AnonymBruker Skrevet i går, 12:04 #21 Skrevet i går, 12:04 Dette varierer veldig, noen besteforeldre har en tendens til å blande seg veldig opp i navnevalg, mens andre ikke gjør det. Min mor var veldig nysgjerrig og maste stadig om hvilke navn vi vurderte og om vi hadde bestemt noe, men vi var enige om ikke å si noe før barnet var født, selv om vi hadde bestemt oss. Det er gjerne slik at hvis du sier et navn dere tenker på før barnet er født, vil de oppfatte det som en invitasjon til å kommentere og komme med kritikk eller andre forslag. Mens når barnet er der og har det navnet det har, er det mye lettere å akseptere. Anonymkode: 5d03d...20e 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:06 #22 Skrevet i går, 12:06 AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 13.22): Hadde bestemt navn til sønnen , men så sier mannen min navnet til foreldrene sine og de mener navnet er for langt og at vi må ta et i slekta. Anonymkode: e49c9...08f Så frekt. Anonymkode: 3ae7f...4c5
AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #23 Skrevet i går, 12:09 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Uspiselig oppførsel fra moren din! Anonymkode: 4732d...336 Det sies at selveste Dronning Maud truet med å si Magnus ved dåpen til kong Harald, fordi hun hatet navnet Harald 😅 Dronning Maud ble selv kalt Harry, så han var jo på en måte oppkalt etter henne også. Men slektens innblanding forekommer altså i de beste familier. Anonymkode: d7507...9cd 1
Million Skrevet i går, 12:29 #24 Skrevet i går, 12:29 ALDRI røpe navneplaner før fødselen og barnet faktisk har fått navnet allerede! DERE som foreldre bestemmer, gi blaffen i hva slekta måtte mene. De får bare lære seg og leve med navnet dere velger. End of discussion! Jeg har en mor jeg aldri har vært særlig nær eller knyttet til, for hun er rett og slett en tosk mange ganger og ufin. Da jeg gikk gravid med mitt eneste barn, hadde jeg og mannen navneplanene klare, men holdt de for oss selv. Jeg trodde det ville bli en gutt, hadde det på følelsen, men for sikkerhets skyld så tenkte vi ut et jentenavn også. Så en gang (mens jeg var gravid) var jeg og mannen i middag hos broren min og mamma var der. Hun begynte hun å mase om navn, hadde vi planer osv. Jeg sa at "ja, det har vi, men jeg vil ikke si det, for jeg vil ikke se at folk begynner å argumentere i mot eller rynke på nesa". Hun lovet på tro og ære at neida, hun ville ikke gjøre noe sånt, så bare si meg navnet, liksom. Så da sa jeg hvilket jentenavn vi hadde tenkt ut...og hennes umiddelbare respons var "åå neeei" og en grimase! Så jævla typisk henne! 🤬 Jeg holdt kjeft om guttenavnet og ble så forbannet. Å stå der og grine på nesa over et navn datteren din har valgt, etter å først ha lovet å holde kjeft og ikke si noe? Typisk hennes oppførsel. 1 1
os Maxilla Skrevet i går, 12:43 #25 Skrevet i går, 12:43 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Glemte at faktisk er svigermor like ille på etternavn, for hun er ekstremt opptatt av at alle skal være feminister, og mener det er helt hårreisende hvis jeg skulle ta mannen sitt navn og ikke beholde mitt eget. Så hun lager nok furore også hvis jeg kutter ut pikenavnet, lol. Anonymkode: 9bbe0...032 Det høres jo ut som tidenes vinn-vinn situasjon! Med mindre du selv er fast bestemt på å ta mannens navn da Min mor blir furt bare ved tanken på jeg skal velge bort mellomnavnet (som er hennes etternavn), men jeg har min fars navn som etternavn så jeg klarer ikke helt å ta det på alvor.
AnonymBruker Skrevet i går, 15:05 #26 Skrevet i går, 15:05 Moren min var überstressa da jeg gikk gravid, for hun var så redd jeg skulle gi barnet et «moderne stygt navn» som f.eks Lykke, Liam eller Matheo. Tror hun holdt på å besvime da jeg endelig røpet hva jenta skulle hete😆 Da hadde hun heller valgt Lykke, sikkert😅 Anonymkode: fe527...e2f
AnonymBruker Skrevet i går, 15:09 #27 Skrevet i går, 15:09 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er navnet Maximillian? Anonymkode: 95a43...fb3 Eller Timotheus eller Emiliano. Anonymkode: 8f4da...fd6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:13 #28 Skrevet i går, 15:13 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Moren min var überstressa da jeg gikk gravid, for hun var så redd jeg skulle gi barnet et «moderne stygt navn» som f.eks Lykke, Liam eller Matheo. Tror hun holdt på å besvime da jeg endelig røpet hva jenta skulle hete😆 Da hadde hun heller valgt Lykke, sikkert😅 Anonymkode: fe527...e2f Hva var navnet da? Hadde hun ikke hørt det gamle navnet Liam før det ble populært i Norge? Anonymkode: d7507...9cd
Uanonym bruker Skrevet i går, 15:13 #29 Skrevet i går, 15:13 Brunello skrev (23 timer siden): Jeg synes det er helt greit å si fra dersom navnet åpenbart vil være til byrde for barnet. Ellers holder mann munn. Oppkalling er noe stort tull. Helt enig i det uthevede. Jeg synes derimot oppkalling er koselig, og det er noe som knytter slekta sammen, synes jeg. Men det må selvfølgelig være noe foreldrene ønsker.
Annonymheihei3 Skrevet i går, 15:14 #30 Skrevet i går, 15:14 Dem er bare gammle å grettene. Du bestemmer navnet til ditt eget barn. Dem er for stuck i før i tida, å sikkert sære å kan ikke se det selv. Ikke bry seg.
AnonymBruker Skrevet i går, 18:15 #31 Skrevet i går, 18:15 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva var navnet da? Hadde hun ikke hørt det gamle navnet Liam før det ble populært i Norge? Anonymkode: d7507...9cd Nei, for henne er det et forferdelig moderne navn. Jeg forteller ikke navnet til barnet mitt her inne, det er ganske sjeldent😊 Anonymkode: fe527...e2f
AnonymBruker Skrevet i går, 18:18 #32 Skrevet i går, 18:18 Jeg er begynt å like navnet Rosine nå. Anonymkode: f2660...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå