Aase'n Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Skal strikke babyteppe og på oppleggskanten skal det brukes pinne nr 9. Denne pinnestr har jeg ikke, kan det legges opp på dobbel pinne i en annen str f.eks? Eller heller legge litt løst opp på pinne nr 8 som jeg har?
forkjølajente Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Det går nok bra, det er jo ikke et plagg som skal "passe" så spille neppe så stor rolle 🙂
Aase'n Skrevet 7 timer siden Forfatter #3 Skrevet 7 timer siden forkjølajente skrev (29 minutter siden): Det går nok bra, det er jo ikke et plagg som skal "passe" så spille neppe så stor rolle 🙂 Takk for svar😊. Det har du jo rett i, da prøver jeg med pinne 8👍 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Jeg legger opp ganske stramt, så jeg bruker alltid to pinner når jeg legger opp.
Aase'n Skrevet 7 timer siden Forfatter #5 Skrevet 7 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Jeg legger opp ganske stramt, så jeg bruker alltid to pinner når jeg legger opp. Takk for svar. Hvilke str bruker du da på de to pinnene? Samme som om det bare var en pinne av den oppskriften beskriver?
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Jeg bruker vanligvis to pinner i størrelsen jeg sjal strikke med. Anonymkode: d6b11...d29
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Du kan jo legge to pinner sammen mot f.eks nr 8 og så bare tilpasse til det er litt større. Opplrggskant på et pledd så det må jo ikke passe, bare bli jevnt. Anonymkode: a3e03...341
Grønnsaksvaffel Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Aase'n skrev (25 minutter siden): Takk for svar. Hvilke str bruker du da på de to pinnene? Samme som om det bare var en pinne av den oppskriften beskriver? Hvis oppskriften sier pinne nr 2,5 bruker jeg 2 x 2,5. Hvis det står pinne nr 3,5 bruker jeg 2 x 3,5 osv opp til ca. 4,5 - 5. Da bruker jeg pinnen det står i oppskriften + pinne nr 4. Jeg bruker strømpepinne selv om jeg legger opp på rundpinne - altså en rundpinne + en strømpepinne. Pinnen på rundpinnen er kortere enn en strømpepinne, så jeg drar strømpepinnen nesten ut i den enden med tråden innimellom ellers blir det litt knotete i overgang pinne/vaier. Siden jeg legger opp ganske stramt må jeg gjør det ofte, ellers blir det veldig tungt å få ut strømpepinnen. I ditt tilfelle ville jeg brukt pinner slik at jeg kommer opp i 9 f.eks 2 x nr 4,5 eller nr 6 + nr 3 hvis legger opp normalt stramt.
Aase'n Skrevet 6 timer siden Forfatter #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du kan jo legge to pinner sammen mot f.eks nr 8 og så bare tilpasse til det er litt større. Opplrggskant på et pledd så det må jo ikke passe, bare bli jevnt. Anonymkode: a3e03...341 Takk for svar. Ja, det er viktig at det blir jevnt👍
Aase'n Skrevet 6 timer siden Forfatter #10 Skrevet 6 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (5 minutter siden): Hvis oppskriften sier pinne nr 2,5 bruker jeg 2 x 2,5. Hvis det står pinne nr 3,5 bruker jeg 2 x 3,5 osv opp til ca. 4,5 - 5. Da bruker jeg pinnen det står i oppskriften + pinne nr 4. Jeg bruker strømpepinne selv om jeg legger opp på rundpinne - altså en rundpinne + en strømpepinne. Pinnen på rundpinnen er kortere enn en strømpepinne, så jeg drar strømpepinnen nesten ut i den enden med tråden innimellom ellers blir det litt knotete i overgang pinne/vaier. Siden jeg legger opp ganske stramt må jeg gjør det ofte, ellers blir det veldig tungt å få ut strømpepinnen. I ditt tilfelle ville jeg brukt pinner slik at jeg kommer opp i 9 f.eks 2 x nr 4,5 eller nr 6 + nr 3 hvis legger opp normalt stramt. Tusen takk for utfyllende svar👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå