTE se alle kamper, var krise om vi var invitert på noe når det var kamp, skulle vi arrangere noe måtte vi ta det når det ikke var kamp. Tapte laget kunne resten av dagen/uken/helgen være ødelagt av humøret hans. I ferien måtte han sitte inne å se EM osv, tour de france og alt mulig. 
flaut når de sitter i brullup/dåp/osv å sniktitter på mobilen for å få oppdatering på kamper. 

følg magefølelsen din! Glad jeg har samboer nå som er mer kompatibel med mine verdier og det livet jeg ønsker å leve

Anonymkode: 06376...98d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Som en kvinnelig gamer må jeg være helt ærlig med deg... Jeg er forresten 47 og har vært gamer fra jeg var barn.... 2 kvelder i uken til en så stor lidenskap er ikke mye... Det er et kompromiss... Du kan ikke klare å endre han. Han er og blir en gamer... Han trenger nok gaming en sin. Det gjør iaf jeg. Jeg hadde ikke klart å være i et forhold hvor jeg ble nektet å game.... Og å kreve at han ikke gamer i det hele tatt på 2 uker, det er for mye forlangt...

Jeg har med min gaming laptop på ferier btw... Jeg er og blir en gamer, så kvelder av og til, selv på ferie, jeg gamer litt. Jeg blir ulykkelig uten. Da dette er en stor lidenskap og bobby. Så enten må dere inngå kompromiss, eller så passer dere rett og slett ikke sammen...

Ang utdannelsen hans, DET er noe helt annet. Jeg hadde nok revurdert hele forholdet. For det høres ikke ut som dette er en mann som kan forsørge en familie i fremtiden....

Lykke til. ❤️

Endret av Helen1978
  • Liker 3
Skrevet

Verden er full av folk som tror at man først skal bli sammen, så skal partner endre seg sånn at 'JEG' kan få livet jeg vi ha på mine premisser. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke på bølgelengde i det hele tatt. Det er bedre å dumpe han nå, før det går for langt.  Selv om det har gått 3 år, så bor dere ikke sammen. Hvis du venter og er feks. 5 år, med hus, bil, barn og kjæledyr, da er det straks verre😬

Det er liksom ikke liv laga, når så store forskjeller er et tema før dere flytter sammen. Ta det som en læring, du må stole på deg selv og magefølelsen din. Som du selv skriver, han var ikke noe for deg, du vil ikke ha en gaver!

Anonymkode: bb38c...970

AnonymBruker
Skrevet

Er dame og har gaming som min største hobby, at en dame som til og med IKKE gamer velger å gå inn i forholdet med en, forstår jeg ikke. :P Har kjent mange gamere. Kunne aldri finne på å bli romantisk involvert med noen av de. 

Anonymkode: 95bc3...af1

AnonymBruker
Skrevet

Er dame og har gaming som min største hobby, at en dame som til og med IKKE gamer velger å gå inn i forholdet med en, forstår jeg ikke. :P Har kjent mange gamere. Kunne aldri finne på å bli romantisk involvert med noen av de. 

Anonymkode: 95bc3...af1

Hvorfor kjenner du dem ikke lengre?

Anonymkode: 80e20...ce6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...