Gå til innhold

Forloveden vil ikke involvere seg i mine barn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke noen informasjon om noe du faktisk liker ved din forlovede? 
Hvorfor i all verden godtar du dette ? Du må stå opp for dine barn og deg selv!

Anonymkode: c8d2e...e2f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si meg, er du desperat? Hvorfor i alle dager er du forlovet med en tulling som sover hos deg 5 dager i uka, men som knapt snakker til barna dine?? 🙄🙄

• Liker 4
Skrevet

Hva ville du sagt til din beste venninne, søster... datter... hvis en av dem kom hjem til deg og beskrev sitt forhold til sin forlovede slik du har beskrevet din i denne tråden, Ts?

Hadde du ment at hun hadde funnet seg en stabil mann som var til å stole på?

At hennes forlovede var en mann hun og hennes barn ville få det godt sammen med?

Hvilke signaler ville du sagt til din datter forloveden sendte ut når han ikke ville ha med hennes barn å gjøre, til tross for at han bodde hos henne fem dager i uken, selv etter fire år og en forlovelse var på plass? Hadde du sagt til henne at denne mannen hadde gode hensikter og brydde seg om henne og barna?

Hva ville du sagt til henne om det at forloveden hennes knapt anerkjente hennes barns eksistens i barnas eget hjem?

Hvilke signal ville du sagt at forloveden viste med å ikke ta vare på egne barn?

Hva mener du din datters forlovede viste henne når han nektet henne å møte hans barn, selv etter hun og han var forlovet, fire år inn i forholdet hvor han også bodde (gratis?) hos henne fem dager i uken?

Hva ville du sagt til henne om det at hennes forlovede ikke bare er elendig på å kommunisere, men at han også sa at han ikke ville si hva han egentlig mener om noe før de flytter sammen? Hadde du sagt at det var helt trygt å flytte sammen med ham?

Hadde du trodd at dette var en god mann som hun og ungene ville få det bra sammen med videre i livet?

Hva hadde du anbefalt din søster/beste venninne eller datter å gjøre om hun var i samme type forhold som du er i nå??

Anonymkode: 4e98d...5da

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis han skal komme på besøk til deg og dine barn, så får han oppføre seg som folk og snakke med dem som et normalt menneske!

Og eksen vil heller kommunisere med deg enn han? 18-åringen vil ikke bo med han?

Hva skjer om han flytter inn? Tenk om DINE barn vil flytte til sin far pga kjæresten din som ikke gidder å snakke med de?

Anonymkode: 0f27d...d2b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det var litt rotete skrevet, så jeg skjønte ikke alt. Men

1. At en forelder ikke prioriterer tid med barna sine er et rødt flagg. Og i hvertfall hvis barna ikke vil bo hos han: det er et stort rødt flagg for meg.

2. Jeg ville ikke bodd sammen med en som ikke prater med og er interessert i barna mine.

3. Når man starter et liv sammen, så er det ikke bare sammen med hverandre -  men med hele familien på kjøpet. Alle må være involvert, kommunisere og samarbeide om barna. Selv om de er store.

4. Det er normalt å snakke med partneren sin om slike viktige ting. Enten så holder han tilbake info fra deg, eller så er barna hans ikke interessante/viktige nok til at han tenker det er relevant info å dele.

5. Når man har barn sammen, så må man være voksen og samarbeide til det beste for barna. At han er «vrang» mot ekskona er også et rødt flagg for meg.

Endret av Dansemamma
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan en mann er som far, forteller mye om hva slags menneske han er. Han her er ikke et menneske jeg hadde villet involvere meg med. Hadde han i tillegg behandlet mine barn som luft, hadde jeg løpt motsatt vei i en helsikes fart.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 15.51):

Jeg trenger noen synspunkter og gode råd her. Vi er 50 og har tenåringer og ungdommer på hver vår kant. Forlovet og sammen i 4 år. Har beholdt begge boliger for ungenes del men er sammen hver dag og sover sammen hvertfall 5 dager i uken. Da bor han hos meg og mine barn. Hans barn treffer vi sjelden selv om jeg gjerne vil det. Han er litt tilbaketrukket plutselig og forteller meg ikke alt .. blant annet fikk jeg høre fra andre at ene barnet som har bodd hos han for flere uker siden hadde flyttet til moren. Han vil ikke snakke så mye om det eller involvere meg. Han vil gjøre det på «sin måte» Barnemoren melder meg da hun finner det problematisk å diskutere med han. Det likte han ikke! Jeg skjønner jo det også - men hvorfor deler han ikke med forloveden sin? Så sier han at han ikke vil involvere seg med mine barn eller legge seg oppi ting. Han snakker knapt til de hjemme .. jeg forventer liksom litt mer - men mulig jeg ikke kan kreve det? Når man skal dele livet sammen? Han vil ikke mene noe før vi bor permanent sammen liksom … 

Anonymkode: 2d780...348

Herregud så håpløst opplegg. Over 50!???? Du virker jo å være i tenårene når du ikke forstår at dette forholdet ditt bare er tull.

Anonymkode: b5191...4b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...