Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mobiliseres altså til feiring av to-års dagen for det verste folkemordet på jøder siden holocaust i morgen  7oktober. Ondskapen har ingen grenser. Har ikke ord.

Hva er det med folk som kan holde på sånn?

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så usympatisk og jævlig. 
Dette må da ødelegge for «saka», kan ikke forstå noe annet. Folk er ikke dumme.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Bacteria skrev (8 minutter siden):

Det er så usympatisk og jævlig. 
Dette må da ødelegge for «saka», kan ikke forstå noe annet. Folk er ikke dumme.

Joda. De fleste vet lite om hva de demonstrerer for. De handler om å være "trendy" og med i fellesskap. Lar seg drive med. Ser jo hvilke stemmer som roper høyt og hvem som stilner og blir borte.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
BareMay skrev (55 minutter siden):

De mobiliseres altså til feiring av to-års dagen for det verste folkemordet på jøder siden holocaust i morgen  7oktober. Ondskapen har ingen grenser. Har ikke ord.

Hva er det med folk som kan holde på sånn?

Hvem feirer? 

Har kun sett minnesmarkeringer og folk som håper på fred (også Israelere 🇮🇱)

• Liker 8
Skrevet

Hvem er disse "de" du snakker om? 

Du kaller hva da for folkemord på jøder? Folkemordet på jøder var under 2 verdenskrig. Pr i dag er det jødene som gjennomfører et folkemord.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Lolleren skrev (1 time siden):

Hvem er disse "de" du snakker om? 

Du kaller hva da for folkemord på jøder? Folkemordet på jøder var under 2 verdenskrig. Pr i dag er det jødene som gjennomfører et folkemord.

Det er heller misbruk av begrepet folkemord. Om det foregikk et folkemord, burde ihuga propalestinere her i vesten oppfordre Hamas å ta imot det fredsforslaget som ligger på bordet, heller enn å kritisere det. 

edit: du glemte å skrive sionister i st for jøder. 
Det er interessant når maskene faller, men særlig vakkert er det ikke.

Endret av Bacteria
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden):

Hvem feirer? 

Har kun sett minnesmarkeringer og folk som håper på fred (også Israelere 🇮🇱)

I fjor 7. oktober hadde palestinakomiteen med seg svære replikaer av qassam-missiler i pappmache 7. oktober, som de på «fredelig» vis rettet mot jødiske sørgende. Håper de dropper det i dag da. 
Vedlagt bilde fra årets markering i Bergen. Synes du dette vitner om fredshåp? Eller er det snarere en feiring av jubileet for al-Aqsa flood, altså massakren 07.10.23?

IMG_9742.jpeg

Endret av Bacteria
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Bacteria skrev (6 minutter siden):

I fjor 7. oktober hadde palestinakomiteen med seg svære replikaer av qassam-missiler i pappmache 7. oktober, som de på «fredelig» vis rettet mot jødiske sørgende. Håper de dropper det i dag da. 
Vedlagt bilde fra årets markering i Bergen. Synes du dette vitner om fredshåp? Eller er det snarere en feiring av jubileet for al-Aqsa flood, altså massakren 07.10.23?

IMG_9742.jpeg

Er dette hva det hele handler om? 

https://kampkomiteen.net/?p=9635

Vil ikke akkurat kalle det noen «feiring» av terrorangrepene

• Liker 7
Skrevet (endret)
Rødvinsfilosofen skrev (15 minutter siden):

Er dette hva det hele handler om? 

https://kampkomiteen.net/?p=9635

Vil ikke akkurat kalle det noen «feiring» av terrorangrepene

Neivel. 
Deler ikke din oppfatning der. Hva vil du ellers kalle et propalestinsk arrangement på toårsdagen for 7.oktobermassakren for? Et arrangement som tom er oppkalt etter hamas navn på «aksjonen»?

Edit: det dreier seg også om at pal  komiteen har vært kjempetidlig ute med å booke Eidsvolls plass til markering som absolutt må skje 7. oktober, noe som vanskelig kan tolkes på annet vis enn at jøder ikke skal få ha denne dagen i fred (heller). 
Fra før har «de gode» kuppet krystallnatten. Der deltar nå kun jødiske stemmer som er enig i dette med folkemord, resten har egne arrangementer i skjul. 

Endret av Bacteria
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Bacteria skrev (10 minutter siden):

Neivel. 
Deler ikke din oppfatning der. Hva vil du ellers kalle et propalestinsk arrangement på toårsdagen for 7.oktobermassakren for? Et arrangement som tom er oppkalt etter hamas navn på «aksjonen»?

Det der vil jeg kalle for et «demonstrasjonstog» 

Det siste året er det mange jøder både i Norge og Israel som fordømmer Israels folkemord på palestinere, og som ber for fred.

Jeg ville ikke ha sagt at de jødene «hyller» Hamas eller 7.oktober-terroren. 

Man kan ha to tanker i hodet samtidig. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
Rødvinsfilosofen skrev (29 minutter siden):

Det der vil jeg kalle for et «demonstrasjonstog» 

Det siste året er det mange jøder både i Norge og Israel som fordømmer Israels folkemord på palestinere, og som ber for fred.

Jeg ville ikke ha sagt at de jødene «hyller» Hamas eller 7.oktober-terroren. 

Man kan ha to tanker i hodet samtidig. 

Slutt å bruke de «gode jødene» på det viset der. Det er tokenisme. Dessuten vet vi ikke om noen jøder er med i akkurat den organisasjonen i Bergen. Jeg tviler. 
Hvis du ikke skjønner hva jeg mener får du lese teksten på reklameplakaten for arrangementer en gang til, samt se på bildet. 
«al aqsa flood 2 år»  

Det er markering/feiring. Hva de bildene du har fra en demo i september har med dette å gjøre vet jeg ikke. Annet enn at det ser ut til å være samme arrangør. 

Endret av Bacteria
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Bacteria skrev (13 minutter siden):

Det er markering/feiring. Hva de bildene du har fra en demo i september har med dette å gjøre vet jeg ikke. Annet enn at det ser ut til å være samme arrangør. 

Denne diskusjonstråden er litt mangelfull.

Jeg vet ikke hva TS la i tittelen og innholdet.

Derfor jeg har spurt.

Linken viser til et arrangement som skal skje i morgen.

Når jeg prøver å finne informasjon om hvem som skal feire 7.oktober dukker det kun opp innhold fra Israel-venner, Document og andre som er i harnisk over at noen skal feire terrorangrepet som skjedde 07.10.23.

Men jeg klarer ikke finne noen andre som «inviterer til noen feiring».

Kun étt demonstrasjonstog.

• Liker 4
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (5 minutter siden):

Denne diskusjonstråden er litt mangelfull.

Jeg vet ikke hva TS la i tittelen og innholdet.

Derfor jeg har spurt.

Linken viser til et arrangement som skal skje i morgen.

Når jeg prøver å finne informasjon om hvem som skal feire 7.oktober dukker det kun opp innhold fra Israel-venner, Document og andre som er i harnisk over at noen skal feire terrorangrepet som skjedde 07.10.23.

Men jeg klarer ikke finne noen andre som «inviterer til noen feiring».

Kun étt demonstrasjonstog.

Greit nok. 
Vi får se hva som skjer i morgen da, og heller komme tilbake til det. 

Håper på fred snart. 🇮🇱🇵🇸

• Liker 2
Skrevet
Bacteria skrev (3 minutter siden):

Håper på fred snart. 🇮🇱🇵🇸

Det kan vi enes om! 🤝

Skrevet

Fakta:

7.oktober er for mange en dag der ropet om frihet slo igjennom lydmuren.

7.oktober ble den dagen der illusjonen av føler seg trygg i en stat bygget i etterkant av et folkemord i Europa, men på toppen av ett annet folks land, brast. 

Når to virkeligheter krasjer så er det mye som man må ta lærdom i fra og klare å kunne å to tanker samtidig. 

Det ene utelater aldri det andre. Menneske verd og liv er viktig på begge sider. 

Skrevet
Motstrømmen skrev (4 timer siden):

Fakta:

7.oktober er for mange en dag der ropet om frihet slo igjennom lydmuren.

7.oktober ble den dagen der illusjonen av føler seg trygg i en stat bygget i etterkant av et folkemord i Europa, men på toppen av ett annet folks land, brast. 

Når to virkeligheter krasjer så er det mye som man må ta lærdom i fra og klare å kunne å to tanker samtidig. 

Det ene utelater aldri det andre. Menneske verd og liv er viktig på begge sider. 

Ja, enig i at menneskeverd er viktig på begge sider, men voldtekter og kaldblodige drap? Og tortur…brenning av folk. Palestinerne mistet mye sympati fra meg den dagen, og tror ikke historieskrivingen er så rett fram som du skisserer heller.

