AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hva er det med folk for tiden?! Er vi alle blitt så late at vi ikke orker å vise at vi er glad i noen ved å gidde å kjøpe en gave til bursdag eller jul? Nå må jeg altså kjøpe ALLE gavene til mine barn selv! FAU har bestemt at foreldrene selv skal kjøpe bursdagsgave på vegne av klassen for 500 kr svigers vippser penger til julegaver fordi de ikke vet hva de skal kjøpe tanter og onkler vippser penger til julegaver fordi de ikke gidder å handle det ender jo med at vi selv står bak alle gavene til ungene. Ungene får aldri noe de ikke har på ønskelisten sin men som kanskje hadde vært kjekt og det er faktisk ingen som gidder å legge en tanke bak eller litt krefter i å finne noe spesielt akkurat for dem, utenom oss da som må fikse alt. skjerp dere folkens! Å gi gaver er en en øvelse i å tenke på andre, bruke tid på å finne noe fint og vise at en kjenner vedkommende som mottar gaven godt. Det er koselig. Ikke en byrde Anonymkode: 63c82...2a4 7 4 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Er først når jeg ble voksen at jeg forsto hvorfor moren min ble så oppgitt hver gang noen ga henne penger for å kjøpe noe til oss. Føler med deg! Anonymkode: ed09e...589 1
exictence Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Tror for de fleste at det ikke handler om å være lat, men at de ikke vil gi noe som ikke mottakeren har glede av likevel. 3 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Jeg tar med ungen på diverse butikker i ettertid, så får hun velge helt selv. Da koser vi oss. Litt går også til sparing. Anonymkode: be6ab...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Du kan jo bare gi pengene videre da, så kjøper barna noe selv. Klarer ikke barn noe nå for tiden? Anonymkode: 0f74d...00e 3
exictence Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Når det er sagt, så synes jeg at man skal gi en gave og sette pris på omtanken 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Kan du være i forkant og gi ønskelister til svigers og tanter/onkler? Anonymkode: 98c38...215
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo bare gi pengene videre da, så kjøper barna noe selv. Klarer ikke barn noe nå for tiden? Anonymkode: 0f74d...00e Men det er jo meningsløst, litt av vitsen med å gi gaver er å legge litt omtanke i det, og som TS skriver gjerne finne noe mottaker ikke hadde tenkt på selv, og som er en overraskelse. Anonymkode: c6395...234 1
Ullvott Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden (endret) Da kan du jo bare gjøre det samme selv til foreldrene til dine nieser og nevøer? Det går opp i opp, det. Eller egentlig er det en vinn-vinn-situasjon, for du slipper bytting i etterkant. Som tante vippser jeg til en av familiene, men ikke til andre. Grunnen er ikke giddeløshet, men at gavene til akkurat den familien alltid blir feil, alltid må byttes, og at de rett og slett er ganske krevende å handle gaver til. De vet hva de liker, men sliter max med å sette ord på det. Endret 3 timer siden av Ullvott 1 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Har aldri sett vitsen med penger, eller gavekort. Voksne som driver og sender penger frem og tilbake. Det er ikke det en gave handler om. Anonymkode: 1cd44...74a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Folk som vippser penger ville du aldri fått en gjennomtenkt gave fra i utgangspunktet heller. Anonymkode: cb922...2db 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Enig. Er også lei av dette. Anonymkode: d7caa...26c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan jo bare gi pengene videre da, så kjøper barna noe selv. Klarer ikke barn noe nå for tiden? Anonymkode: 0f74d...00e Ikke når de er 5 og 2 nei Anonymkode: 63c82...2a4 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Ullvott skrev (9 minutter siden): Da kan du jo bare gjøre det samme selv til foreldrene til dine nieser og nevøer? Det går opp i opp, det. Eller egentlig er det en vinn-vinn-situasjon, for du slipper bytting i etterkant. Som tante vippser jeg til en av familiene, men ikke til andre. Grunnen er ikke giddeløshet, men at gavene til akkurat den familien alltid blir feil, alltid må byttes, og at de rett og slett er ganske krevende å handle gaver til. De vet hva de liker, men sliter max med å sette ord på det. Vi har aldri måttet bytte noe med mindre vi har fått to like. Barna er ikke kravstore. Men det hadde vært kjekt om noen gadd å bruke LITT tid på dem Anonymkode: 63c82...2a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tar med ungen på diverse butikker i ettertid, så får hun velge helt selv. Da koser vi oss. Litt går også til sparing. Anonymkode: be6ab...3fe Julegaver er jo kjedelig om kun er innskudd på konto. Bør jo være noe under treeet Anonymkode: 63c82...2a4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan jo bare gi pengene videre da, så kjøper barna noe selv. Klarer ikke barn noe nå for tiden? Anonymkode: 0f74d...00e Og hvor gøy er det å være f.eks. 10 år og måtte handle alle julegavene selv Anonymkode: 63c82...2a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Ullvott skrev (27 minutter siden): Da kan du jo bare gjøre det samme selv til foreldrene til dine nieser og nevøer? Det går opp i opp, det. Eller egentlig er det en vinn-vinn-situasjon, for du slipper bytting i etterkant. Som tante vippser jeg til en av familiene, men ikke til andre. Grunnen er ikke giddeløshet, men at gavene til akkurat den familien alltid blir feil, alltid må byttes, og at de rett og slett er ganske krevende å handle gaver til. De vet hva de liker, men sliter max med å sette ord på det. Da kan man like gjerne bare droppe gaver da. Så da er det ingen julegaver under treet til barna. Eller alle gavene fra oss. Noe som bare er teit Anonymkode: 63c82...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva er det med folk for tiden?! Er vi alle blitt så late at vi ikke orker å vise at vi er glad i noen ved å gidde å kjøpe en gave til bursdag eller jul? Nå må jeg altså kjøpe ALLE gavene til mine barn selv! FAU har bestemt at foreldrene selv skal kjøpe bursdagsgave på vegne av klassen for 500 kr svigers vippser penger til julegaver fordi de ikke vet hva de skal kjøpe tanter og onkler vippser penger til julegaver fordi de ikke gidder å handle det ender jo med at vi selv står bak alle gavene til ungene. Ungene får aldri noe de ikke har på ønskelisten sin men som kanskje hadde vært kjekt og det er faktisk ingen som gidder å legge en tanke bak eller litt krefter i å finne noe spesielt akkurat for dem, utenom oss da som må fikse alt. skjerp dere folkens! Å gi gaver er en en øvelse i å tenke på andre, bruke tid på å finne noe fint og vise at en kjenner vedkommende som mottar gaven godt. Det er koselig. Ikke en byrde Anonymkode: 63c82...2a4 Min familie forsøkte seg på dette. Jeg kjøper jaggu nok gaver som jeg gjør, så da ga jeg ungene pengene. Da ble det slutt på det, for det er jo så kjedelig å gi penger til jul ( hilsen min mor) Anonymkode: d9405...7d4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min familie forsøkte seg på dette. Jeg kjøper jaggu nok gaver som jeg gjør, så da ga jeg ungene pengene. Da ble det slutt på det, for det er jo så kjedelig å gi penger til jul ( hilsen min mor) Anonymkode: d9405...7d4 Haha ja sant Anonymkode: 63c82...2a4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Tja, tjo… Har gjennom mange år invitert til førjulsselskap med diverse tantebarn i forskjellige aldre, sammen med foreldre. Etter hvert som barna har vokst til - og jeg selv begynt å dra på årene - har det blitt ganske strabasiøst å skulle finne «riktig gave». Resultatet har alltid blitt at jeg har mottatt ønskeliste, etter å ha bedt om dette, og det å kjøpe inn disse sakene blir for meg mer en opplevelse av å krysse av på en bestillingsliste. Så jeg vet ikke lenger dette med såkalt omtanke, egentlig. Ingen av disse barna m foreldre kommer noensinne på besøk utenom når de møtes til duk og dekket bord hos meg, før jul, så i år har jeg faktisk tenkt å droppe hele samlingen. Og nettopp: Vippse en sum til foreldrene. Jada, det er hyggelig med samling rundt bordet, men i år går jeg heller for å samle gode venner. Da koser vi oss med god mat i hverandres selskap og gir blanke i julegaver Anonymkode: f463d...716 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå