Gå til innhold

Samboer sier plutselig han ikke vet om han vil ha barn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 6 år, eier hus. Han har hele tiden sagt han vil ha barn, bare ikke ennå.. jeg har vært naiv og trodd han skulle bli klar etter hvert. 

vi snakket mye om det i kveld og han sier han ikke vet om han vil ha. Det som skremmer han er at livet vil bli helt forandret, man har ansvar for et annet menneske 24 timer i døgnet. Han sier han syns vi har det helt fantastisk nå, og det har vi. Han er redd ting skal endre seg, at han ikke får rom for å gjøre det han liker. 

Jeg har prøvd å si at det kan han, vi er jo to om det, han kjører motorsykkel og det kan han jo fortsette med. Jeg vil aldri stoppe han. Han sier at han sier ikke nei men må tenke på det, et så stort valg kan han ikke ta på en kveld. 

Nå sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Føler meg trist, lurt, skuffet.. vil ikke gjøre det slutt, men vet ikke om jeg kan leve med å aldri ha prøvd å få barn. Jeg er forresten 37..

• Hjerte 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym-bruker skrev (6 minutter siden):

Føler meg trist, lurt, skuffet.. vil ikke gjøre det slutt, men vet ikke om jeg kan leve med å aldri ha prøvd å få barn. Jeg er forresten 37..

Det er lov å ombestemme seg.

Men du må bestemme deg for hva du vil raskt. Tiden går.

Anonymkode: da1e6...4e4

• Liker 27
  • Nyttig 11
Skrevet

Ånei så utrolig lei situasjon!! Jeg skjønner godt at han er redd - fikk selv litt sjokk når testen ble positiv og jeg innså hvor mye som forandret seg.

Men for meg hadde jeg angret mer på om jeg aldri rakk å få barn fordi jeg ventet på at en mann som aldri ble klar. Han nærmer seg 40 og dere har vært sammen lenge. Så personlig hadde dette dessverre vært dealbreaker

Anonymkode: d4774...96b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Da gir du han et ultimatum. Hvis han syns dere har det fantastisk nå, og er redd for å bli begrenset av å få et barn, som han vet du ønsker, da får du gi han et valg. At du gir han en måned på å vurdere hva som blir viktigst for han. Livet vil endre seg totalt med et barn. Han vil åpenbart få mindre tid til å drive med hobbyer, fest og moro. Hvis han ikke vil ha barn med deg, og han vet at dette er noe du ønsker, så har han allerede ødelagt forholdet deres. Og han skal ikke få barn hvis han egentlig ikke vil. Ville gitt han en måned på å tenke gjennom prioriteringene sine og gjøre et livsvalg. Du er 37 år, og har dermed ingen tid å miste dessverre.

Anonymkode: 35404...145

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Uakseptabelt. Hadde følt meg lurt.

Anonymkode: 120b2...644

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da gir du han et ultimatum. Hvis han syns dere har det fantastisk nå, og er redd for å bli begrenset av å få et barn, som han vet du ønsker, da får du gi han et valg. At du gir han en måned på å vurdere hva som blir viktigst for han. Livet vil endre seg totalt med et barn. Han vil åpenbart få mindre tid til å drive med hobbyer, fest og moro. Hvis han ikke vil ha barn med deg, og han vet at dette er noe du ønsker, så har han allerede ødelagt forholdet deres. Og han skal ikke få barn hvis han egentlig ikke vil. Ville gitt han en måned på å tenke gjennom prioriteringene sine og gjøre et livsvalg. Du er 37 år, og har dermed ingen tid å miste dessverre.

Anonymkode: 35404...145

Så da skal hun bare hive seg rundt og finne en random mann å få barn med??

Anonymkode: 1c81b...d5d

• Nyttig 2
Skrevet

Bare bli gravid 

Anonymkode: 9e82a...3a4

• Liker 5
Skrevet

«Nei vel, men jeg vil ha barn. Enten blir du far ellers blir det et donor-barn her i huset. Ditt valg.»

Anonymkode: 91657...c85

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet

Føler med deg.

Jeg fikk tilbud om å fortsette forholdet med ham om jeg ga avkall på barna vi planla.

Jeg sa nei. Har aldri følt meg så sviktet av noen i mitt liv.

Anonymkode: 6f377...085

• Liker 5
  • Hjerte 20
Skrevet

For meg hadde dette vært et såpass stort svik, at jeg rett og slett hadde tatt min hatt og gått. En mann som ikke klarer å være ærlig fra start er ikke mye å samle på.

Og for å være klar på det: det er helt greit å ikke ville ha barn. Ingen skal tvinges til det.  MEN, da er man faktisk ærlig. Og det har ikke han vært med deg. Selvfølgelig har han visst dette lenge. 

Argumentet hans holder ikke vann heller, siden det vil bli en forandring for han hvis ditt barneønske er sterkt nok. Han er villig til å ofre både deg og forholdet for å ikke få barn, og da er det kanskje på tide at du tenker på hva du vil.

Du har ikke tiden med deg heller, så enten må det bli nå, eller aldri. Jeg ville gått, fått meg barn og aldri sett meg tilbake.

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Anonym-bruker skrev (10 minutter siden):

Vi har vært sammen i 6 år, eier hus. Han har hele tiden sagt han vil ha barn, bare ikke ennå.. jeg har vært naiv og trodd han skulle bli klar etter hvert. 

vi snakket mye om det i kveld og han sier han ikke vet om han vil ha. Det som skremmer han er at livet vil bli helt forandret, man har ansvar for et annet menneske 24 timer i døgnet. Han sier han syns vi har det helt fantastisk nå, og det har vi. Han er redd ting skal endre seg, at han ikke får rom for å gjøre det han liker. 

Jeg har prøvd å si at det kan han, vi er jo to om det, han kjører motorsykkel og det kan han jo fortsette med. Jeg vil aldri stoppe han. Han sier at han sier ikke nei men må tenke på det, et så stort valg kan han ikke ta på en kveld. 

Nå sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal tenke eller føle. Føler meg trist, lurt, skuffet.. vil ikke gjøre det slutt, men vet ikke om jeg kan leve med å aldri ha prøvd å få barn. Jeg er forresten 37..

Absolutt bare å hive deg rundt med å gjøre det slutt, selge bolig eller at han kjøper deg ut, du flytter ut også leter du etter andre alternativer der du kan få bli forelder uten han. Makan så falskt av han! Om man har vært 2 som ønsker barn også ombestemmer man seg såpass sent... Det er innmari stygt. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
BobbySocks skrev (10 minutter siden):

Et sånt svik kunne jeg kkke levd med. Heller alene en med en mann som har lurt meg i alle år. 

Det er da ikke svik å ombestemme seg, herregud 😅 

Anonymkode: 3c634...775

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Utrolig dårlig gjort å komme med det nå. Du har ikke tid til å vente, still ultimatum, dersom han går for nei, drar du til Danmark og ordner barn selv. Jeg stilte ultimatumet og det ble barn med en mann som valgte barn fordi han ville ha meg. Skal ikke si det har vært problemfritt, men det endte med at han foreslo barn nr 2! 😉❤️

Anonymkode: 425d6...668

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har en misforstått logikk. 

Der du prøver å overbevise deg om at du er et offer, at du er naiv og bla bla så handler det om at han ikke ser at du har de egenskapene som skal til for å være en god (nok) mor for hans barn.. 

I de fleste tilfellene er det årsaken til at menn får kalde føtter og vil avbryte et forhold 

Anonymkode: 4420d...33e

• Liker 3
Skrevet
Anonym-bruker skrev (16 minutter siden):

Ja det er naivt å tenke at det han sa betyr at det er 100% sikker dere vil få barn. Det at han sier ikke ennå betyr at det er en usikkerhet, og selv om han har sagt at han vil ha barn en gang, så burde vel alle voksne mennesker forstå at en kan ombestemme seg om en så stor beslutning 

Anonymkode: 3c634...775

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utrolig dårlig gjort å komme med det nå. Du har ikke tid til å vente, still ultimatum, dersom han går for nei, drar du til Danmark og ordner barn selv. Jeg stilte ultimatumet og det ble barn med en mann som valgte barn fordi han ville ha meg. Skal ikke si det har vært problemfritt, men det endte med at han foreslo barn nr 2! 😉❤️

Hvorfor til Danmark?

Anonymkode: 0ebb9...a43

Skrevet

Jeg synes denne historien blir gjentatt mange ganger her inne. Når det begynner å bli for sent nesten, så melder en mann fra..Det er ikke for sent når du er 37, men det tar tid å finne en mann, få et forhold, og vips så er du 40, 42 og har problemer med å få.

Så hva synes jeg om en mann som venter helt til han nesten kan være sikker på at han får ødelagt mors- drømmen til dama si??... og ikke bare er ærlig? Nei...det kan jeg ikke si engang uten at innlegger blir slettet. Men det er ondskap av verste sort. 

Jeg hadde ......han. Ferdig. Han måtte løpt langt og lenge og håpet at jeg aldri fikk tak i han..

Men du burde kanskje lagt inn noen drittsekk- år som buffer?? Etter 3-4 år gitt han et ultimatium. 

Anonymkode: 92683...dba

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slikt får man gjort i Norge nå, så den Danmarksturen kan hun spare seg. 

Anonymkode: a49e2...26b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

«Nei vel, men jeg vil ha barn. Enten blir du far ellers blir det et donor-barn her i huset. Ditt valg.»

Anonymkode: 91657...c85

Da blir hun nok alene med ungen. Hennes valg.

Anonymkode: 732c8...1e9

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...