Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen gang møtt noen som har noe ondt ved seg? Ikke helt i overflaten, men noe uforklarlig hånlig og ondskapsfullt? Tror dere det kan være besettelse, eller bare en kjip person?

Har en person i livet mitt som har noe ondt og skummelt ved seg. Før slapp jeg henne til og behandlet henne som andre, men nå passer jeg meg bevisst og har det bedre med det. Hver gang hun er involvert i noe er det konflikter og hånlatter involvert. Ler alltid hånlig, aldri hjertelig, og bruker rare stygge ord om andre, som å kalle barn for dyr og nye personer for kryp (hva for et dyr er det, hva for et kryp har du dratt med deg, hahajd) f eks.

Vet dette høres sært ut, derfor har jeg valgt dette underforumet. 

Anonymkode: 61e43...f03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan folk trigge noe i deg uten at det trenger å ha noe med dem å gjøre.

Anonymkode: b4fb3...a15

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen ganger kan folk trigge noe i deg uten at det trenger å ha noe med dem å gjøre.

Ja, det er en mulighet, særlig nå som jeg passer på å holde avstand og er obs, men denne personen bringer alltid med seg konflikter, det involverer sjeldent meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har dere noen gang møtt noen som har noe ondt ved seg? Ikke helt i overflaten, men noe uforklarlig hånlig og ondskapsfullt? Tror dere det kan være besettelse, eller bare en kjip person?

Har en person i livet mitt som har noe ondt og skummelt ved seg. Før slapp jeg henne til og behandlet henne som andre, men nå passer jeg meg bevisst og har det bedre med det. Hver gang hun er involvert i noe er det konflikter og hånlatter involvert. Ler alltid hånlig, aldri hjertelig, og bruker rare stygge ord om andre, som å kalle barn for dyr og nye personer for kryp (hva for et dyr er det, hva for et kryp har du dratt med deg, hahajd) f eks.

Dette høres ut som en enorm bitterhet. Over hva vet jeg ikke, men adferden oser av det. Det kan ligge noe mer bak adferden så tar hen det utover andre mennesker. Emosjonelt umodne mennesker gjør ofte det.

Om man har gjort dem urett feks. Det tåler de ikke. Da kan plutselig alt være galt med deg. 

Høres ut som en veldig slitsom og tappende person å være rundt.

I gamle dager kunne man nok tenke at denne personen var " besatt".

Idag vet vi bedre. Uforløste traumer som lager krøll i personen sin oppfatning av virkeligheten. Altså en forstyrrelse og en vrangforestilling. 

Anonymkode: 0680b...a06

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres ut som en enorm bitterhet. Over hva vet jeg ikke, men adferden oser av det. Det kan ligge noe mer bak adferden så tar hen det utover andre mennesker. Emosjonelt umodne mennesker gjør ofte det.

Om man har gjort dem urett feks. Det tåler de ikke. Da kan plutselig alt være galt med deg. 

Høres ut som en veldig slitsom og tappende person å være rundt.

I gamle dager kunne man nok tenke at denne personen var " besatt".

Idag vet vi bedre. Uforløste traumer som lager krøll i personen sin oppfatning av virkeligheten. Altså en forstyrrelse og en vrangforestilling. 

Foretrekker denne forklaringen. Det er langt mindre creepy og. Takk for innsikten.

Skrevet (endret)

Er det bare du som oppfatter henne slik? Jeg har reagert slik på noen få mennesker, bare jeg som har merket det. De var rett og slett onde (voldlige, psykopatisk oppførsel, seksuelt misbruk, fengsel osv.) kanskje du er flink til å sense det? 
Følg magefølelsen, hold deg unna.

Endret av Jadaomatte
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker denne forklaringen. Det er langt mindre creepy og. Takk for innsikten.

Bare hyggelig. Glad jeg kunne være til hjelp.

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende ytringer og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (3 minutter siden):

Er det bare du som oppfatter henne slik? Jeg har reagert slik på noen få mennesker, bare jeg som har merket det. De var rett og slett onde (voldlige, psykopatisk oppførsel, seksuelt misbruk, fengsel osv.) kanskje du er flink til å sense det? 
Følg magefølelsen, hold deg unna.

Takk. 🩷 Har aldri sagt noe i retning av noe overnaturlig til andre, men én annen person har delt samme guffne følelse når vi har snakket sammen om henne. 

Så interessant at du har fått slike vibber av noen som har vist seg senere å være onde!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid fundert på det jeg å. 

Har opplevd at noen er utrolig ond men at personen nødvendigvis ikke er ond, men bare dessverre utrolig frekk og uempatisk ++

Samtidig finnes det jo mennesker som er masse - mordere osv som har gjort de mest bastilianske handlinger som man nesten ikke kan forestille seg, og hva skal man kalle dem? Er jo ikke noe annet ord for det enn OND. 

Å som du sier så kommer jo ondskap mye fra kristendom så ser ikke på deg som psykisk syk selv om du skriver som du gjør. 

Når vi har himmelen så har vi helvette.

Når noen er snill er noen slem 

Varmen-kulden

Lyset-mørket 

Har man det gode så finnes også det vonde. 

Man kan undre seg …de som alle på en måte vet er psykopat fra bunnen av ! Hva skal man tenke ? At de er født psykopat? Eller har de utvikla det? 
Der kommer gener inn …Kan det være en genfeil? Virker sånn. 

Har selv opplevd noen som jeg har tenkt må være besatt av noe vondt/demoner for å kalle det for det!!
DA får jeg FRYSNINGER!!!! Det er sånne mennesker jeg føler er noe EKSTRA ond som at du kjenner at hårene reiser seg bare av å være i nærheten av personen. 

Hun veninna di minner meg bare om en person uten god oppdragelse og en person som kanskje er frekk av natur og kanskje har en eller begge foreldre med samme innstilling. Alikevel er hun tydeligvis ikke noen bra person å være med ,så bra at du har distansert deg og klarer å beskytte deg. 

Noen mennesker sliter å med bitterhet og bitterhet er jo en farlig ting for da blir man veldig negativ og mørk av seg. Man misliker andre mennesker blant annet fordi man selv har det vondt inni seg selv. 

Anonymkode: 73621...04c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jobbet på et bakeri for noen år siden. Var en person som jobbet der som hadde et dødt følelsesløst blikk. Som om du stirrer inn i et par øyne på en hai. 
Fikk senere vite personen hadde sittet inne for drap og voldtekt på en liten jente. 

Anonymkode: 7ac52...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jobbet på et bakeri for noen år siden. Var en person som jobbet der som hadde et dødt følelsesløst blikk. Som om du stirrer inn i et par øyne på en hai. 
Fikk senere vite personen hadde sittet inne for drap og voldtekt på en liten jente. 

Anonymkode: 7ac52...a6c

Det er uhyrlig. Tenk at noen mennesker er slik. Og at du senset det selv om han ikke var slem med deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette tror jeg ofte kan være årsaken. Jeg har en person i forholdsvis nær relasjon som finner noe vondt i alle. Hun irriterer seg og er ofte spydig og himler med øynene når hun snakker om andre. Hun har ingen venner, og er ufør, som gjør at hun heller ikke har kolleger. Hun innser ikke at det kanskje er noe i henne selv som gjør at hun blir så trigget. Men alle rundt henne kan jo ikke være vonde eller teite/ plagsomme/ irriterende, så her er det helt klart noe i henne selv som får henne til å reagere på denne måten, og trekke seg unna alle. Det er forferdelig leit å være vitne til. Det er ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe, tro meg, jeg har prøvd i årevis, på ulike velmenende måter. 

Jeg følger Bashar her på Instagram, som kanaliserer. Dvs jeg husker ikke hva han heter, men ånden han kanaliserer heter Bashar. Der lærer man mye om så mangt, og han sier bl.a at alle relasjoner vi noen gang har, hjelper oss med å se mer om oss selv, og lære mer om oss selv. Dette tror jeg virkelig på. Hvis man støter alle unna fordi de er dumme, egoistiske, irriterende osv, og blir sittende igjen uten venner, så vil man aldri få denne muligheten til å vokse som sjel, tror jeg. Det blir voldsomt snevert. Mest sannsynlig har de store mentale problemer av et eller annet slag, og burde hatt hjelp. Men hun jeg snakker om, ser ikke noen feil ved seg selv, hun ser bare feil i andre. Derfor skjønner hun ikke at hun trenger hjelp, dessverre. Fryktelig leit.

Anonymkode: 65793...817

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det var jeg som skrev rett over her. Det du skriver her, har jeg tenkt på i forhold til personen jeg fortalte om. Jeg har tenkt at hun har mye uforløste traumer, og at dette skaper en personlighetsforstyrrelse, som igjen fører til vrangforestillinger. De fleste av oss har små og større traumer fra barndommen som fortsatt kan skape krøll i voksen alder, i større eller mindre grad. Noen av oss er klar over det, og lærer oss teknikker på hvordan vi kan forløse traumene, andre skuffer det litt under teppet og fungerer likevel helt fint i hverdagen, mens andre får store personlige problemer, enten fysisk og/eller mentalt. Men når de ikke forstår dette selv, og de blir sinte og fornærmet dersom man forsiktig prøver å si noe om det for å hjelpe, så er det jo håpløst. Da klarer ikke andre hjelpe. 

Anonymkode: 65793...817

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alle har ondskap i seg.

I hvert fall 99% av oss.

Men det er forskjeller i hva som skal til for å fremkalle den.

Psykopater gjør ting bare det gir dem fordeler eller "underholdning" på vis som vanlige folk ikke anser underholdende. Oftest kortsiktig tenkt og uten at etikk er særlig vektlagt.

For mer vanlige folk kan det være nok at de bare kjeder seg og frembringer en smule ondskap som en slags måte å live opp ting, skape litt røre, ved å feks sladre om, håne, baksnakke andre. En dårlig side, men kanskje ikke nok til å kalle de onde mennesker sånn rent generelt.

For de bedre blant oss må det mer ekstreme situasjoner til, feks personlige kriser eller krig, at de eller noen nære blir truet eller ofre for noen for eksempel. Da kan overdrevne mottiltak eller hevn ende opp som ondskap uten at det var planen.

Anonymkode: 5ad0b...eee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Noen har jævelen i seg,ja.

Anonymkode: e8a7d...eb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

En mangeårig lærer jeg kjenner sier at noen elever bare må holdes unna hverandre så langt det lar seg gjøre. Hver for seg er de ok barn, også sammen med andre, men de to sammen har en kjemi med en slags ond dynamikk som får fram det verste i hverandre.

Anonymkode: 5ad0b...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...