Gå til innhold

Samboer sier plutselig han ikke vet om han vil ha barn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja han burde forlate henne ja, enig i det 

Anonymkode: 3c634...775

Det er det ingen grunn til, han er jo lykkelig og fornøyd. 

Anonymkode: ff471...de7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at TS virker så naiv at jeg er usikker på om hun faktisk bør bli mor. Det kan jo være en god grunn til at kjæresten tenker at det ikke er en god ide. 

Anonymkode: 92683...dba

Jepp.

Skrevet

40 år og ikke klar for barn😅 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er det ingen grunn til, han er jo lykkelig og fornøyd. 

Av hensyn til henne bør han det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 17.22):

Min eks ville også ha barn, men jeg gikk heldigvis før den tid. Vi hadde nemlig hund, og på bakgrunn av det var det veldig tydelig hva slags far han ville ha blitt. Når det var hans tur til å gå tur med hunden så lå han så lenge å sov om morgenen at hunden bare fikk seg en kjapp tissetur før han skulle på jobb, og det endte med at jeg måtte ta turene for at det skulle være dyrevelferdsmessig forsvarlig. Han glemte å fylle vannskåla til hunden så når jeg kom hjem fra helgetur så hadde ikke hunden vann. Han vill bare ha kosen, men når det kom til hverdagen så prioriterte han seg selv og dataspill foran hundens velferd hver eneste gang. 

Forholdet var bra helt til vi fikk hund, og da han begynte å snakke om barn var det bare å pakke sammen og dra. Helt tydelig at han gjerne ville ha barn, men at jeg skulle gjøre alt strevet. 

Få dere hund før dere får barn er mitt tips, så ser du hva slags fyr han er. Klarer han å sette andre sine behov først? 

Anonymkode: 6a475...0e2

Ikke få hund først! Hund er kjempemye arbeid og passer virkelig ikke med baby. Vi måtte passe på en hund pga. sykdom i familien samtidig som jeg var i mammapermisjon med baby, og turer med hund i vind og regn passet ikke med baby som ikke likte å ligge i vogn. 

Anonymkode: cfe17...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Durancell skrev (13 minutter siden):

40 år og ikke klar for barn😅 

Da blir han ikke klar.  Evt panikklage barn med annen partner som 47 åring med yngre dame.  Ts du må ikke finne på å vente på at han blir klar.  Han vil bare utsette til det er for sent. Tro meg om 1-2 år vil han bruke alderen din som grunnlag for at det er for sent uansett og dere burde droppe det.  Men rart egentlig at du har vært så mange år med han og ikke fått før, du er muligens sent ut , og hvertfall hvis han ikke kan få eller dere som par har problemer. 

Anonymkode: 3925c...66d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (9 timer siden):

Jeg er jo glad for at han tenker gjennom det. Jeg er 37, han er 40. Jeg spurte han flere ganger om det han sier nå betyr nei, han sa det ikke gjør det, han sier ikke nei. Men han er ikke klar akkurat nå. Jeg prøvde å si han kanskje aldri vil føle seg helt klar, før barnet evt er her. 

Han sier indirekte nei når han ikke sier ja til å prøve når du er 37 år gammel. Og han 40. OG dere har vært sammen i 6 år. Det er så nærmer nei man kan komme uten å faktisk si ordet.

Anonymkode: b96b2...163

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Av hensyn til henne bør han det

Absolutt ikke, det er jo hun som må klare å gjøre slutt.

Ironisk nok, det at hun overlater til han å slå opp (ofte kalt det tredje skiftet), fremfor å gjøre det selv, er antageligvis årsaken til at han ikke vil ha barn med akkurat henne. Hun er for passiv, rett og slett, tar ikke tak. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

han tenker ikke et fnugg på komplikasjoner i fødsel eller kromosomfeil på baby som øker med alder. Enda en ting som beviser at han bare tenker på seg selv. 

Anonymkode: d1154...41f

Det gjør jo tydeligvis ikke Ts heller, siden hun løper en veldig stor sjanse for dette allerede. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært veldig typisk om det ble slutt og han ble far med ei anna dame noen sekund inn i forholdet ja.

Anonymkode: 6f377...085

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt ikke, det er jo hun som må klare å gjøre slutt.

Ironisk nok, det at hun overlater til han å slå opp (ofte kalt det tredje skiftet), fremfor å gjøre det selv.... 

Det er ingen som kaller å avslutte et romantisk forhold for det tredje skiftet.

Og det er opp til enhver  i et forhold å gjøre det slutt om det ikke lenger fungerer for dem. 

Anonymkode: 6f377...085

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo uansett en diskusjon og et ultimatum som burde vært kommunisert for minst 5 år siden. Ikke 3 timer før deadline liksom. Dere har jo begge tvunnet tomler i 6 år, ikke bare han. Om barn er noe du absolutt vil ha, så må dere gå hver deres vei. Ikke tving et uønsket barn inn i verden.

Anonymkode: e4851...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...