Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med veldig tørr hodebunn, som klør og flasser veldig, selv rett etter nyvasket hår og hodebunn. Noen som sliter med det samme og har prøvd noe mot de tørre flakene som funker så de blir borte for godt? Er jo vanskelig å smøre hodebunn inn med krem når man har mye hår, da blir det jo fett igjen. Synes det klør veldig av lotion man har oppi og. 

Anonymkode: ed4bd...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wella SP balance scalp shampoo. Reddet meg i mange år. Bruker nå kun Vossabia sin shampoo, men det er fordi jeg er gravid og veldig opptatt av å ikke bruke for mye kjemikalier i kosmetikk. Synes håret så finere ut med førstnevnte shampoo, og fuktgivende balsam i lengdene. 

Anonymkode: bfbbf...84a

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Wella SP balance scalp shampoo. Reddet meg i mange år. Bruker nå kun Vossabia sin shampoo, men det er fordi jeg er gravid og veldig opptatt av å ikke bruke for mye kjemikalier i kosmetikk. Synes håret så finere ut med førstnevnte shampoo, og fuktgivende balsam i lengdene. 

Anonymkode: bfbbf...84a

Jeg har prøvd denne sjampooen før, dessverre funket ikke denne på meg.

Skrevet

Først må du finne ut av hvorfor du flasser. Er det bare tørt, bør du endre sjampo. Noen sjampoer er så harde og fjerner all den naturlige oljen hodebunnen skal ha. Men det kan også skyldes eksem eller annen sykdom. 

Jeg har tørr hodebunn, og vasker håret med balsam innimellom skikkelig hårvask, for å gi hodebunnen hvile. Bruker også en olje/gel fra Aco (Special Care Dry Scalp). Håret ser litt vått ut rett etter påføring, men tørker helt uten å bli fett. Har det stort sett på rett etter dusjen, så tørker det fint inn. 

Anonymkode: 223d2...351

Skrevet

Sikker på at du ikke har seboreisk eksem? Mye kløe, rødhet og “skorper” som flasser? 
Kjøp Fungoral sjampo på apoteket. I tillegg har jeg sluttet å kjøpe sjampo og balsam på butikken. Kjøper på apoteket, liker merket “ACO”. 

Anonymkode: 84d75...e8a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 17.06):

Jeg sliter med veldig tørr hodebunn, som klør og flasser veldig, selv rett etter nyvasket hår og hodebunn. Noen som sliter med det samme og har prøvd noe mot de tørre flakene som funker så de blir borte for godt? Er jo vanskelig å smøre hodebunn inn med krem når man har mye hår, da blir det jo fett igjen. Synes det klør veldig av lotion man har oppi og. 

Dette kan løses med Head & Shoulders shampoo

Anonymkode: 859f6...67e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte vasker du håret? hvilke andre produkter bruker du? 

Det er ikke uvanlig at hodebunnen føles tørr etter vask, du har tross alt fjernet det naturlige og beskyttende fettlaget. 

Jeg ble kvitt kløende og irritert hodebunn da jeg sluttet bruke sjampo. 

Anonymkode: b0d0a...b90

AnonymBruker
Skrevet

Ordinary glycolsyre og en hodebunnbalsam etter hver vask  og bruke en maske i ny og ned! Holder plenti med gørste to. 

Anonymkode: 73617...35f

AnonymBruker
Skrevet

Husk at hodebunnen trenger ogdå fukt!  Når vi vasker annsiktet blir det tørt og må bruke krem akkurat ssmne med hodebunn! Tørr hodebunn blir fortere fett også. 

Anonymkode: 73617...35f

Skrevet

Ville ha godt over til frisørsjampo. Så er det og lurt å ta balsam i hodebunnen også når ein brukar det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 17.06):

Hadde brukt mye dyr frisørshampoo.

Fikk plutselig tørr hodebunn med kjempestore flak.

Prøvde reseptbelagte greier og dyre flasshampooer.

Redningen ble Head & Shoulders som koster «en slikk og ingenting» i forhold. 

I dag bruker jeg Garnier Fructis-et-eller-annet. 
Den gir godt volum, og jeg har hittil ikke fått tilbakefall.

( Med mindre jeg har jinxet det nå, da )

Anonymkode: 13469...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...