Rødvinsfilosofen Skrevet 13 timer siden #61 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kommer ut i kryss fra bensinstasjon, det er to felt på veien jeg kommer ut på og jeg skal til feltet ytterst til høyre. Det er det eviglang kø frem til kvelden, så kan ikke bli sittende slik og vente, må bli sluppet inn. Kjører frem og signaliserer at jeg vil inn. Han som bør gi meg plass ser nedi telefonen sin mens han kjører og enser meg ikke. Jeg kjører lengre frem til foran neste bil, signaliserer at jeg vil inn men dama der gir meg bare et stygt blikk som i «ikke faen» og kjører frem. Altså hva i helvete? Hva feiler det slike folk? Smestad i Oslo btw….. Anonymkode: a8ab7...88c Dette er veldig skummelt. Du finner de psykopatene som går inn for å kjøre på deg. Har opplevd flere ganger at i stede for å slippe gassen for å gi akkurat stor nok luke - så øker de farten. Presser du deg inn så er det du som står ansvarlig hvis du lar 25 biler passere, men presser deg inn foran nr. 26. Spiller ingen rolle hvor lenge du har stått og ventet. Det som er helt håpløst er at mange steder er det fotgjengerfelt eller fartsdumper foran et kryss. Mange er jo greie nok til å slippe folk frem i kryss, særlig når det ikke koster dem noe mer enn å skape én luke. Men så har du alle de som insisterer på forkjørsretten og anser det nærmest som en påkjørsplikt. 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #62 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri hatt trøbbel med fletting. Så lenge jeg kjører sakte og blinker meg rett over i filen straks jeg når den stiplede linjen, så slippes jeg straks inn. Men ser at sleipingene som måker på til de står heelt fremst for å snike i køen ikke alltid er like heldige. Anonymkode: b470d...7a1 Ved fletting skal man kjøre helt frem før man fletter. Det er ikke sniking. Da er det heller ikke krav om blinklys nettopp fordi det er fletting. Men kjører du over den stiplede linjen er det feltskifte og du har ganske riktig vikeplikt og skal blinke deg inn. Anonymkode: 960c4...06b 1 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #63 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis ingen slipper inn de som kommer derfra så blir de enten stående og blokkere i krysset ut fra bensinstasjonen, eller i filen til venstre. Da flyter ikke trafikken. Anonymkode: a8ab7...88c Jeg hadde kjørt ut på nærmeste felt og kjørt feil retning til jeg kunne ha kommet meg over enklere i riktig felt i en sånn situasjon. Det lager færrest problemer og jeg føler mange ganger at det sparer meg tid og frustrasjon også. Anonymkode: 3028c...117 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #64 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde kjørt ut på nærmeste felt og kjørt feil retning til jeg kunne ha kommet meg over enklere i riktig felt i en sånn situasjon. Det lager færrest problemer og jeg føler mange ganger at det sparer meg tid og frustrasjon også. Anonymkode: 3028c...117 Jeg tror akkurat i dette tilfellet havner du ned på ring 3 og er stuck der. Med mindre man kan surre rundt på småveiene der. Anonymkode: 960c4...06b 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #65 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ved fletting skal man kjøre helt frem før man fletter. Det er ikke sniking. Da er det heller ikke krav om blinklys nettopp fordi det er fletting. Men kjører du over den stiplede linjen er det feltskifte og du har ganske riktig vikeplikt og skal blinke deg inn. Anonymkode: 960c4...06b Ja, det er flaut at folk tror at det er sniking. Anonymkode: 3028c...117 1 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #66 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har aldri hatt trøbbel med fletting. Så lenge jeg kjører sakte og blinker meg rett over i filen straks jeg når den stiplede linjen, så slippes jeg straks inn. Men ser at sleipingene som måker på til de står heelt fremst for å snike i køen ikke alltid er like heldige. Anonymkode: b470d...7a1 Huff, jeg trodde denne forskrudde holdningen om at man "sniker i køen" når man benytter begge felt helt frem til flettepunktet var avgått med døden, men jeg ser det fortsatt er noen som sitter fast i gubbekjøring, ja. Anonymkode: 14085...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå