AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Dere som bor i nærheten av foreldre, hvor ofte er dere i middagsbesøk? Her føler vi på press om å komme hver 14. dag. Ønsker ikke å låse flere timer av en søndag til kjedelig besøk og grusom mat. Men føler oss så utakknemlig når vi avslår uten god grunn Anonymkode: 8bc95...cdd
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden 5 ganger i året ca. Anonymkode: 2c6e5...237
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Hos svigers minst 1 gang i uka. Ungdommen drar og fast 1 dag i uka etter jobb, så de spiser der ofte 2 dager i uka. Mine foreldre er døde, og bodde langt unna så der var vi kunne 2 til 3 ganger i året Anonymkode: d1f35...128 2
solsolsol Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Var kanskje omtrent så ofte en stund vi også, men jeg synes det er superstress og åpenbart stress for dem også, så jeg sa i fra at vi ikke ville spise på besøk der mer. Nå stikker vi heller innom og tar en kaffekopp nå og da.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Vi bor i samme by som mannens foreldre. Før var det ofte, nå aldri. For det var ikke koselig. Da vi sluttet å be, ble vi heller aldri bedt, men like greit. Mine bor ikke i nærheten, så ikke så ofte middagsbesøk, men ses jo likevel. Anonymkode: 1f2af...db0
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden 1-2 ganger i året. Det er sjeldent vi drar hjem til hverandre på mat. Vi møtes som oftest ute på restaurant. Går aldri mer enn noen uker mellom hver gang noen i familien har bursdag, føles det ut som. Anonymkode: 459d7...902
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Du får invitere selv, da, så blir det god mat! Anonymkode: 220a1...015
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får invitere selv, da, så blir det god mat! Anonymkode: 220a1...015 Min far er superkresen og skal lage all mat selv. Så han ønsker ikke komme på middagsbesøk. Det er derfor vi får så dårlig mat, den er smakløs og overkokt. Anonymkode: 8bc95...cdd
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden solsolsol skrev (3 minutter siden): Var kanskje omtrent så ofte en stund vi også, men jeg synes det er superstress og åpenbart stress for dem også, så jeg sa i fra at vi ikke ville spise på besøk der mer. Nå stikker vi heller innom og tar en kaffekopp nå og da. Kanskje vi bare må gi beskjed om det også. Det er null koselig synes jeg. Anonymkode: 8bc95...cdd
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden Grusom mat, faktisk... 😳 Lurer på hvilke ord dere bruker om ting som virkelig er grusomme, som folkemord og tortur! Anonymkode: 01558...b26 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden De serverer ikke mat der de "bor"..😔😥 Anonymkode: f5216...432
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden Absolutt maks en gang i året. Har ikke tid. Anonymkode: 94844...58b
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grusom mat, faktisk... 😳 Lurer på hvilke ord dere bruker om ting som virkelig er grusomme, som folkemord og tortur! Anonymkode: 01558...b26 Det var kanskje litt dramatisk ordvalg, men mat som rett og slett ikke smaker noe godt. Anonymkode: 8bc95...cdd
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden Kommer jo ann på hvor ofte man blir invitert det da Anonymkode: 1f6fb...0b8
solsolsol Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje vi bare må gi beskjed om det også. Det er null koselig synes jeg. Anonymkode: 8bc95...cdd Ja. Jeg synes det er best å bare si ting som det er (uten å få med alt mulig unødvendig slemhet da). Jeg liker best å spise mat jeg har laget selv, er kresen, og liker i alle fall best å rydde på mitt eget kjøkken. OG liker best å være på besøk når de jeg er hos ikke stresser med matlaging og eller rydding.. Ungene mine spiser der ofte da, de er ikke så vanskelige som meg 😅
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden Vi bor veldig nærme svigermor, og der er vi ca en gang i uka. På en hverdag. Hverdagsmiddagen kom i stand av at vi syntes det var litt dumt å bruke en halv solskinnsdag på middagsbesøk, mens vi hadde det supertravelt i hverdagen, mellom jobb og kveldsaktiviteter. Så vi foreslo en gang at det hadde vært bedre å få middag kl 16 en onsdag, slik at ungene rakk å spise før trening. Så det ble innført. Noen ganger (hvis vi vet vi er sene på jobb) er det litt drop-in på tidspunktet, så noen (vi er to voksne og 3 barn) spiser kl 16, og noen ikke før 1630-17. Men det er veldig hyggelig likevel. Har hatt dette konseptet i 3 år nå. Innimellom er vi der i helga også, men da er det litt bedre tid. Anonymkode: d34cb...578 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden Hvis du forteller svigermor hvor grusom maten hennes er, så inviterer hun deg sikkert bort sjeldnere. Win-win! Anonymkode: b87ab...57f
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden Middagsbesøk kanskje hver tredje uke, men ses hver uke, minst😊 Anonymkode: f4112...07d
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden Omtrent aldri. Jeg kan ikke huske sist gang. Anonymkode: 939d9...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå