Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Men dette er fordi hun ikke har brukt penger på mange år - og hun kjøper klær for mange år!! Ser du ikke forskjellen? 

Hvordan I all verden får en flere jakker, sko, og absolutt alt annet av klær? Bare etter en jakke og sko så kommer en fort opp i 5000, og selv om en kjøper billigste en finner, så er store deler av det budsjettet brukt opp når en har kjøpt vinterjakke, og vintersko. Så kommer regnjakke, joggesko, bukser, genser, undertøy etc. Selv ikke om jeg handlet alt på freetex, så ville jeg ikke klart å byttet en hel garderobe for 5k

Anonymkode: 18e0e...b36

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan I all verden får en flere jakker, sko, og absolutt alt annet av klær? Bare etter en jakke og sko så kommer en fort opp i 5000, og selv om en kjøper billigste en finner, så er store deler av det budsjettet brukt opp når en har kjøpt vinterjakke, og vintersko. Så kommer regnjakke, joggesko, bukser, genser, undertøy etc. Selv ikke om jeg handlet alt på freetex, så ville jeg ikke klart å byttet en hel garderobe for 5k

Nemlig. Det var det jeg også prøvde å få fram (det var meg du siterte) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

en BH str 85 DD for eksempel er ikke liten akkurat.. :Pog en god BH er mer krevende å lage enn typ skjørt.. 

Anonymkode: a9e65...394

Den er veldig liten sammenlignet med mye andre klær. Ingenting kan forsvare en pris på 1500 for et stk undertøy. Men de tar seg kanskje ekstra betalt når en MÅ handle i spesielle butikker, da vet de med store pupper må handle der. Litt som når bedrifter tar seg ekstra betalt på flyplasser og Tusenfryd, siden en ikke har noe valg 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har pengene, og det ikke går på bekostning av mer nødvendige utgifter, er det ingenting i veien for å bruke 20000-30000 på klær.

Anonymkode: dbf16...900

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Nemlig. Det var det jeg også prøvde å få fram (det var meg du siterte) 

Jeg siterte feil ser jeg. Men skulle likt å sett hvordan en garderobe til max 5k ser ut.. 

Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (9 minutter siden):

Pengene flyr fort. Vintersko koster fort minst 1000. En god vinterjakke like mye. Turklær er enda dyrere, så hvis du trenger det går det fort 10 000 for jakke, bukse og sko. Jakter du så blir det enda dyrere 😅 

Badetøy, undertøy, ullundertøy, vår/høstjakke, sommerklær, en god ullgenser…. 

Klart det fort går 20-30 000. Men da har du kjøpt kvalitet som varer. Bedre for miljøet 🧡 

Ja pengene går fort, og ting koster. Ser en faktisk over hva ting koster, så forsvinner tusenlappene fort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres ut som på grensen til svindel å ta seg så godt betalt for et så lite plagg. Koster jo ikke akkurat mange kronene å lage et slikt plagg, selv ikke av høyeste kvalitet 

Du kan jo prøve å sy en BH selv, så vil du oppdage at det er minst like mye arbeid å lage et lite plagg som et stort plagg.

• Liker 2
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Du kan jo prøve å sy en BH selv, så vil du oppdage at det er minst like mye arbeid å lage et lite plagg som et stort plagg.

Jeg tipper mer 🤪🫠 Mye konting på små plagg, og det er viktig med fleksibilitet noen steder, i riktig retning, mens lite andre steder. Med mine velsignelser hadde jeg ikke tatt på meg den jobben selv med mindre det var reel krigstid 😆🫣

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden):

Mulig, men ingenting forsvarer en pris på 1500. Men noe sier meg at det er tull at en ikke får en BH under 1500, selv ikke om det er en uvanlig størrelse 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også brukt rundt 10 000 siste 20 år på klær - totalt 😅 Men ser jo på prisene at man lett bruker det i året om man har den interessen. Så hvorfor ikke, såfremt man har råd. 

Anonymkode: ced89...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mulig, men ingenting forsvarer en pris på 1500. Men noe sier meg at det er tull at en ikke får en BH under 1500, selv ikke om det er en uvanlig størrelse 

Du får finne dem da og sende link til de som bruker dem.

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (14 minutter siden):

Pengene flyr fort. Vintersko koster fort minst 1000. En god vinterjakke like mye. Turklær er enda dyrere, så hvis du trenger det går det fort 10 000 for jakke, bukse og sko. Jakter du så blir det enda dyrere 😅 

Badetøy, undertøy, ullundertøy, vår/høstjakke, sommerklær, en god ullgenser…. 

