Gå til innhold

Hvis din mann/samboer hadde groomet ungdommer da han var yngre,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva hvis han var voldtektsmann/ pedofil

Anonymkode: 33cf0...059

Styrt unna! Selvsagt!

Anonymkode: e9935...e6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men er ingen grunn til å tro at jeg var den eneste, det virker litt naivt.

Anonymkode: aaa50...a63

Mener du deg selv? At du var den 15-åringen? Og nå vil du si det til kona hans?

Anonymkode: a0f78...d93

Skrevet

Jeg var 14 når jeg var sammen med en på 26, vi hadde sex og alt. Det er over 20 år siden nå, jeg hadde glemt det helt til jeg leste denne tråden. Jeg tror han er lykkelig i et forhold og bor et par timer unna, han har en datter eller to, jeg håper han tenker litt over det og passer på de. 

Anonymkode: f49cd...8bd

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Fortid er fortid.

Anonymkode: 5fdc6...56b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er begge deler om han har sex med en på 15 når han selv er 25. Det er ulovlig. Hadde villet vite om det ja, for da hadde jeg forlatt ham tvert. Man har ganske enkelt ikke sex med barn. Det er ikke noe å lure på engang. 

Anonymkode: 0ad95...b5f

Nei, det er han ikke. Det han har gjort er galt på alle tenkelige måter og ikke minst ulovlig, men de aller, aller fleste 15-åringer er kommeti puberteten og vel så det.

Pedofil betyr at ens primære seksuelle dragning er mot prepubertale barn. Det er klassifisert som en psykiatrisk diagnose og defineres ikke av seksuell lavalder, som varierer rundt om i verden.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Snakk for deg selv. Partners tidligere seksuelle historie er viktig, mener jeg.

Dette er et rødt flagg. Hva sier han selv? Hvordan forklarer han det?

Anonymkode: e5a42...5ec

Det er bred enighet her inne om at slikt skal ikke verken spørres om eller uttales. Det ville vært dumpegrunn, sies det.

Heldigvis. Jeg tviler på at min seksuelle forhistorie hadde falt i noen som helst god jord. Og jeg presiserer at jeg aldri har gjort noe ulovlig, før dere får mølla i gang 

Anonymkode: 6b857...dca

Skrevet

Efebofili er mye vanligere enn folk tror.

Anonymkode: 8cdb5...f28

Kilde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er bred enighet her inne om at slikt skal ikke verken spørres om eller uttales. Det ville vært dumpegrunn, sies det.

Heldigvis. Jeg tviler på at min seksuelle forhistorie hadde falt i noen som helst god jord. Og jeg presiserer at jeg aldri har gjort noe ulovlig, før dere får mølla i gang 

Det har du nok, hvis du tror at det hadde vært et problem for mange her inne.

Anonymkode: b075a...dfc

Skrevet

Jeg er mann og hadde aldri snakket med en kompis igjen hvis han var 25 og lå med en 15-åring. Uforståelig for meg at noen kan tenke at de ville beholdt en sånn mann som partner. Det sier alt man trenger å vite om noens karakter. 

Anonymkode: ce579...8a5

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg hadde nok mistet lysten på mannen og dermed ville ikke forholdet vært liv laga men jeg ville ha visst det. 

Mest sannsynlig er det jo en del som skurrer med denne fyren for når man roter seg opp i tenåringer når enn er 25 er helt fjernt.

Ser jo hvordan tenåringene som løper inn og ut av døra her, de er jo småbarn kontra en 25 åring. Den seksuelle lavalderen burde økes til 18.

Anonymkode: 9e604...f0e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser jo hvordan tenåringene som løper inn og ut av døra her, de er jo småbarn kontra en 25 åring. Den seksuelle lavalderen burde økes til 18.

Så du vil gjøre det forbudt for en 17-åring å ha sex med en annen 17-åring?

Skrevet

Har vurdert å skrive direkte til ham. Ikke noe konfronterende, ønsker bare å forstå mer av hva som skjedde. Var det planlagt, var det flere enn meg, hva tenker han nå som godt voksen.. men vet ikke om det hadde vært for stor risk å ta. Samtidig, jeg har egentlig ikke noe å tape.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det har du nok, hvis du tror at det hadde vært et problem for mange her inne.

Anonymkode: b075a...dfc

Nei, dessverre for deg så har jeg nok ikke det. Beklager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du vil gjøre det forbudt for en 17-åring å ha sex med en annen 17-åring?

Nei, det er ikke ulovlig i dag for to på 14 å ha sex heller. Hvorfor diskutere når du ikke vet premissene for loven?

Jevnaldrende kan ha sex og har sex men man beskytter de yngre fra å bli utnyttet av de eldre.

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Jdz skrev (40 minutter siden):

Nei, det er han ikke. Det han har gjort er galt på alle tenkelige måter og ikke minst ulovlig, men de aller, aller fleste 15-åringer er kommeti puberteten og vel så det.

Pedofil betyr at ens primære seksuelle dragning er mot prepubertale barn. Det er klassifisert som en psykiatrisk diagnose og defineres ikke av seksuell lavalder, som varierer rundt om i verden.

Hva annet kan man kalle en voksen mann som har sex med et barn?

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva annet kan man kalle en voksen mann som har sex med et barn?

Derrsom du er usikker på begrepsbruken og sikker på at vedkommende er pedofil, vil jeg foreslå "voksen som har sex med barn/mindreårig". Teknisk sett er det kanskje snakk om efebofili her, men jeg tror ikke det er et like etablert begrep.

Pedofili er heller ikke en klassifisering som spesifikt omhandler menn. Voksne kvinner som har sex med barn kan også være pedofile.

Det er ingen grunn til å vanne ut begrepet "pedofil". Selv om begge deler er galt, vil jeg påstå at det er stor forskjell i alvorlighetsgrad på en voksen som tiltrekkes seksuelt av en 15-åring og en 12-åring.

Anonymkode: 5e58b...a0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har vurdert å skrive direkte til ham. Ikke noe konfronterende, ønsker bare å forstå mer av hva som skjedde. Var det planlagt, var det flere enn meg, hva tenker han nå som godt voksen.. men vet ikke om det hadde vært for stor risk å ta. Samtidig, jeg har egentlig ikke noe å tape.

Høres ut som en dårlig idé og noe som kan skade deg å snakke med ham om.

Hvis du sliter med dette i etterkontroll, er terapi og/eller politi rette instans. Ikke den som skadet deg. Du får ingen closure av ham. 

Anonymkode: a0f78...d93

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er altså TS som selv ble groomet av en mann som nå er i et forhold? 

Synes du kan skrive til han selv ja. Og fortelle at det han gjorde ikke var greit. Mulig han tar det til etterretning,  kanskje ikke. Men for deg kan det være riktig å stå opp for din 15-årige selv. Voksne menn skal ikke utnytte ungdommer 

Jeg har selv snakket med en nå voksen mann om noe som skjedde da jeg var 14. Ikke helt voldtekt, men ikke helt frivillig heller. Han hadde ikke peiling på at det var slik, og spurte vel på sitt vis om unnskyldning. Det var fint for meg, selv nå 30 senere

Anonymkode: b5851...0ed

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hadde du villet vite om det? At han hadde brukt 15-åringer seksuelt da han selv var ca 25? Eller er fortiden uviktig?

Jeg var 15 og sammen med en mann på 25 og jeg kan fortelle at det var et meget usunt forhold, selv om ingen kunne ha fortalt meg det dengang og fått meg til å tro på det. At mannfolk tiltrekkes og tenner på unge jenter med spenstige kropp er en ting, men å innlede et "forhold" til jenta er ikke riktig og det grenser tett opptil pedofili.

Jeg var sammen med en mann på 28 etter det (sammen tidsrom) og det var enda verre når jeg ser tilbake på det. Manipuleringen var sterk og jeg var lettlurt som fy. Aldri igjen, og jeg vokter min datter slik at hun ikke faller i samme felle. 

Jeg kan skrive et langt innlegg med mye psykobabbel og teorier, men jeg skal heller svare TS: fortiden er veldig viktig, det er nettopp fortiden som har formet deg til den personen du er i dag. Hadde jeg vært sammen med en mann som hadde slike seksuelle preferanser hadde det vært en dealbreaker for meg og jeg hadde gjort det slutt både pga hans fortiden og erfaringer, men også pga mine.

Anonymkode: 06abb...c46

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hadde du villet vite om det? At han hadde brukt 15-åringer seksuelt da han selv var ca 25? Eller er fortiden uviktig?

Ville aldri vært sammen m han da.. æsj..

Anonymkode: 4b33a...237

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...