Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der høres mer ut som virkeligheten ja 

Anonymkode: 18e0e...b36

Ja virkeligheten er at det finnes BH-er i ulike prisklasser, men det er også viktig med en god bh som passer den enkelte. Alt etter hvordan kroppen er laget så avgjør det hva en kan komme unna med. Jeg kommer ikke selv unna med billigere enn rundt 500kr på salg, og da skal en jo treffe på et godt salg. Jeg har kun akkurat de tre typene BH-ene jeg trenger for mitt liv, fordi jeg synes det er så dyrt. 
BH-er koster dessverre en del, men oftest under 1500kr. 

(Mørk, nude, sport) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mulig, men ingenting forsvarer en pris på 1500. Men noe sier meg at det er tull at en ikke får en BH under 1500, selv ikke om det er en uvanlig størrelse 

det var ikk epoenget, poenget var at en av god kvalitet, som holder lenge og sitter godt koster dette. SLutt å kverulere på prisene, de er som de er.. Man får det ikke billigere fordi man er grinete eller argumenterer i villelse.. 

Anonymkode: a9e65...394

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Det er ikke dermed svindel at noen koster mer.

Skrev på grensen til svindel. Og det står jeg for om en ikke kunne få kjøpt det til under 1500. Men nå er vel det bekreftet at bare var tull, som jeg tenkte meg 

Skrevet

For flere plagg som du faktisk trenger, fordi du ikke har hatt råd til å kjøpe tidligere, så synes jeg ikke det. 

Å bruke 20-30 000 på klær hvert eneste år synes jeg derimot er unødvendig/sløsete.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Haha, nei. Det går det raskt på et normalt år for de fleste. 

Anonymkode: 15786...8ae

Spesielt med barn 🤯🫠🤭

Anonymkode: 56a09...2a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skrev på grensen til svindel. Og det står jeg for om en ikke kunne få kjøpt det til under 1500. Men nå er vel det bekreftet at bare var tull, som jeg tenkte meg 

For enkelte er det sikkert ikke mulig å finne gode BHer med riktig passform noe særlig billigere enn 1500,-. Du skjønner det at kvinner er ulike og trenger ulike BHer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da har du veldig dårlige sko mine har vart i mange år 

Anonymkode: 69aa1...d0c

Eller så er mennesker forskjellige. Jeg sliter sko, mannen gjør ikke det. 
Mine tursko går rundt 100 mil i året, jeg må ha nye hvert år. De koster rundt 3000/5000. 
Joggesko slites ut hver sesong. Du kan ikke sammenligne din kropp med andres, og mulig du ikke bruker de heller slik vi som bruker sko gjør. 

Jeg synes ikke det er mye ts, ikke om du skal kjøpe deg klær av kvalitet. Altså god bomull, ull og rene stoffer. 

Anonymkode: 2fd61...49d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker minst det i året.. du har bare akkumulert alt kjøpet på en dag som man vanligvis sprer over lengre tid. Jo flere år denne garderoben holder, jo "rimeligere" er den på en måte, eller jo lavere forbruk på klær per måned har du.

Og så er det jo litt sånn, har du lyst (og råd) så har du lov!! Folk kan si fy fader bruker du 30 000 i året på klær, og så bruker de mer på en bil de egentlig ikke behøver, på reiser eller på sine hobbyer og prioriteringer. Selv har jeg ikke barn og synes det er helt sjukt at folk gidder å bruke penger på det, det er jo kjempedyrt 😅

Unn deg dette. Du sier du har brukt 10 000 på klær på 20 år - for min del dekker det vel knapt det jeg har brukt bare på sokker og truser på de årene.

Anonymkode: c6a8e...c48

• Liker 2
Skrevet

Kjoler kjøper jeg ofte brukt på finn, det fungerer ofte veldig bra.

Skrevet (endret)

Hadde jeg lett gjort dersom:

1. Man har stabil vekt

2. Handler etter «kapselgarderobe» ide (at ting passer sammen i ulike antrekk)

Det er ikke en høy sum om det inkluderer ytterjakker for ulike sesonger/vær og sko. 

Men jeg hadde ikke kjøpt alt på en gang.

Begynn med noe for denne sesongen, så neste osv. 

20-30 k hvert år hadde jeg garantert klart lett, men det er jo overforbruk og fører bare til masse tekstilavfall. 

Endret av AprilLudgate
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Om dere har tips til budsjettet setter jeg pris på dette.

Jeg er en størrelse medium. Mye kald.

Hilsen TS

Anonymkode: aeb5d...f98

Jeg bruker også m og jeg har søk på finn på ralf Lauren ull på finn. Fått noen gode deals på den måten :)

Anonymkode: c0d55...f35

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Men jeg hadde ikke kjøpt alt på en gang.

Begynn med noe for denne sesongen, så neste osv. 

20-30 k hvert år hadde jeg garantert klart lett, men det er jo overforbruk og fører bare til masse tekstilavfall. 

Det fører jo ikke til tekstilavfall dersom man bare kjøper ting man trenger. Hvis jeg kjøper en dunkåpe til 5000, en ordentlig regnjakke til 7000, et par vinterstøvletter til 3000, to bukser til 2000 hver, joggesko til 1500, sandaler og pensko til 2000 til sammen (billige altså), hva av det er det du mener er unødvendig å ha? I tillegg må ts ha noe undertøy, sokker, et par bukser og gensere. Det er ikke snakk om å kjlpe nytt fordi man vil ha flere alternativer å velge mellom, men å ikke HA disse tingene i riktig størrelse og uten hull. En regnjakke som ikke er vanntett selv etter impregnering er verdiløs. Den er tekstilavfall, uavhengig av om ts kjøper ny eller heller går rundt og er våt og kald.

Anonymkode: 455f1...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Koster truser for kvinner 300 per stk, og 500 for en liten BH? 😳 Det er jo helt ville priser

Trenger ikke å koste så mye, men jeg har endelig funnet en BH som sitter godt på meg og da syns jeg 500 kr er vel anvendte penger. Selv til min B-cup.

Truser fås kjøpt til langt lavere pris enn 300 kr/stk, men igjen jeg liker de jeg bruker og da syns jeg prisen er verdt det.

Anonymkode: fe51f...f5e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De siste 20 årene har jeg brukt om lag 10.000 på klær og sko på grunn av andre prioriteringer. Jeg har fått klær fra kjente og kjære og ellers gått med hullete klær i mange år.

Nå har jeg fått romsligere økonomi og ønsker å ta tak i klesskapet og få meg kvalitetsklær og sko. Jeg har sett på nettet og kommer opp i 20.000-30.000 for å kjøpe alt jeg ønsker. Er dette et hårreisende beløp? Og regner med at klærne jeg kjøper vil holde i mange år, spesielt ting som vinterjakke, regnjakke, vintersko og penkjole. 

Anonymkode: aeb5d...f98

Har du sett prisene? Så lenge det ikke er snakk om H&M, så er det ikke mange plagg, spes. yttertøy du får for 20-30.000 kr. Så det er en grei sum hvis du skal skifte hele garderobeskapet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syr du regnjakker, dunjakker og treningstightser?

Det er ikke dyre klær, tvert i mot er det svært billige klær for en hel garderobe.

Ja, det er da helt vanlig,. Norrøna, Northern Playground, Arc'teryx, Norwegian Rain, Bergans, Fjellreven, Mammut, Rab, Klattermusen, Peak Performance, Elevenate, Amundsen - de fleste skalljakker koster minst 5000.

Anonymkode: 455f1...f0ca Allværsjakke er ikke det samme som regnjakke, og velger du deg jakke til 5000kr, velger du blant de dyreste. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det fører jo ikke til tekstilavfall dersom man bare kjøper ting man trenger. Hvis jeg kjøper en dunkåpe til 5000, en ordentlig regnjakke til 7000, et par vinterstøvletter til 3000, to bukser til 2000 hver, joggesko til 1500, sandaler og pensko til 2000 til sammen (billige altså), hva av det er det du mener er unødvendig å ha? I tillegg må ts ha noe undertøy, sokker, et par bukser og gensere. Det er ikke snakk om å kjlpe nytt fordi man vil ha flere alternativer å velge mellom, men å ikke HA disse tingene i riktig størrelse og uten hull. En regnjakke som ikke er vanntett selv etter impregnering er verdiløs. Den er tekstilavfall, uavhengig av om ts kjøper ny eller heller går rundt og er våt og kald.

Anonymkode: 455f1...f0c

Hvordan blir det ikke tekstilavfall av ÅRLIG bruk?

Man ødelegger jo ikke sko og jakker++ på årlig basis. 

Så er det noe med hele produksjonssyklusen og hva det skaper av klimagassutslipp.

Så jo - det får et sterk negativ miljø- og klimaregnskap.

Men jeg hadde for all del klart det lett selv. 

En dunkåpe og ullkåpe skal da kunne vare i åresvis, og kvalitetssko skal kunne repareres. 

Jeg har sko som koster 3 K, jeg kjøper dem ikke på nytt årlig. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, bruketangrep, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. 

Elaine Marley, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye når du har brukt så lite på klær over så mange år. Da starter du jo omtrent på nytt med å bygge garderobe. Unn deg gode kvalitetsklær til 30.000. Det har du jammen meg fortjent. Håper du kjøper deg akkurat det du har lyst på - selv om plagget er skikkelig rådyrt. Unner deg den luksusfølelsen. 

Anonymkode: 5d303...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 10-20 000 hvert år på klær. Og jeg det er mest treningstøy, skitøy og jobbtøy (jobber i bhg). Kjøper tre-fire pene bluser og kanskje en fin bukse i løpet av et år. 

Anonymkode: 4e5d5...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...