Klart det fort går 20-30 000. Men da har du kjøpt kvalitet som varer. Bedre for miljøet 🧡 

Jeg har aldri brukt mer enn 500 kr på en vinterjakke, vindjakke etc. Samme med sko. Vinterjakken min er fra H&M og ble kjøpt for 4 år siden (2021). Joggeskoene mine som jeg bruker daglig er kjøpt på Tights, og jeg hadde de i 2 år - før jeg kjøpte helt nye av samme type i fjor. Vindjakken er også kjøpt på Tights, har også hatt den i 2-3 år. Ingen av klesplaggene ser brukt eller slitt ut. 

Jeg tror jeg hørte at Jens Kvernmo sa en gang i en av sine serier at han ikke kjøpte dyre turklær, og at klær fra SportOutlet etc holder seg bra. Han er jo mye ute.

Men folk får gjøre hva de vil. 😊

Anonymkode: a7705...13a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får mine til under 1500kr, men de koster lett 8-900kr utenom salg som er når jeg kjøper dem. Ikke alle har tilgang på samme butikkene, og skulle jeg gått på en uavhengig undertøysbutikk så kunne det lett blitt det. Jeg velger selv å gjøre det billigere, og er fornøyd med kvaliteten på Change, men jeg vet mange er misfornøyde også med dem. Når en først må ut med så mye, så kan jeg forstå at noen legger i litt mer og får noe de kan ha lenge som passer sin kropp perfekt. 

(Det er modeller på Change til enda dyrere enn jeg kjøper også, så det er uansett ikke billig.)

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden):

Du får finne dem da og sende link til de som bruker dem.

Sier at jeg tror det, jeg har ikke oversikt over butikkene. Men hvis du ikke forstår at de selger med enorm profitt når de tar 1500 for et stk undertøy, så er du veldig naiv 

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Jeg får mine til under 1500kr, men de koster lett 8-900kr utenom salg som er når jeg kjøper dem. Ikke alle har tilgang på samme butikkene, og skulle jeg gått på en uavhengig undertøysbutikk så kunne det lett blitt det. Jeg velger selv å gjøre det billigere, og er fornøyd med kvaliteten på Change, men jeg vet mange er misfornøyde også med dem. Når en først må ut med så mye, så kan jeg forstå at noen legger i litt mer og får noe de kan ha lenge som passer sin kropp perfekt. 

(Det er modeller på Change til enda dyrere enn jeg kjøper også, så det er uansett ikke billig.)

Ja var det jeg tenkte meg. Ville jo vært veldig merkelig om 1500 var billigste, uansett størrelse 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sier at jeg tror det, jeg har ikke oversikt over butikkene. Men hvis du ikke forstår at de selger med enorm profitt når de tar 1500 for et stk undertøy, så er du veldig naiv 

Du får vise meg regnestykket da.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja var det jeg tenkte meg. Ville jo vært veldig merkelig om 1500 var billigste, uansett størrelse 

Nei 1500kr er ikke det billigste her, så du har helt rett. Jeg kan også legge til at en kan få flere ukurante størrelser på f.eks Cubus, og da også enda litt rimeligere. Da må en jo være heldig at de passer da. 😊 Trenger en ikke noe spesielt kan en få det til par hundrelapper eller noe. Sikkert enda billigere på tilbud. Viktig at BH-en sitter godt da, og støtter, særlig om en er litt ekstra velsignet. Utrolig mange kvinner går med feil størrelse på BH-en og det kan påvirke både rygg, skuldre og nakke negativt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Du får vise meg regnestykket da.

Nå er det allerede bekreftet av en annen kvinne at en får det langt under den prisen, akkurat som jeg tenkte meg

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Nei 1500kr er ikke det billigste her, så du har helt rett. Jeg kan også legge til at en kan få flere ukurante størrelser på f.eks Cubus, og da også enda litt rimeligere. Da må en jo være heldig at de passer da. 😊 Trenger en ikke noe spesielt kan en få det til par hundrelapper eller noe. Sikkert enda billigere på tilbud. Viktig at BH-en sitter godt da, og støtter, særlig om en er litt ekstra velsignet. Utrolig mange kvinner går med feil størrelse på BH-en og det kan påvirke både rygg, skuldre og nakke negativt 

Det der høres mer ut som virkeligheten ja 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det allerede bekreftet av en annen kvinne at en får det langt under den prisen, akkurat som jeg tenkte meg

Det er ikke dermed svindel at noen koster mer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...