Gå til innhold

Hvor ofte er dere i middagsbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i samme by som både mine og hans foreldre. Akkurat hvor ofte vi er i middagsbesøk er ikke så lett å si, for det er ingenting fast, men hos hans foreldre ca en gang i måneden. Hos mine spiser vi litt sjeldnere, men kanskje annenhver måned. Det trenger ikke være søndagsmiddag, heller. Særlig svigermor kan like gjerne ringe og invitere oss på en hverdagsmiddag hvis det passer slik. 

Anonymkode: 01558...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Grusom mat, faktisk... 😳 

Lurer på hvilke ord dere bruker om ting som virkelig er grusomme, som folkemord og tortur! 

De har lov å kalle mat grusom selv om det skjer forlkemord og tortur i verden.

Ta og ro ned med disse ekstreme sammenligningene.

Vi har lov å snakke og ha problemer selv om fæle ting skjer i verden. 

Anonymkode: 4fb98...ef6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Grusom mat, faktisk... 😳 

Lurer på hvilke ord dere bruker om ting som virkelig er grusomme, som folkemord og tortur! 

Ta og kutt ut. Det du gjør her er en hersketeknikk. Så kutt ut.

Som om du aldri selv har smakt på noe som smaker grusomt. Tran?

Anonymkode: 4fb98...ef6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dere som bor i nærheten av foreldre, hvor ofte er dere i middagsbesøk?

Her føler vi på press om å komme hver 14. dag. Ønsker ikke å låse flere timer av en søndag til kjedelig besøk og grusom mat. Men føler oss så utakknemlig når vi avslår uten god grunn 

Anonymkode: 8bc95...cdd

kanskje en gang i måneden hos foreldre. De spiser middag så tidlig så det er veldig irriterende og ødelegger hele søndagen når vi må være der til fem! Hadde de sagt halv åtte-åtte hadde vi gjerne kommet oftere

Anonymkode: 8d148...226

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hos svigers minst 1 gang i uka. Ungdommen drar og fast 1 dag i uka etter jobb, så de spiser der ofte 2 dager i uka.

Mine foreldre er døde, og bodde langt unna så der var vi kunne  2 til 3 ganger i året

Anonymkode: d1f35...128

Wow! Så koslig!

Mine døde og hannes ikke intressert i besøk. De kan komme her og spise om jeg disker opp, så gjorde det i mange år, men de var ikke intressert i å snakke eller være med barna. Bare spise ,drikke kaffen sin å gå! 

Hørt flere ha ukentlig middag, gode minner!

Anonymkode: 98321...13c

Skrevet

Svært sjelden. Jeg gidder ikke å dra ut så sent på dagen.

Anonymkode: 652d8...6f0

Skrevet

Aldri,  kun i bursdager.

Anonymkode: e2b3d...d45

Skrevet

Svigermor henter datteren vår i barnehagen en dag annen hver uke og så drar vi til dem etter jobb og spiser sammen. Det er koselig.

Anonymkode: ec7f4...fcd

• Hjerte 1
Skrevet

Foreldrene til mannen bor i utlandet. Men hadde vi bodd i nærheten så hadde det sikkert vært felles middag flere dager i uka. Elsker svigerfamilien min og der smaker alle middager super😍 Har foreldre i nærheten men har ikke kontakt. Så aldri noe middagsbesøk. Skjønner der ikke er noe hyggelig om maten ikke smaker eller dersom man ikke har god kontakt med vedkommende. Da er hver 2.uke for mye.  Da hadde jeg heller bare funnet på en unnskyldning om at det ikke passer så ofte. 

Anonymkode: c6a5d...762

Skrevet

Ca hver tredje søndag. Bytter på å invitere. En fin anledning for tre generasjoner til å være sammen. Styrker familiebånd.

Anonymkode: 7b5c7...562

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her føler vi på press om å komme hver 14. dag. Ønsker ikke å låse flere timer av en søndag til kjedelig besøk og grusom mat. Men føler oss så utakknemlig når vi avslår uten god grunn 

Kjedelig besøk og grusom mat. Det er vel maten du eller den du er med vokste opp med og foreldre man er glad i? 

