Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir det problemer av. Han kan jo ikke kommunisere, eller vil ikke. Det betyr at han da får kompliserte følelser han ikke takler. Når han får så ubehagelige følelser av noe så lite, da er han ikke til å stole på. Ikke robust nok, rett og slett. Jeg ville ikke gått videre med ham da. Eventuelt sett om han kunne endre seg i parterapi, men ikke mye håp når han er over 50 og såpass umoden.

Anonymkode: da909...60a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke involvere seg i dine barn? Ok enklere kan det ikke bli. Farvel!

Anonymkode: a0795...953

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mister man beskyttelsesinstinktet ovenfor barna sine når de blir større...? Jeg hadde aldri akseptert at noen behandlet barna mine slik! Og ihvertfall ikke gått med på å gifte meg med han 😒 Det får være grenser for hvor desperat man er etter å ha et mannfolk. 

Anonymkode: 91f63...b38

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du spør om hva du kan kreve - i utgangspunktet kan du kreve hva du vil. Om dette ikke er noe du vil leve med, så er det opp til deg å velge. 

Anonymkode: 0adb0...671

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det mulig at dette er de ekte samtalene dere må igjennom for at han skal komme i mål med tankene sine? At det er først nå han er i stand til å begynne og prate om det og åpne seg? 

Kanskje du skal forsøke å ikke henge deg så opp i nøyaktig hva som blir sagt, men at noe blir sagt? Kanskje han bare trenger at du sier noe sånt som: "Du kommer til å bli en helt fantastisk pappa, og du skal se at det kommer til å ordne seg!"? 

Skrevet
Granskudd skrev (35 minutter siden):

Kanskje han bare trenger at du sier noe sånt som: "Du kommer til å bli en helt fantastisk pappa, og du skal se at det kommer til å ordne seg!"

Hun skal lyve så det renner i håp om at en godt voksen mann skal vurdere å begynne å oppføre seg noenlunde greit? De har vært samnen i fire år, han bor der store deler av tiden og gidder knapt snakker til ungene hennes. Muligheten hans til å bli fantastisk i den forbindelse forsvant for flere år siden.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Hun skal lyve så det renner i håp om at en godt voksen mann skal vurdere å begynne å oppføre seg noenlunde greit? De har vært samnen i fire år, han bor der store deler av tiden og gidder knapt snakker til ungene hennes. Muligheten hans til å bli fantastisk i den forbindelse forsvant for flere år siden.

Hun skriver jo at han har sagt at han vil ha barn, bare ikke enda - det kan jo hende at dette er hans første faktiske forsøk på å vurdere den tanken, uten at det nødvendigvis gjør han til en drittsekk eller dårlig dar. Emosjonelt infantil ja, men ikke dritt. 

Selvsagt finnes muligheten til stede for at han er en dritt også, men det vet man ikke før man har prøvd og snakke om det fra ulike vinkler. Om det er en løgn at hun tror han vil bli en god far, så er jeg helt enig med deg, men det er jo en helt annen side av diskusjonen hvor hun da ønsker å få barn med en hun tror at er en dritt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort rødt flagg trenger du egentlig?

Anonymkode: 119e2...04d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Granskudd skrev (30 minutter siden):

Hun skriver jo at han har sagt at han vil ha barn, bare ikke enda - det kan jo hende at dette er hans første faktiske forsøk på å vurdere den tanken, uten at det nødvendigvis gjør han til en drittsekk eller dårlig dar. Emosjonelt infantil ja, men ikke dritt. 

Selvsagt finnes muligheten til stede for at han er en dritt også, men det vet man ikke før man har prøvd og snakke om det fra ulike vinkler. Om det er en løgn at hun tror han vil bli en god far, så er jeg helt enig med deg, men det er jo en helt annen side av diskusjonen hvor hun da ønsker å få barn med en hun tror at er en dritt. 

Ts er 50, og hvor skriver hun at hun vil ha barn?

Anonymkode: ac782...7fb

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som han ble skilt for en grunn..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du burde spørre moren til barna hans , som han heller ikke vil snakke med om felles barn, hvorfor hun gikk..............

Han blir nok ikke annerledes.

Anonymkode: 62d4f...098

Ja, her er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det ble slutt mellom dem.

For det er jo ikke bare dine barn han ikke bryr seg om. Han kommuniserer ikke med sine egne barns mor, og virker ikke veldig involvert i barnas liv. At et barn flytter permanent til den andre forelderen ville vært en stor sak for de aller fleste. Noe man snakket om og kanskje syntes var leit..

Anonymkode: 62360...f29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts er 50, og hvor skriver hun at hun vil ha barn?

Anonymkode: ac782...7fb

🤣- Jeg er usikker på hvordan det skjedde, men det var egentlig et svar til hun med tråden om at samboeren hadde blitt usikker på at han ville bli far alikevell! - Sorry folkens! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg trenger noen synspunkter og gode råd her. Vi er 50 og har tenåringer og ungdommer på hver vår kant. Forlovet og sammen i 4 år. Har beholdt begge boliger for ungenes del men er sammen hver dag og sover sammen hvertfall 5 dager i uken. Da bor han hos meg og mine barn. Hans barn treffer vi sjelden selv om jeg gjerne vil det. Han er litt tilbaketrukket plutselig og forteller meg ikke alt .. blant annet fikk jeg høre fra andre at ene barnet som har bodd hos han for flere uker siden hadde flyttet til moren. Han vil ikke snakke så mye om det eller involvere meg. Han vil gjøre det på «sin måte» Barnemoren melder meg da hun finner det problematisk å diskutere med han. Det likte han ikke! Jeg skjønner jo det også - men hvorfor deler han ikke med forloveden sin? Så sier han at han ikke vil involvere seg med mine barn eller legge seg oppi ting. Han snakker knapt til de hjemme .. jeg forventer liksom litt mer - men mulig jeg ikke kan kreve det? Når man skal dele livet sammen? Han vil ikke mene noe før vi bor permanent sammen liksom … 

Anonymkode: 2d780...348

Du kan SELVFØLGELIG ikle kreve dette av ham. Men du kan absolutt si til deg selv at en k*dd som knapt nok snakker til dine barn ikke er riktig person for deg! Ingen mann kommer noen sinne til å være så fantastisk at jeg hadde orket å være med denne mannen. Da er jeg heller singel og opprettholder en god relasjon med barna mine.

Anonymkode: f62b1...510

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Meningenmeddette skrev (17 timer siden):

«Barnet» er 18 nå .. har vært sånn et par år .. han har sagt at barnet har trivdes med å være alene om nettene - kommer til meg utpå kvelden 

Så en 16-17-åring har i praksis bodd alene fordi faren har fått ny dame? Det er jo virkelig helt sjukt. At du tillater folk som er gjester i hjemmet ditt å behandle barna dine slik du skriver her, er også helt sjukt. Dere er rett og slett dårlige foreldre begge to. 

Anonymkode: b7b22...84b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med tenåringer hadde jeg ikke forventet at han påtok seg en fullverdig oppdrager-rolle, men man kan forvente at han prøver å etabler et godt forhold til dine barn, på samme måte som yngre menn prøver å etablere et godt forhold til sine svigerforeldre. Det er en viktig del av å få en familie til å fungere. 

Hemmeligholdet er også et problem. Han har tydelig mye problemer både med barnemor og egne barn, og jeg tipper at en stor del av de problemene er selvskapte gitt hvordan han og barnemor forholder seg til deg. 

Anonymkode: db013...857

• Liker 5
Skrevet

Wooow!!!

Det er galskap å gifte seg med denne fyren! Han der hadde vært rett ut fra meg!

Her må du virkelig tenke deg godt om! Tenk helt til du forstår at dette vil ødelegge mye for barna dine og ditt forhold til dem. Hva vil de si til deg om denne saken om ti år, tror du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på du hører sikkert ikke på oss uansett. Husk å spare penger til den dagen du ikke orker mer.

Anonymkode: 119e2...04d

• Liker 2
Skrevet

At han ikke vil involvere seg veldig med dine barn tenker jeg er ok, men å ikke snakke med de om han stadig er hos dere er merkelig. Og uhøflig. At han ikke vil dele mye om hans barn syns jeg også er opp til han. Dette er tenåringer. Det kan godt være barna selv som ikke ønsker involvering fra deg.

Det jeg reagerer på er at han tydelig ikke har det beste samarbeidet med hans eks, og at han velger å ikke være hjemme når barnet er hos han hadde jeg ikke akseptert! Jeg ville ikke hatt en mann som prioriterer bort tid med eget barn, samme hvor godt det barnet liker å være alene. Det handler både om trygghet og hva slags signal man sender til eget barn ved å velge ikke være tilstede. For meg hadde dette brutt så ekstremt med mine egne verdier at jeg hadde ikke kunne vært sammen med en slik mann. Men dessverre finnes det en god del kvinner som syns det er fint at mannen prioriterer dem foran barna sine. Er du en slik, TS? Syns du virkelig det er riktig? Hva om noen gjorde dette mot dine barn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke dele sitt liv med deg. Han vil ikke dele det viktigste i livet ditt med deg, barna dine. Hva i all verden er det han vil dele med deg?

Vil du virkelig gjøre dette mot barna dine og deg selv?

Anonymkode: 48218...b99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 15.51):

Jeg trenger noen synspunkter og gode råd her. Vi er 50 og har tenåringer og ungdommer på hver vår kant. Forlovet og sammen i 4 år. Har beholdt begge boliger for ungenes del men er sammen hver dag og sover sammen hvertfall 5 dager i uken. Da bor han hos meg og mine barn. Hans barn treffer vi sjelden selv om jeg gjerne vil det. Han er litt tilbaketrukket plutselig og forteller meg ikke alt .. blant annet fikk jeg høre fra andre at ene barnet som har bodd hos han for flere uker siden hadde flyttet til moren. Han vil ikke snakke så mye om det eller involvere meg. Han vil gjøre det på «sin måte» Barnemoren melder meg da hun finner det problematisk å diskutere med han. Det likte han ikke! Jeg skjønner jo det også - men hvorfor deler han ikke med forloveden sin? Så sier han at han ikke vil involvere seg med mine barn eller legge seg oppi ting. Han snakker knapt til de hjemme .. jeg forventer liksom litt mer - men mulig jeg ikke kan kreve det? Når man skal dele livet sammen? Han vil ikke mene noe før vi bor permanent sammen liksom … 

Anonymkode: 2d780...348

Hvorfor vil du være sammen med en mann som

ikke er åpen
ikke ærlig
ikke vil ha noe med barna dine å gjøre
ikke vil at du skal ha noe med barna hans og gjøre

en mann som er så vanskelig å snakke med at eksen ringer deg for hun vet ikke hva annet hun skal gjøre

Om noen hadde behandlet mine barne sånn slik som han gjør, til og med i dine barna hjem så hadde jeg kasta han på hue og ræva ut.
Han er en gjest i dine barns hjem.

Han er en gjest

Han er din gjest og du tillater at din gjest behandler dine barn dårlig i deres eget hjem.

At du har skrevet dette innlegget og ikke koblet at han er fullstendig fjott er jo helt utrolig. 

Mitt råd. Dump han og be barna dine pm unnskyldning fordi du har bragt utrgghet inn i deres hjem.

Makan!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...