Gå til innhold

Eldre mor med syk partner - hvor mye forventes av henne??

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Å klare å gå på do selv og spise betyr jo ikke at mann klarer å lage maten selv, sette på oppvasken, vaske håndkle mann tørket hendene med, handle inn mat, orke å dusje, vaske og henge opp tøyet mann får dratt over hodet 1 gang om dagen. 

Det var voldsomt til dømmende folk var her. 

Anonymkode: f7496...bbc

Dette er jo ting man må gjøre uansett, det er ikke så stor forskjell på å være en eller to personer. Mor til ts skal vel ha middag og rene klær, regner med hun har vaskemaskin og oppvaskmaskin.

Anonymkode: 5b131...ad0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo ting man må gjøre uansett, det er ikke så stor forskjell på å være en eller to personer. Mor til ts skal vel ha middag og rene klær, regner med hun har vaskemaskin og oppvaskmaskin.

Anonymkode: 5b131...ad0

Hvorfor svare i denne typen tråder når du aldri har opplevd det å være pårørende til en pasient som blir sendt hjem, som har spesielle behov som må møtes? 

Her klarte vi oss med hjemmehjelp 1 gang om dagen om en av oss var der. Men var vi ikke det måtte hjemmehjelp innom 3 ganger om dagen, og frivillighetssentralen, og noe betalt hjelp. For andre kan dette bildet se annerledes ut igjen. 

Anonymkode: a9370...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å klare å gå på do selv og spise betyr jo ikke at mann klarer å lage maten selv, sette på oppvasken, vaske håndkle mann tørket hendene med, handle inn mat, orke å dusje, vaske og henge opp tøyet mann får dratt over hodet 1 gang om dagen. 

Det var voldsomt til dømmende folk var her. 

Anonymkode: f7496...bbc

Mann? Heter «man»

Anonymkode: c1859...7d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bor i en annen kommune og har ikke oversikt. Hvem ringer vi i så fall?

Anonymkode: e3204...bb5

Jeg hadde ikke peiling jeg heller.. Og jeg bodde i et annet land. Jeg tok bare opp telefonen og begynte. Det kan variere fra kommune til kommune. 

Det krevde mye å få oversikt. Og man må være direkte på behovet, og vite hva de ulike instansene kan by på og ikke. Du kan ikke begynne å klage over medisinering til hjelpemiddelsentral, eller at mat må lages slik og slik til hjemmesykepleien. 

Anonymkode: a9370...74b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...