AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg kommer ut i kryss fra bensinstasjon, det er to felt på veien jeg kommer ut på og jeg skal til feltet ytterst til høyre. Det er det eviglang kø frem til kvelden, så kan ikke bli sittende slik og vente, må bli sluppet inn. Kjører frem og signaliserer at jeg vil inn. Han som bør gi meg plass ser nedi telefonen sin mens han kjører og enser meg ikke. Jeg kjører lengre frem til foran neste bil, signaliserer at jeg vil inn men dama der gir meg bare et stygt blikk som i «ikke faen» og kjører frem. Altså hva i helvete? Hva feiler det slike folk? Smestad i Oslo btw….. Anonymkode: a8ab7...88c 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden De har ikke plikt til å slippe deg inn, sånn er det bare. Du må vente på tur. Anonymkode: c0a97...05a 4 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har ikke plikt til å slippe deg inn, sånn er det bare. Du må vente på tur. Anonymkode: c0a97...05a Kan som sagt ikke sitte og oppta plass i et kryss frem til det ikke er kø lengre 1,5 time senere…. Og kan heller ikke bli stående og oppta plassen i en fil jeg ikke skal videre i. Så jo noen må jo slippe meg inn for at trafikken skal flyte. Anonymkode: a8ab7...88c 5 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan som sagt ikke sitte og oppta plass i et kryss frem til det ikke er kø lengre 1,5 time senere…. Og kan heller ikke bli stående og oppta plassen i en fil jeg ikke skal videre i. Så jo noen må jo slippe meg inn for at trafikken skal flyte. Anonymkode: a8ab7...88c Kanskje du må planlegge annerledes og fylle drivstoff en annen gang når det ikke er kø? Anonymkode: c0a97...05a 2 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du må planlegge annerledes og fylle drivstoff en annen gang når det ikke er kø? Anonymkode: c0a97...05a Ærlig talt. Fylte ikke drivstoff, jeg hentet datteren min. Her kan du lese om fletteregelen og gjensidig vikeplikt (som jeg trodde alle som har lappen var klar over): https://ntsf.no/ta-forerkort/tips/fletting-i-trafikken?srsltid=AfmBOopIhE0QRHzMbsizcmuAFE-0spB0Of3E84QAZ8W47BU__4TszPel Anonymkode: a8ab7...88c 5 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Du gjør det helt riktige ts. Det er de privilegerte i området som tror de har førsterett. Glidlåskjøring skal man gjøre ved kø. Anonymkode: 27686...59e 7 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt. Fylte ikke drivstoff, jeg hentet datteren min. Her kan du lese om fletteregelen og gjensidig vikeplikt (som jeg trodde alle som har lappen var klar over): https://ntsf.no/ta-forerkort/tips/fletting-i-trafikken?srsltid=AfmBOopIhE0QRHzMbsizcmuAFE-0spB0Of3E84QAZ8W47BU__4TszPel Anonymkode: a8ab7...88c Fletting er en oppfordring, ikke lov såfremt det ikke er skiltet. Anonymkode: 0bff5...4cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Jeg kjører noen ganger i en rundkjøring hvor alle trafikkregler er opphevet. Kun den sterkestes rett gjelder. Der blir det ofte 4 biler i bredden som skal ut samme sted. Det er bare å slå på badass-mode og tvinge seg frem, gjerne tute litt. De som følger trafikkreglene og venter på tur blir bare tutet på bakfra. Anonymkode: 960c4...06b 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fletting er en oppfordring, ikke lov såfremt det ikke er skiltet. Anonymkode: 0bff5...4cd Leser du ikke hva som står på nettsiden jeg linket til? Det er gjensidig vikeplikt når fletteregelen inntrer, altså når det er kø. Ikke svar på ting du åpenbart ikke har greie på. Anonymkode: a8ab7...88c 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjører noen ganger i en rundkjøring hvor alle trafikkregler er opphevet. Kun den sterkestes rett gjelder. Der blir det ofte 4 biler i bredden som skal ut samme sted. Det er bare å slå på badass-mode og tvinge seg frem, gjerne tute litt. De som følger trafikkreglene og venter på tur blir bare tutet på bakfra. Anonymkode: 960c4...06b Har inntrykk av at det er slik også på hele vestkanten i Oslo… Anonymkode: a8ab7...88c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Opplever aldri dette I Groruddalen. Må være et Smestad og vestkantfenomen. Anonymkode: 18cf4...15f 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ærlig talt. Fylte ikke drivstoff, jeg hentet datteren min. Her kan du lese om fletteregelen og gjensidig vikeplikt (som jeg trodde alle som har lappen var klar over): https://ntsf.no/ta-forerkort/tips/fletting-i-trafikken?srsltid=AfmBOopIhE0QRHzMbsizcmuAFE-0spB0Of3E84QAZ8W47BU__4TszPel Anonymkode: a8ab7...88c Hvor leser du her at dette gjelder når du skal ut fra sidevei? 🤔 Dette gjelder vel når to felt skal flettes sammen når to kjørefelt flettes sammen til ett. Anonymkode: d1410...bff 5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ærlig talt. Fylte ikke drivstoff, jeg hentet datteren min. Her kan du lese om fletteregelen og gjensidig vikeplikt (som jeg trodde alle som har lappen var klar over): https://ntsf.no/ta-forerkort/tips/fletting-i-trafikken?srsltid=AfmBOopIhE0QRHzMbsizcmuAFE-0spB0Of3E84QAZ8W47BU__4TszPel Anonymkode: a8ab7...88c Hvis det er fletting der er det bare å tute til de får nesa opp av mobilen. Eller få snuten din foran snuten til idioten slik at han får skylda når han kjører på deg. Anonymkode: 960c4...06b
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opplever aldri dette I Groruddalen. Må være et Smestad og vestkantfenomen. Anonymkode: 18cf4...15f Ja, er det jeg også tenker. Store flotte veier på østkanten. På vestkanten er det bare trangt. Men hvorfor folk tror de eier veien og nekter dele på den, vites ikke…. Anonymkode: a8ab7...88c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor leser du her at dette gjelder når du skal ut fra sidevei? 🤔 Dette gjelder vel når to felt skal flettes sammen når to kjørefelt flettes sammen til ett. Anonymkode: d1410...bff Fletting gjelder også ved kø. Ellers slipper man aldri inn, og ender opp med å blokkere filer andre skal kjøre i. Anonymkode: a8ab7...88c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Jeg klarer ikke å se for meg hvordan du kommer inn og hvor du skal. Kan du tegne inn på Google maps? Jeg kjører en omvei fra jobb fordi det er så vanskelig å komme seg på veien pga vikeplikt og kø begge veier Anonymkode: b3969...ef7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Benyttes kanskje bensinstasjonen som «snarvei» for å kjøre forbi køen? Da kan det hende de som står i køen ikke er så begeistret for de som kommer ut fra stasjonen. Anonymkode: e8fee...c19 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Du må bare kjøre ut og være frekk Anonymkode: 6250b...473 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg klarer ikke å se for meg hvordan du kommer inn og hvor du skal. Kan du tegne inn på Google maps? Jeg kjører en omvei fra jobb fordi det er så vanskelig å komme seg på veien pga vikeplikt og kø begge veier Anonymkode: b3969...ef7 Anonymkode: a8ab7...88c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Benyttes kanskje bensinstasjonen som «snarvei» for å kjøre forbi køen? Da kan det hende de som står i køen ikke er så begeistret for de som kommer ut fra stasjonen. Anonymkode: e8fee...c19 Nei, det er ikke mulig å kjøre igjennom der bensinstasjonen er. Anonymkode: a8ab7...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå