Gå til innhold

Samboer sier plutselig han ikke vet om han vil ha barn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barn er helt fantastisk. Tilfører noe som er uneskrivelig. Ville aldri ha gitt slipp på den kjærligheten som barn tilfører. Mannen min sa som din. Jeg var 36 år. Jeg ble så sjokkert, for han hadde lovet at vi skulle sebynne å prøve senest når jeg var 36 år, men dagen jeg fylte 36 år, sa at at han ikke ville ha barn. Jeg pakket meg en koffert den kvelden, og flyttet ut. JEG skulle ha barn, ville han ikke, skulle jeg ha de alene. Jeg dro til Danmark, da ringte han....for seint. Jeg ble gravid med donor, men vi har nå også to barn sammen, totalt tre barn.

Anonymkode: 2d1e3...bbf

Dette, TS!!! Heier på deg. Gi mannen et ultimatum og kom deg til en klinikk.

Anonymkode: 91657...c85

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trolltunge skrev (24 minutter siden):

Du har ventet altfor lenge, og han har dratt dette altfor langt. Her er det bare en ting å gjøre, og det er at han må gi deg klart svar NÅ, ellers er forholdet over. 

Det er på ingen måte slik at han måtte bestemme dette på en kveld. Han har hatt 6 år. 6!!!!! ÅR!!!!! Særdeles viktige og vesentlige år for kvinner som ønsker barn også. 

Det finnes flere menn, men det finnes ikke dine barn noensinne dersom du ikke tar en svært viktig avgjørelse nå. 

Seks år er å ta litt i. Etter min mening bør man være sammen noen år før barn er aktuelt.

Og det er jo helt naturlig å tenke grundigere over situasjonen når den er aktuell. Mange blir i tvil og endrer mening uansett hva det gjelder når de først må bestemme seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror ikke, VET.

Anonymkode: 2d1e3...bbf

Nope. Det å ombestemme seg er ikke det samme som løgn, så dum tror jeg ikke du er. Hvis jeg har lyst å gifte meg og deler det til kjæresten, for senere etter et par år finner ut at dette ikke er noe jeg vil allikevel, lyver jeg da? Selvsagt ikke

Anonymkode: 3c634...775

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke få barn med ham, ikke få barn med noen som helst om du ikke er fornøyd nå og tror livet blir bedre med barn....! Livet blir heller verre og mye vanskeligere, spesielt om du er alenemor! Du trenger absolutt ikke egne barn for å være lykkelig.

Anonymkode: 4770c...3ea

• Nyttig 4
Skrevet

Den situasjonen har jeg og mange andre hvert i. I starten var det jo greit og vente men da vi var på 4 året hinta jeg at kanskje vi skulle tenke mer på det. Dette og pga jeg fikk vite at jeg ville ha problem og bli gravid og muligens trengte litt hjelp. Han hadde alltid en unnskyldning. På år 8 sa han at han ikke ville ha barn. Jeg følte meg lurt da han i tillegg sa at han aldri ville ha barn i det hele tatt. Det ble slutt ikke bare pga det men forholdet surnet helt etterhvert. Jeg ønska meg hvertfall 1 barn og tiden tikka fort for meg. Han var i tillegg noen år eldre enn meg. Enden på visa ble at pga jeg venta for lenge så fikk jeg ingen barn og pga de problemene jeg hadde ble mye verre og det var ingen vits lenger og prøve selv med IVF. Han har i dag 3 barn!

Anonymkode: db7aa...c60

• Liker 2
  • Hjerte 25
Skrevet

Det det er bare utrolig drittsekk av han. Har han holdt seg i troen i alle disse årene for så å trekke seg når du nærmer du ikke lenger kan. Det er hårreisende! 

Anonymkode: 10846...81b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den situasjonen har jeg og mange andre hvert i. I starten var det jo greit og vente men da vi var på 4 året hinta jeg at kanskje vi skulle tenke mer på det. Dette og pga jeg fikk vite at jeg ville ha problem og bli gravid og muligens trengte litt hjelp. Han hadde alltid en unnskyldning. På år 8 sa han at han ikke ville ha barn. Jeg følte meg lurt da han i tillegg sa at han aldri ville ha barn i det hele tatt. Det ble slutt ikke bare pga det men forholdet surnet helt etterhvert. Jeg ønska meg hvertfall 1 barn og tiden tikka fort for meg. Han var i tillegg noen år eldre enn meg. Enden på visa ble at pga jeg venta for lenge så fikk jeg ingen barn og pga de problemene jeg hadde ble mye verre og det var ingen vits lenger og prøve selv med IVF. Han har i dag 3 barn!

Ts, les denne flere ganger. Det er så mange som har gått i denne fellen.

Anonymkode: aa61d...4de

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fyfaen! Du får bare være glad du ikke har barn med ham i hvertfall!!! Jeg og min mann er lykkelig uten barn, vært sammen i nesten 20 år og vi er begge sikre på at vi ikke ønsker det livet. Vil heller ha dyr og kunne hjelpe andres barn som trenger det når vi kan og orker.Vi er begge så lettet og ler når vi ser på hverandre etter å ha vært med noens barn en stund. Barn i korte doser kan være greit, men å ha ansvaret for noen andres liv; HELL NO!!! Barn har jo ikke ansvaret for å gjøre foreldrene lykkelige, mange som har brent seg der...

Anonymkode: 4770c...3ea

• Nyttig 6
Skrevet

Min venninne opplevde det samme. Og her var mannen klar over, hvor viktig det var for henne og få barn. Og han lovet henne, at de skulle få barn sammen. Da hun var 42 år, kom det fram at han aldri ville ha barn. Men hun dra til Danmark, og har i dag barn. 

Anonymkode: e144c...d44

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette har vi lest i haugevis av tilsvarende tråder. Og det er for øvrig ikke bare damer det skjer med. En kompis gjorde det slutt med samboeren fordi hun ikke ville ha barn. Det tok ikke lang tid før hun var gravid med sin nye kjæreste.

Det er altså ikke slik at de ikke vil ha barn, men de er usikre på om de vil ha det med partneren de har. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at jeg vil ha barn. Kan vi ikke få er det greit, men jeg kan ikke leve med å ikke ha prøvd. 
Han er usikker, han sier det. Han sier at han ikke sier nei, men han er usikker. Han vil vi skal være sammen resten av livet sier han, det handler ikke om det. Jeg også syns vi har det fint nå og er jo nervøs for hvordan det kan endre seg, men jeg er villig til å ta den sjansen for jeg tror det vil endre seg til det bedre. 

Det høres jo ikke ut som du har kjempe lyst på barn heller.

Å satse på at forholdet blir bedre ved å få barn, er det dummeste man kan gjøre.

Å velger du å få barn med en som ikke er helt sikker, så vær forbredt på å bli alenemor.

Anonymkode: 2c932...969

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt på p-pillen i kveld, Ts, om du går på den. Noen kan trenger lenger tid enn andre for å komme i balanse igjen etter hormonprevensjon. Du har ingen tid å miste på slike grunnleggende ting. Ikke ha sex i kveld eller morgen tidlig.

I morgen tidlig, før dere går på jobb, så sier du til ham at du her og nå må du ha et endelig svar. Vil han ha barn med deg - eller ikke?

Om han ikke vil gi deg svar, eller sier at han ikke vil ha barn - minn ham på at han har sagt at han synes dere har det så fantastisk sammen, at han er redd for at noe skal bli forandret ved å få barn, og så sier du guess what?... livet ditt ble akkurat forandret!

Anbefal ham så å ta en tur til banken, for det skal du i dag, og så får dere bli enige på kvelden hvem som skal kjøpe ut den andre av huset, og om dere ikke blir enige så krev at huset selges til markedspris.

Disse seks årene har vært bortkastet for deg med tanke på å få barn. Nå har du absolutt ingen tid igjen å miste på at denne mannen skal vingle frem og tilbake noe mer!

Bestill deg også en lege/gyn-time slik at du kan få sjekket hvordan du ligger an med egg og ev. overgangsalder og helsen generelt.

Anonymkode: 91f59...db8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Runnah skrev (1 time siden):

Ja, man kan jo ikke endre mening, da er man en løgner 

Selvsagt kan man endre mening. Og det å endre på noe så viktig ,får konsekvenser for forholdet. 

Anonymkode: 6f377...085

• Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (57 minutter siden):

Seks år er å ta litt i. Etter min mening bør man være sammen noen år før barn er aktuelt.

Og det er jo helt naturlig å tenke grundigere over situasjonen når den er aktuell. Mange blir i tvil og endrer mening uansett hva det gjelder når de først må bestemme seg.

Det endrer ikke at ts nå må ta en særdeles viktig avgjørelse for sitt liv, og at menn kan erstattes, mens barna man aldri fikk aldri kommer til å eksistere.

Resten av livet uten, for en mann som kan erstattes? Ikke lurt! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

En ting å tenke på - er det sånn at ham virkelig ikke vil ha barn? I det hele tatt? Eller vil han bare ikke ha barn med deg….?

Altså, det finnes de menn som er sammen med en kvinne, uten at det er hans store kjærlighet. Bare en dame som er grei nok, gir tilgang til sex, steller hus og andre slike fordeler det å være i et forhold gir ham, mens han venter på å finne den han virkelig forelsker seg i.

Dama som er grei nok snakkes etter munnen og holdes på gress.

Anonymkode: f1f22...0b6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Var i samme situasjon, sammen i fem år og eide bolig. Plutselig sa han at han ikke ville ha barn likevel, og da var vi der at jeg hadde slutta på pillen og kjøpt inn tester. Vi gikk fra hverandre den kvelden, bodde sammen i 2 mnd til, men på forskjellige rom. Samme dag som jeg flytta ut var jeg på tinderdate(eksen lasta ned tinder først). Vi er fortsatt sammen, kjøpt nytt hus på andre siden av landet og er gravid i uke 12 etter 3 tøffe IVF behandlinger. Så for min del var gresset mye grønnere på den andre siden, min nye mann vil virkelig ha barn(er pga han vi må bruke ivf). 

Anonymkode: 0989b...f59

• Liker 2
  • Hjerte 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er lov å ombestemme seg.

Men du må bestemme deg for hva du vil raskt. Tiden går.

Anonymkode: da1e6...4e4

Dette, det er lov å ombestemme seg, men da må du også finne ut om dette er noe du kan og vil leve med. Han har jo egentlig gitt uttrykk for å usikkerhet hele veien, selv om han har sagt at han vil ha. Om ønsket om barn er sterkere enn ønsket om et samliv med parteren, må du gå. Om ikke risikerer du å ende opp ganske så bitter. 

Han har rett i at livet vil endre seg, og hverdagen vil i stor grad dreie seg om barnet/barna. Og om han ikke er villig til å gi slipp på livet slik det er nå, er det ikke rettferdig ovenfor barnet å skulle bli gravid. Da er det faktisk best at han sier i fra, slik han nå har gjort, slik at du kan ta dine valg videre.

Anonymkode: a4a48...e95

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres jo ikke ut som du har kjempe lyst på barn heller.

Å satse på at forholdet blir bedre ved å få barn, er det dummeste man kan gjøre.

Å velger du å få barn med en som ikke er helt sikker, så vær forbredt på å bli alenemor.

Anonymkode: 2c932...969

Forholdet vårt er veldig fint. Jeg satser ikke på at det blir bedre, vi har det bra i dag. Tror han er bekymret for det er mye ansvar, og han takler endringer, hvertfall tanken på endringer dårlig. Men han er flink og glad i barn så jeg tror han ville likt det om vi fikk barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt på p-pillen i kveld, Ts, om du går på den. Noen kan trenger lenger tid enn andre for å komme i balanse igjen etter hormonprevensjon. Du har ingen tid å miste på slike grunnleggende ting. Ikke ha sex i kveld eller morgen tidlig.

I morgen tidlig, før dere går på jobb, så sier du til ham at du her og nå må du ha et endelig svar. Vil han ha barn med deg - eller ikke?

Om han ikke vil gi deg svar, eller sier at han ikke vil ha barn - minn ham på at han har sagt at han synes dere har det så fantastisk sammen, at han er redd for at noe skal bli forandret ved å få barn, og så sier du guess what?... livet ditt ble akkurat forandret!

Anbefal ham så å ta en tur til banken, for det skal du i dag, og så får dere bli enige på kvelden hvem som skal kjøpe ut den andre av huset, og om dere ikke blir enige så krev at huset selges til markedspris.

Disse seks årene har vært bortkastet for deg med tanke på å få barn. Nå har du absolutt ingen tid igjen å miste på at denne mannen skal vingle frem og tilbake noe mer!

Bestill deg også en lege/gyn-time slik at du kan få sjekket hvordan du ligger an med egg og ev. overgangsalder og helsen generelt.

Anonymkode: 91f59...db8

Har vært hos gynekolog. Var der i juni, hun tok ultralyd og så jeg har flere egg og eggløsning. Hun sa hun ikke ser noen grunn til at jeg skal ha problemer med å bli gravid. Så det var jo postitivt sånn sett. Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har dere venner som har barn? Har bestevennen til mannen din barn eller planlegger de barn? Hvis du får nyss om noen gode venner som planlegger å få barn nå, så kanskje samboeren din kommer på andre tanker…

Anonymkode: 11d49...10d

Broren hans får barn hvert øyeblikk, og han har søskenbarn som har baby. Håper han får lyst på når han ser broren hans får og hvordan han takler det. Jeg prøver å si til han at mange er nervøse før de får barn, redd for endringene osv. 

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...