Visst forholdet er så elendig så kanskje ikkje så ofte. Vi er vel som regel invitert i middagsbesøk rundt hver 14 dag av og til oftere så er de her på middag også. Ser de oftere enn det. Men vi er glad i å tilbringe tid med familie,man vet aldri hvor lenge man har de. 

Anonymkode: fe1a6...3c7

• Nyttig 1
Skrevet

Så mange som er heldige og blir invitert til sine foreldre og svigerforeldre.

Før var det bare sånn av og til ved høytider, men mest at jeg inviterte.

Nå har jeg gamle svigerforeldre og foreldre, så det er stort sett sånn at jeg eller kjæresten lager middag og hjelper. Vi er der sånn ca 2 ganger i mnd med middag, og ellers er der ca 1-2 ganger i uken begge steder.

Skrevet

Du kan komme med middagstips av det dere liker til dem, enten lager de det du foreslår når dere kommer på besøk eller så vil de kanskje ta hintet og invitere dere sjeldnere. 

Skrevet

Jeg har x svigerdatter min og barnebarnet på middag flere ganger i uken, resten 1-3 ganger i uken.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg spiser middag hos mine gamle foreldre en gang i uka. Min mann gjør det samme. Av og tilblir vi med hverandre. Det er hyggelig. Barna har også, sammen med søskenbarn, et rulleringssystem slik at de får besøk av et barnebarn hver uke. Noen ganger har de med seg barn og/eller partner.

De helgene vi er hjemme inviterer vi alle barn på søndagsmiddag. Det er ca en gang i måneden. Et eller to kommer. Hvem som kommer varierer.

Vi har et barnebarn på åtte år som kommer etter skolen en dag i uka. Han får middag. Andre familiemedlemmer kommer også noen ganger slik at de rekker middag før de drar hjem.

Anonymkode: cac30...9b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er da bare å legge faktiske planer. Så avslår dere ikke uten grunn. 

Det bør man egentlig begynne med tidlig.

For mye uanmeldt besøk? Legg opp en livsstil som er mye ute sånn at de finner låst dør (du kan invitere med deg folk på fjelltur, spinning, lekepark, bibliotek etc om du ønsker treffe dem men ikke ønsker stagnere hjemme i sofaen for å sosialisere)

For mye invitasjoner ut? Legg opp en aktiv livsstil med turer, aktiviteter etc. Er de av typen som velger å ikke regulere egne følelser og påstår seg «furt og lei»? Inviter dem med på noe fysisk de kunne hatt godt av men neppe takker ja til og returner at de «er så vanskelige» om de takker nei. Gi folk den energien de gir deg - de fortjener den.

Anonymkode: 8ba7e...12a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan dere ikke snakke om hva dere liker og ikke liker? 

Anonymkode: 086fc...7de

Skrevet

Bare si nei. De tar jo ikke hensyn til dere, lager kjip mat fordi faren er sær. Hvorfor skal han tas så mye hensyn til, men ikke dere? annenhver søndag er veldig ofte, det kan man helt fint si nei til uten å være kjipe.
Jeg vet mine foreldre også vil ha meg mer hjem enn det jeg vil. Men jeg orker ikke/har ikke lyst og jeg ser dem nesten hver uke Så den søndagsmiddagen er litt langt nede på prioritieringslista.

Anonymkode: 7c9b0...4af

Skrevet

Oi, du høres utakknemlig ut. 
å ikke kunne avse noen timer annen hver søndag til et middagsbesøk er ganske spesielt. 

Du er jo vokset opp Med folkene og maten… 

Vi treffer svigers stort sett hver uke. Noen ganger middag her, noen ganger middag der, og noen ganger middag ute. 
Det er jo mannens foreldre og barnas besteforeldre, og vi liker jo å tilbringe tid med familien vår. 

Anonymkode: b44d3...12c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Æsj uff. Hadde dere vært mine barn hadde jeg ikke giddet å smøre en brødskive for dere en gang!!

Anonymkode: 91813...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...