AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #1 Skrevet 6. oktober 2025 Det begynte for ca 6 mnd siden. Kunne få intens kløe inni håndflater og under føtter. Brennende kløe. Ikke hver dag men ofte. Nå de siste ukene har jeg begynt å klø veldig over nesten hele kroppen. Hodebunn, armhuler, og fortsatt under bein og hender. Og lår, mage. Noen som har vært borti lignende? Har ikke tørr hud eller utslett. Ingen matallergi som jeg vet om. Ikke skiftet skyllemiddel. Anonymkode: 09db7...37b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #2 Skrevet 6. oktober 2025 Klør det hele døgnet, eller mest på natt? Anonymkode: 9fa61...16f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #4 Skrevet 6. oktober 2025 Det begynte mest på kveld, men nå er det hele dagen egentlig. Anonymkode: 09db7...37b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #5 Skrevet 6. oktober 2025 Skabb, midd? Dra til legen. Anonymkode: 9fa61...16f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #6 Skrevet 6. oktober 2025 Kan jeg ha det i 6 mnd og ingen i familien blir smittet? Anonymkode: 09db7...37b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #7 Skrevet 6. oktober 2025 Du bør få sjekket blodsukker og flere andre verdier i blodet ditt. Anonymkode: 464ab...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #8 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det begynte for ca 6 mnd siden. Kunne få intens kløe inni håndflater og under føtter. Brennende kløe. Ikke hver dag men ofte. Nå de siste ukene har jeg begynt å klø veldig over nesten hele kroppen. Hodebunn, armhuler, og fortsatt under bein og hender. Og lår, mage. Noen som har vært borti lignende? Har ikke tørr hud eller utslett. Ingen matallergi som jeg vet om. Ikke skiftet skyllemiddel. Anonymkode: 09db7...37b Her burde du nok ta en tur til lege for å få sjekket dette skikkelig. Mest sannsynlig er det noe helt ufarlig, f.eks. skabb, en form for eksem eller vitaminmangler, men det kan også være mer alvorlige diagnoser. Anonymkode: 3a7a9...070
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #9 Skrevet 6. oktober 2025 Det kan være nevropati. Årsaken til at jeg tenker på det, er fordi det startet inni håndflatene og under føttene dine. Anonymkode: e6def...b5f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #10 Skrevet 6. oktober 2025 Har du andre symptomer som nedsatt allmenntilstand og nedsatt urinproduksjon? Kvalme og dårlig matlyst? Anonymkode: 2db7a...257
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #11 Skrevet 6. oktober 2025 Diabetes. Lever og nyre sykdommer. Noe galt med nervesystemet siden det også brenner. Anonymkode: 5971f...b88 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #12 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det begynte for ca 6 mnd siden. Kunne få intens kløe inni håndflater og under føtter. Brennende kløe. Ikke hver dag men ofte. Nå de siste ukene har jeg begynt å klø veldig over nesten hele kroppen. Hodebunn, armhuler, og fortsatt under bein og hender. Og lår, mage. Noen som har vært borti lignende? Har ikke tørr hud eller utslett. Ingen matallergi som jeg vet om. Ikke skiftet skyllemiddel. Anonymkode: 09db7...37b Hva skjer i timene før kløen? Trener du? Drikker du koffein eller alkohol? Stresser du? Spiser du noe spesielt? Jeg får tidvis intens varm type kløe i håndflatene av chili. Dersom jeg dagen etter en «spist så mye chili at det klør i hendene»-dag spiser chili? Da eskalerer kløen. Så lenge jeg holder konsumet av chili lavt så klør intet. (Og du kan gjette hvordan jeg fant dette ut. Og hvor behagelig det var). Jeg tør tippe (men har av helt naturlige grunner unnlatt teste det ut) at kløen ville ha eskalert voldsomt om jeg ikke etter to dager med chili-konsum tok en skikkelig månedslang pause fra chili. Alt det for å si: kløe kan være matallergi. Eller intoleranse. Eller hva du nå enn vil kalle det når kroppen tåler litt men ikke mye av en matvare. Anonymkode: bf1b4...bd1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #13 Skrevet 6. oktober 2025 Takk for svar. Jeg har også et problem med den ene pekefingeren, den er veldig stiv, hoven og vond å bøye. Vært sånn ca 6 mnd. legen tok revmatiske prøver men sa de var normale. Ellers har er jeg ekstremt lav på energi, ble fulgt opp med alle tenkelige blodprøver ca april/mai. Alt var fint bortsett fra folat og d-vit. Har tatt ct av lunger og ultralyd av mage/bryst også ifbm dette. Jeg tenker mer og mer skabb nå som jeg leser 😟 men kan man gå så lenge med det, og i tillegg ikke smitte noen? Anonymkode: 09db7...37b
Hulderen Skrevet 7. oktober 2025 #15 Skrevet 7. oktober 2025 Få sjekket leververdiene dine (blodprøve). Intens kløe er et av symptomene på autoimmune leversykdommer. Er du også plaget av fatigue (veldig sliten, tom for energi)? 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #16 Skrevet 7. oktober 2025 Ja jeg er veldig plaget av fatigue. Møtte veggen i januar og var oppfulgt en stund i forbindelse med det. Har egentlig ikke merket så mye bedring til tross for litt sykemelding. Jeg tar allerede allergimedisin pga pollen og husstøv. Men må kanskje skifte type medisin? Anonymkode: 09db7...37b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #17 Skrevet 7. oktober 2025 Er det jevnt over hele syklusen? Eller er det mest i lutealfasen? Noen kan oppleve økning av histamin i kroppen i denne perioden! Anonymkode: 22c51...e44
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #18 Skrevet 7. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar. Jeg har også et problem med den ene pekefingeren, den er veldig stiv, hoven og vond å bøye. Vært sånn ca 6 mnd. legen tok revmatiske prøver men sa de var normale. Ellers har er jeg ekstremt lav på energi, ble fulgt opp med alle tenkelige blodprøver ca april/mai. Alt var fint bortsett fra folat og d-vit. Har tatt ct av lunger og ultralyd av mage/bryst også ifbm dette. Jeg tenker mer og mer skabb nå som jeg leser 😟 men kan man gå så lenge med det, og i tillegg ikke smitte noen? Anonymkode: 09db7...37b Har du vært hos legen etter april/mai? For dette er ting du burde gått tilbake til legen med. Ting kan utvikle seg til å bli mer tydelig over tid. Kløe på den måten var f.eks symptom på at leveren min ikke hadde det bra. Anonymkode: 56161...797
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #19 Skrevet 7. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar. Jeg har også et problem med den ene pekefingeren, den er veldig stiv, hoven og vond å bøye. Vært sånn ca 6 mnd. legen tok revmatiske prøver men sa de var normale. Ellers har er jeg ekstremt lav på energi, ble fulgt opp med alle tenkelige blodprøver ca april/mai. Alt var fint bortsett fra folat og d-vit. Har tatt ct av lunger og ultralyd av mage/bryst også ifbm dette. Jeg tenker mer og mer skabb nå som jeg leser 😟 men kan man gå så lenge med det, og i tillegg ikke smitte noen? Anonymkode: 09db7...37b Spørsmålet er jo hva slags prøver legen har tatt. Mange med min revmatiske og autoimmune sykdom (Sjøgrens sykdom) har ikke utslag på de typiske revmaprøvene, men er likevel plaget av nevropati. Alt du beskriver kan passe inn med Sjøgrens. Anonymkode: e6def...b5f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #20 Skrevet 7. oktober 2025 Nei jeg tenker jo at kanskje ikke alt av prøvder er tatt. Har heldigvis fått legetime i morgen, så da er jeg spent på hva han sier. Anonymkode: 09db7...37b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå