Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (3 timer siden):

Fordi lekene man får kjøpt for 50kr i 2025 er bare ræl….?!

Hvis man kjøper nytt, ja. I gjenbruksbutikker finner man fine leker til 20 kr. 

Anonymkode: 2e2a3...472

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke la det være tomt under juletreet på trass… vi snakker om så godt som alle gaver her. 

Anonymkode: 63c82...2a4

Du kan jo det når barna er så små. Og for å statuere et eksempel. Men helt greit for meg, du får styre på med å kjøpe inn fra alle 😂

Anonymkode: fcd6e...168

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du kan gjøre det privat, idiotforelder. 

Ikke den du siterer men er det virkelig greit å kalle noen en idiot fordi at de synes barn skal få gi hverandre gave til bursdag? Skjerp deg. 

Anonymkode: 712fb...1e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig med deg TS

Drittlei dette jeg også 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du vet jo om det allerede nå. Da kan du jo kjøpe inn ting gjennom hele året som du vet barnet ditt blir glad for.

Det er mye enklere for deg å kjøpe gaver til ditt barn fordi du vet hvilke bøker dere allerede har og hvilke leker som bør byttes ut fordi de mangler deler osv. Du bare handler som vanlig og legger ting til side frem til jul.

Anonymkode: d2a31...201

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du mene og frustrasjonen, men jeg ser på det motsatt. Kjøper alle gaver fra familie, det gjør at barna mine får kun gaver de ønsker seg/trenger, og varierte gaver. Har da tenkt på dette 1-2 mnd før. Kjøper inn endel ulike gaver ettersom kommer over ting de ønsker/trenger. Og når jeg får penger fra familiemedlemmer, pakker jeg inn de gavene som passer i fht sum ca. Det sparer meg ofte for penger da det er ting jeg uansett hadde måtte kjøpe, som nytt penal, nye klær, fotballsko osv. Og barna blir veldig glad for får akkurat det de ønsker seg! 

Anonymkode: d7151...9d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forstår hva du mene og frustrasjonen, men jeg ser på det motsatt. Kjøper alle gaver fra familie, det gjør at barna mine får kun gaver de ønsker seg/trenger, og varierte gaver. Har da tenkt på dette 1-2 mnd før. Kjøper inn endel ulike gaver ettersom kommer over ting de ønsker/trenger. Og når jeg får penger fra familiemedlemmer, pakker jeg inn de gavene som passer i fht sum ca. Det sparer meg ofte for penger da det er ting jeg uansett hadde måtte kjøpe, som nytt penal, nye klær, fotballsko osv. Og barna blir veldig glad for får akkurat det de ønsker seg! 

Anonymkode: d7151...9d5

Men barna har da vitterlig godt av å få noe som ikke er øverst på ønskelisten innimellom og.  Da jeg var 5 fikk jeg et munnspill av et familiemedlem. Hadde aldri falt meg inn å ønske meg det. Ååå hvor jeg elsket det munnspillet. Hele julen blir jo bare en stor bestilling om jeg skal løpe rundt og kjøpe akkurat det de ønsker seg.  

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 19.42):

Usaklig? Det var jo det som ble sagt? At de heller ville kjøpe presang til eget barn enn å stresse med 30. ingen som tenker på barna her

Ingen tenker på barna? :klo: De fleste barn vil nok heller ha et digert Nerf-Gevær, et stort legosett eller et sammenleggbart Barbie-hus, enn fjorten pakker med nips til godt under 100 kroner. 🤷‍♀️

Sist gang min datter hadde bursdag fikk hun ikke bare èn, men TO like oppblåsbare baderinger fra Nille. Prislappen, 29,90, sto fortsatt på den ene pakken. Nille hadde 50% på alt av sommervarer på det tidspunktet… Den ene giveren hadde slengt oppi såpebobler også. Vi har fortsatt, 3 år senere, begge disse baderingene liggende i et skap. 

AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 1.32):

Ja jeg klarer ikke egentlig tanken på at en gjeng med idiot foreldre har tatt fra barnet mitt retten å gi gave til sine egne venner. Jeg forstår faktisk ikke at skolen kan ha så mye makt bare fordi de går i samme klasse. Det er utrolig trist. 

:klo: Ditt barn kan da gi sine venner så mye gaver h*n bare vil. Men de må gis privat, ikke i bursdagsfesten. Hvordan er dette et reelt problem? 🤔

kjærring skrev (På 7.10.2025 den 7.35):

Kjøper ikke gave til mitt eget barn og sier det er fra klassen. Og ikke hadde jeg ikke brukt 500 heller- ikke tillegg til min gave til mitt , selskap og andre utgifter. 

Aldri i verden om jeg hadde brukt 500 på gaver til andre. Jeg kjøper ting på tilbud gjennom året jeg så jeg har allerede en ekse fullt av gaver

Nei, men da lar du vær da. :) Det er ingen som står og passer på at du gir gave til eget barn i barnebursdagen. Det bryr faktisk ingen seg med. 🤷‍♀️

PS: Hvis du har barn som deltar i klassekameratenes bursdager, og bruker mindre enn 500 totalt på disse gavene, så er sannsynligheten stor for at du kan pensjonere denne gaveesken din med nips du har liggende klar, for miljøets del. 

Anonymkode: 6596d...ae0

AnonymBruker
Skrevet

Men barna har da vitterlig godt av å få noe som ikke er øverst på ønskelisten innimellom og.  Da jeg var 5 fikk jeg et munnspill av et familiemedlem. Hadde aldri falt meg inn å ønske meg det. Ååå hvor jeg elsket det munnspillet. Hele julen blir jo bare en stor bestilling om jeg skal løpe rundt og kjøpe akkurat det de ønsker seg.  

Det ene utelukker vel ikke det andre? Foreldrene kan da også kjøpe overraskelser som barnet ikke har ønsket seg eller tenkt på. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fortsatt, 3 år senere, begge disse baderingene liggende i et skap. 

Gi dem videre til noen som kan bruke dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det ene utelukker vel ikke det andre? Foreldrene kan da også kjøpe overraskelser som barnet ikke har ønsket seg eller tenkt på. 

Men jeg tenker ikke likt som tante Olga eller onkel Åge. Det er jo at noen andre ser barna fra utsiden og tenker ut noe kjekt som er koselig. 

vi har nok penger så vi kunne bare kjøpt alt selv så hadde folk sluppet å vipse. Så kunne man fortalt barna at besteforeldre og tanter og onkler ikke brydde seg nok til å kjøpe gave. For det er det samme som å vippse 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er og motsatt...vi er helt for vips og penger til barna og oss. I mange år kjøpte tanter og onkler, besteforeldre etc ting som barna ikke brukte...vi satt igjen med masse puslespill, leker etc de ikke brukte..og ting som de kjøpte til oss..bare for de måtte kjøpe noe. Og de fleste tingene hadde ikke byttelapp og ble kjøpt for 6 mnd siden.

Så her takker vi pent når vi får penger eller gavekort. Barna elsker å kunne gå å kjøpe seg det de vil, de lærer seg hva tung koster og venter ofte på tilbud etc:) de er 7 og 13 år

Og jeg p mannen min vil også ha penger, da vi prøver å spare 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 15.52):

Du kan jo bare gi pengene videre da, så kjøper barna noe selv. Klarer ikke barn noe nå for tiden?

Anonymkode: 0f74d...00e

En 3-åring kan ikke det nei. 

Anonymkode: f5bc7...1a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt ok med pengegaver, vi. Ungene ønsker seg gjerne noe veldig spesifikt. Enkelt å bestille det på nett selv.

Anonymkode: 1f328...a45

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ei det er de ikke

Anonymkode: 80a43...2bb

Haha, jo. Mener du at ungen din skal gå 25-30 smådritt…?!

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (På 6.10.2025 den 18.41):

Det er jo supert. Så kan de i romjul mm. gå på salg og kjøpe det de vil ha/ønsker seg eller spare pengene. Mye bedre det, enn å få noe dri..  man ikke vil ha.

Alle glemmer at barna blir fratatt kulturen med det å GI en gave, og oppleve giverglede.

Anonymkode: f67e9...03a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en 18-åring som ikke engang har villet ha ønskeliste de siste 5-6 årene, han vil bli overrasket og det blir da min jobb å finne på bra, gøye og nyttige ting fra oss og fra besteforeldre, så jeg føler virkelig med ts.  Jeg bruker laaang tid på å fundere ut ønskeliste for mine foreldres lommebok er dyp og de liker pakker under treet og ikke i barnas bankbok… 

Anonymkode: b7d19...980

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gi dem videre til noen som kan bruke dem. 

Til hvem? :klo: 

Ungene er 8 og 10. Vi kjenner ingen som har behov for mini-baderinger til 1-2-åringer. 🤷‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Til hvem? :klo: 

Ungene er 8 og 10. Vi kjenner ingen som har behov for mini-baderinger til 1-2-åringer. 🤷‍♀️ 

Det er noe som heter gis bort på finn. Anbefales 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er noe som heter gis bort på finn. Anbefales 

Sist gang jeg forsøkte det fikk jeg meldinger fra en smårar person i et halvt år i etterkant, så neitakk. :) Kan ikke dere bare slutte å folk gi nips i gave i steden? 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...