AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #41 Skrevet 15 timer siden Luckiness skrev (1 minutt siden): Noen ganger må man dessverre presse seg ut. Det er vanlig folkeskikk å slippe ut biler selv om en ikke har plikt til det. De som gjør det viser god evne til å se trafikkbildet. Står man i køen hvor man kan stoppe for å slippe ut en bil så kan man slippe ut bilen om du ser at ingen foran deg har tatt seg bryet med å hjelpe til. Men dessverre er det ikke alle som bryr seg, folk bryr seg om seg og sitt. Ja, alle har plikt til å vise hensyn i trafikken og da må man uavhengig av hvordan man forstår fletteregelen slippe inn folk. Men at folk ser nedi telefonen mens de bare kjører fremover, og verste er at folk ser stygt på deg som i «ikke faen» det er helt sjukt. Anonymkode: a8ab7...88c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #42 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har åpenbart ikke kjørt i det krysset der selv. Ingen slipper inn folk som ikke kjører ut fra krysset der, de enser dem ikke og druser bare på når det blir grønn pil i krysset foran. Anonymkode: a8ab7...88c Eller så kjører TS som meg, til høyre for så ta en U-Sving i neste kryss. Ikke vanskelig dette. Anonymkode: 982d8...baa 3
ElectricScum Skrevet 15 timer siden #43 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kjører for aggressivt. De som kjører fremover er det få som ønsker å slippe inn. Legg deg inn, blink, rett etter påkjørselen. Vent tålmodig. Det tar ikke lang tid før noen slipper inn. Anonymkode: bd38e...7ae I slike tilfeller som TS beskriver så må man faktisk kjøre litt offensivt i blant. Som oftest så vil de i feltet ha såpass omløp i toppen at de avpasser farten så TS slipper inn på en smidig måte. Det betyr ikke at han forsøker snike eller hva nå enn andre måtte irritere seg over når man skal forsøke komme inn i et felt som stappa herfra til evigheten. 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #44 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller så kjører TS som meg, til høyre for så ta en U-Sving i neste kryss. Ikke vanskelig dette. Anonymkode: 982d8...baa Det går ikke an å ta en U-sving i det krysset, for der er det også kø inn fra motorveien. Anonymkode: a8ab7...88c
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #45 Skrevet 15 timer siden Om alle norske sjåfører er som de fleste i tråden her, er jeg glad jeg ikke kjører bil i Norge. Her jeg bor bruker de fleste sunn fornuft og tålmodighet og slipper fram folk for å skape flyt i trafikken. Anonymkode: 238d5...75d 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #46 Skrevet 15 timer siden Mora mi som bor på østkanten er sånn, og jeg elsker å sitte på med henne. Mannen min slipper alt og alle foran oss (også folk som åpenbart forsøker å snike i kø på motorveien), og det er så jævla irriterende. Selv er jeg fifty fifty 😆 Anonymkode: bd45f...d2d
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #47 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går ikke an å ta en U-sving i det krysset, for der er det også kø inn fra motorveien. Anonymkode: a8ab7...88c Kjører U-sving der hver dag. Du legger deg inn i krysset når det er grønt og tuter på alle som står i krysset når det er rødt. Da får du muligheten til U-sving helt problemfritt når kyrssende traffikk holder igjen og folk fikk flyttet seg fra krysset. Synes folk som ikke klarer dette ikke bør ha lappen jeg Anonymkode: 982d8...baa
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #48 Skrevet 15 timer siden Schmuhu skrev (7 minutter siden): Nei, du deltar på vanlig måte i trafikk. Venting betyr ikke nødvendigvis blokkering. Du blokkerer f.eks. når du parkerer ved et busstopp eller når du ikke kjører ved grønt lys. Schmuhu Så da fyller man opp hele bensinstasjonen av bilister som vil komme ut på veien, fordi man SKAL vente til køen løsner opp 1,5 time senere, og så ringer folk politiet og man blir tauet. Kjempebra idé, forsøk det du👍🏼 Anonymkode: a8ab7...88c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #49 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjører U-sving der hver dag. Du legger deg inn i krysset når det er grønt og tuter på alle som står i krysset når det er rødt. Da får du muligheten til U-sving helt problemfritt når kyrssende traffikk holder igjen og folk fikk flyttet seg fra krysset. Synes folk som ikke klarer dette ikke bør ha lappen jeg Anonymkode: 982d8...baa «Tuter på alle» er du helt sprø? «Folk som ikke klarer dette bør ikke ha lappen»? Ser frem til politiet stopper deg for ulovlig tuting… Anonymkode: a8ab7...88c 1
ElectricScum Skrevet 15 timer siden #50 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om alle norske sjåfører er som de fleste i tråden her, er jeg glad jeg ikke kjører bil i Norge. Her jeg bor bruker de fleste sunn fornuft og tålmodighet og slipper fram folk for å skape flyt i trafikken. Anonymkode: 238d5...75d Jeg tror enkelte er mer opptatt av å demonstrere at de "kan trafikkreglene" enn å vise at de faktisk forstår trafikkbildet. Jeg kjører i rushtrafikken i Oslo hver dag, og opplever heldigvis ikke så ofte at folk utviser en slik rigiditet som vi ser i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #51 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Tuter på alle» er du helt sprø? «Folk som ikke klarer dette bør ikke ha lappen»? Ser frem til politiet stopper deg for ulovlig tuting… Anonymkode: a8ab7...88c Jeg er politiet. I verste fall få de blålys og en lapp. Om jeg tuter, så vinner jeg. Anonymkode: 982d8...baa
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #52 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er politiet. I verste fall få de blålys og en lapp. Om jeg tuter, så vinner jeg. Anonymkode: 982d8...baa BS Anonymkode: a8ab7...88c
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #53 Skrevet 15 timer siden ElectricScum skrev (Akkurat nå): Jeg tror enkelte er mer opptatt av å demonstrere at de "kan trafikkreglene" enn å vise at de faktisk forstår trafikkbildet. Jeg kjører i rushtrafikken i Oslo hver dag, og opplever heldigvis ikke så ofte at folk utviser en slik rigiditet som vi ser i denne tråden. Nettopp. Å kjøre bil handler ikke alltid om å kun følge reglene og hva som er påbudt, men om å skape generell flyt og hjelpe hverandre. Denne "det er ikke en trafikkregel, så fuck deg"-holdningen er bekymringsverdig. Anonymkode: 238d5...75d 3 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #54 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nettopp. Å kjøre bil handler ikke alltid om å kun følge reglene og hva som er påbudt, men om å skape generell flyt og hjelpe hverandre. Denne "det er ikke en trafikkregel, så fuck deg"-holdningen er bekymringsverdig. Anonymkode: 238d5...75d Men like viktig dersom vi ønsker å gjøre kommune og vegvesen oppmerksom på at traffiksituasjonen bør endres. Hvis alle kjører snill en plass så er det ikke behov for endring. Anonymkode: 982d8...baa 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #55 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser du ikke hva som står på nettsiden jeg linket til? Det er gjensidig vikeplikt når fletteregelen inntrer, altså når det er kø. Ikke svar på ting du åpenbart ikke har greie på. Anonymkode: a8ab7...88c Ja, vet veldig godt hva det står i den loven. Du bytter ikke kjørefelt, du kjører inn på en annen vei. Anonymkode: 0bff5...4cd 1
Flintis Skrevet 14 timer siden #56 Skrevet 14 timer siden (endret) Hm jeg tror jeg vile kjørt til høyre og inn på Munkengveien og snudd der og tatt til venstre igjen. Men det er nå meg. Endret 14 timer siden av Flintis
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #57 Skrevet 14 timer siden Har aldri hatt trøbbel med fletting. Så lenge jeg kjører sakte og blinker meg rett over i filen straks jeg når den stiplede linjen, så slippes jeg straks inn. Men ser at sleipingene som måker på til de står heelt fremst for å snike i køen ikke alltid er like heldige. Anonymkode: b470d...7a1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #58 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor du i India? 😮 Anonymkode: 0c13b...36c Nei, Trondheim 😅 Rundkjøring ved Gløshaugen/Lerkendal. Busser, syklister, bilister i salig blanding. Anonymkode: 960c4...06b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #59 Skrevet 14 timer siden Jeg pleier å signalisere med hendene og smile, gjerne kombinert med litt bedende blikk. Anonymkode: 9505a...fb7
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #60 Skrevet 14 timer siden Fletting gjelder jo ikke når du skal ut på en vei, da må du vente på tur evt kjøre til høyre og snu på nærmeste mulige. Flettefelt gjelder der man har Flettefelt og der hvor kjørebanen innskrenkes, f. Eks fra ett kjørefelt til to. Står ingenting om kø i linken din. Hvis alle skal slippe inn folk som ikke kan planlegge bedre blir det jo mer kø i hovedveien. Anonymkode: 6b14c...6f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå