Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (15 timer siden):

Har aldri opplevd at verken kamerater eller venninner har fortalt meg at de har slikket/sugd kjæresten før vi har møttes.

Ei heller hørt de utbrodere om hvor/hvordan de har hatt sex i det siste.

Var sammen med en som holdt på sånn. Jeg sa jeg ikke likte det spesielt, men fikk beskjed om at sånn er kvinner, det må du bare tåle, venninner får vite alt.

Anonymkode: 191b5...9bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i 20-årene, og prater mye om sex med venner og kollegaer som er alt fra 20-60. Vi har det i alle fall veldig gøy med det. Og ingen av oss, inkludert meg, er så pripne og usikre på oss selv at vi føler oss «objektifisert» bare fordi partnerene våre snakker om sex. Da er man lett å krenke og svært usikker på seg selv altså. 

Anonymkode: e06d8...a87

Ikke om kjæresten deler negative ting heller? Han fikk den ikke opp/hun vil ikke gå ned på meg/han har en rar fetisj/hun har hatt en kjønnssykdom, etc.

Anonymkode: 191b5...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Noen er mer ivrige på å dele en andre. 

Og jeg finner andres sexliv uinteressant, så vil hverken høre eller fortelle. 

Fader, hadde muligens forstått det om det gjelder fnisende 17 åringer, men ikke hos voksne folk. 

Anonymkode: 0d0d5...84b

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ha litt mer selvrespekt? Date en eks igjen? Det går jo som regel alltid dårlig da. 
Han vil dele igjen, så det er bare å være forberedt. 

Anonymkode: af4dd...cb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne ønske det var mer normalisert å kunne snakke mer åpent om sex. Ikke med alle eller om alt, men med noen. Jeg kunne ønske jeg kunne snakke med venninnen min om det fantastiske sexlivet jeg endelig fikk som voksen etter å ha trodd jeg var aseksuell store deler av livet. 

Men det er noe man som par må bli enige med hverandre om, hva som er greit å dele og ikke. Man lå respektere det.

Jeg var så entusiastisk og glad og snakket med en god venn om noe seksuelt mellom meg og min kjæreste. Fortalte det til kjæresten. Han likte det ikke og ble veldig flau og forlegen. Det var jo bare skryt og positiv snakk men han likte det ikke. Da måtte jeg respektere det.

Anonymkode: b1bff...553

Jeg er ikke nødvendigvis imot å snakke om sex med venner. Men det er store forskjeller i hvordan man snakker om det. Jeg hadde tolerert mye bedre om han hadde sagt at vi har et godt sexliv, enn å fortelle om "blowjoben i stad", eller sexen i bilen osv. Dessuten handler det om måten det blir sagt på, hvor det kan være akseptabelt å nevne at sexlivet er godt som del av en samtale, men når det derimot legges frem som skryt eller brukes som "underholdning" opplever jeg det nedlatende.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ærlig talt, av alle ting man kan reagere på? Det er bare sex. Latterlig at du ikke tåler at han snakker om det. Er du usikker?

Anonymkode: 29001...432

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er i 20-årene, og prater mye om sex med venner og kollegaer som er alt fra 20-60. Vi har det i alle fall veldig gøy med det. Og ingen av oss, inkludert meg, er så pripne og usikre på oss selv at vi føler oss «objektifisert» bare fordi partnerene våre snakker om sex. Da er man lett å krenke og svært usikker på seg selv altså. 

Anonymkode: e06d8...a87

Til dere som forveksler det jeg beskriver med usikkerhet. Jeg opplever det mer som grensesetting - å oppleve at grenser hva angår privatliv overskrides. Dessuten vil jeg påstå at jeg er såpass sikker på meg selv, at jeg vet min verdi og dermed ikke lengre tillater å føle meg som objekt for gutters sexfikserte samtaler og slikt. Og jeg verdsetter eksklusivitet med kjæresten rundt detaljene - man kan dele entusiasmen med hverandre.<3

(Uansett syns jeg det er interessant hvordan usikkerhet blir brukt nedlatende, er man usikker bør man få respekt for det også mener jeg, vi er alle usikre til tider).

AnonymBruker
Skrevet
Ziou skrev (2 timer siden):

Til dere som forveksler det jeg beskriver med usikkerhet. Jeg opplever det mer som grensesetting - å oppleve at grenser hva angår privatliv overskrides. Dessuten vil jeg påstå at jeg er såpass sikker på meg selv, at jeg vet min verdi og dermed ikke lengre tillater å føle meg som objekt for gutters sexfikserte samtaler og slikt. Og jeg verdsetter eksklusivitet med kjæresten rundt detaljene - man kan dele entusiasmen med hverandre.<3

(Uansett syns jeg det er interessant hvordan usikkerhet blir brukt nedlatende, er man usikker bør man få respekt for det også mener jeg, vi er alle usikre til tider).

Når du har satt en grense og han krysser den… det sier sitt. 

Virker ikke som han tar det på alvor heller, unnskylder det på at «jeg var så glad» han tar jo ikke inn over seg hva du har sagt.

ut fra hva du har fortalt kommer han ikke til å slutte med dette

Anonymkode: bd11a...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...