• Liker 3
Skrevet

Når det bæres rundt på Palestina flagg med teksten "intefada" på, får jeg bare lyst til å spy. De kunne like godt ha hakekors på flagget. Det betyr det samme. Utrolig at de i det heletatt får lov. Nasister i våre gater er altså greit? Ærsj for noen motbydelige mennesker.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Bacteria skrev (19 timer siden):

Det er heller misbruk av begrepet folkemord. Om det foregikk et folkemord, burde ihuga propalestinere her i vesten oppfordre Hamas å ta imot det fredsforslaget som ligger på bordet, heller enn å kritisere det. 

Selvsagt er det et folkemord når et folk blir utslettet og forsøkt  fordrevet i fra sine hjem.

Jeg har alltid vært motstander av Hamas, jeg ser på dem som en terroristorganisasjon som skyver uskyldige barn foran seg i skuddlinjen, men hvem står bak den skuddlinjen? Er det Hamas eller er det IDF? Hvem av dem trykker på avtrekkeren? Hvem detonerer bombene?

Men det er lett å forstå hvorfor palestinerne tror på Hamas, fordi de er de eneste som de tror beskytter dem. De tror Hamas er deres eneste håp, samt at; 40 % av befolkningen består av barn under 15 årI løpet av det første året med krig mellom Israel og Hamas har levealderen på Gazastripen falt fra 75,5 år til 40,5 år, ifølge det anerkjente medisinske tidsskriftet The Lancet. Dette har skjedd de første 12 månedene, i perioden oktober 2023 til september 2024. 

Sionisme er en form for jødisk nasjonalisme, som hevder at det jødiske folk utgjør en etnisk/nasjonal gruppe med rett til hele eller deler av det historiske landskapet Palestina med hovedvekt på Jerusalem, definert som Israels land

Ikke alle er sionister i og med at sionister er nasjonalister, altså det samme som høyreekstremistene her hos oss. mao ikke en særlig hyggelig forsamling. 

De fleste er sekulær jøde som da vil si at de er som ateister å regne. 

Om du tar deg et søk rundt om kring på det store internett, ja selv i hovedinnlegget, vil du ser en drøss med informasjons artikler, forsknings artikler, og læringsmateriell til VGS og andre studier, nyhetssendinger osb. som bruker betegnelsen jøde. 

Så nei ingen maske som har falt her, men det gjorde absolutt din, @Bacteria ikke vakkert det heller, så hvorfor ilegge meg personlige meninger når du ikke gjør dette med @BareMay

BareMay skrev (22 timer siden):

De mobiliseres altså til feiring av to-års dagen for det verste folkemordet på jøder siden holocaust i morgen  7oktober

Er selvsagt for fredsforslaget. Siden man må si sånt for å ikke bli ilagt meninger man ikke har! 

• Liker 2
Skrevet
BareMay skrev (3 timer siden):

Når det bæres rundt på Palestina flagg med teksten "intefada" på, får jeg bare lyst til å spy. De kunne like godt ha hakekors på flagget. Det betyr det samme. Utrolig at de i det heletatt får lov. Nasister i våre gater er altså greit? Ærsj for noen motbydelige mennesker.

Ordet intifada betyr på arabisk "å riste av", som i dagligtalen blir forstått som å gjøre opprør eller motstand mot undertrykkeren.

Jeg tror både du @BareMay og @Bacteria trenger litt oppdateringer angående begreper og hva som er hva. Dette er en fin link til f.eks FN https://fn.no/konflikter/palestina

• Nyttig 2
Skrevet
Lolleren skrev (33 minutter siden):

Ordet intifada betyr på arabisk "å riste av", som i dagligtalen blir forstått som å gjøre opprør eller motstand mot undertrykkeren.

Jeg tror både du @BareMay og @Bacteria trenger litt oppdateringer angående begreper og hva som er hva. Dette er en fin link til f.eks FN https://fn.no/konflikter/palestina

"Å riste av" jødene? Og når det står "global" foran da?

Som å skyte jøder i Manchester bl.a?

Hvorfor trenger norske barnehagebarn politibeskyttelse i Norge og rundt i Europa? Hvem er det de undertrykker? 

I Danmark ble åtte år gamle gutter nektet å spille fotball for en stund siden. Hvorfor?

Hvorfor trenger norske jøder beskyttelse når de samles?

Synagogen i Oslo og Trondheim må voktes?

Hvorfor skal jøder i Norge være nødt til å undertrykke hvem de er?

Hvorfor er det greit med alt hatet mot jøder i kommentarfelt? Ikke nytter det rapportere det heller..

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...