AnonymBruker Skrevet 6. oktober #41 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor må du ha status på Facebook? Anonymkode: 2d654...64f Hvorfor ikke? Det er da bare koselig å dele med venner at man har funnet noen. 🥰 Anonymkode: 4fbaa...01d 5 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:22 #42 Skrevet tirsdag kl. 06:22 Jeg synes det er kleint og hadde avslått det selv. Hadde lurt på hva for en type jeg hadde funnet meg egentlig, om det kom noe sånt 😅 Jeg håper da i det minste jeg har funnet meg en, som i stedet for å sitte og tenke på det hadde spurt meg rett ut.... Så kunne jeg gitt svar. Dersom det da hadde kommet beskyldninger om at det må være fordi jeg skjuler noe og "rødt flagg"-greier fra han, så hadde jeg seriøst revurdert hele forholdet altså. Jeg kan skjønne noens trang til å annonsere kjærligheten for hele verden i forelskelsesrus. Men dersom denne gesten er mest pga behov for å pisse inn territoriet sitt, som det virker som noen av dere egentlig ser på det som, så er det I ALL FALL et soleklart "nei takk, skjer ikke" fra meg. Jeg kan strekke meg til å kjøpe romantisk argumentasjon for det, men ikke den der "hvis du ikke gjør det så er du utro"-greia. Anonymkode: 71e62...ee6 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:52 #43 Skrevet tirsdag kl. 06:52 Men deler han andre ting? Dersom han er typen til å sjelden logge inn, og dele lite eller ingenting, tenker jeg at han kanskje ikke bryr seg så mye, eller har glemt å sjekke statusen selv. Kombinasjonen av å være svært aktiv, poste mye og så ville stå som singel, det hadde for meg vært et rødt flagg... Anonymkode: cb51e...7b3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:22 #44 Skrevet tirsdag kl. 09:22 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor ikke? Det er da bare koselig å dele med venner at man har funnet noen. 🥰 Anonymkode: 4fbaa...01d Får ikke venner vite det tidsnok når man snakker med dem IRL? Andre «venner» på Facebook av typen tidligere kollega man ikke har sett på fem år har man vel ikke behov for å dele dette med? Anonymkode: cdca2...46f 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:25 #45 Skrevet tirsdag kl. 10:25 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi er ikke engang venner på Facebook. Jeg bruker den plattformen til et par aktivitetsgrupper og kontakt med noe familie og han bruker ikke Facebook i det hele tatt. "I et forhold med" på Facebook føler jeg er ekstremt gammeldags. Men om du lurer, er det jo bare å spørre ham? Anonymkode: 9d4b7...bf6 Så hyggelig for mannen din da kan opprettholde singelstatusen og god kontakt med andre kvinner i fred. Anonymkode: 95393...e83
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:27 #46 Skrevet tirsdag kl. 10:27 Mange tenker Tinder er den store sjekkearenaen, men det er Instagram og Facebook som er det. Å le av at noens mann ikke vil at du skal synes der, er så dumt og naivt at det ikke går ann. Ikke hør på de utdaterte som "ikke er på fb, er ikke venn med mannen", osv, de er bare ikke med i tiden. Anonymkode: 95393...e83 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:31 #47 Skrevet tirsdag kl. 10:31 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Om du hadde sendt en forespørsel til kjæresten din når du byttet fra status som singel til i et forhold og han ikke «godtok» forespørselen…. Hva hadde du tenkt? Jeg kan jo ikke helt skjønne hvorfor noen må holde et fast og stabilt forhold hemmelig for kun egne venner? Anonymkode: 4fbaa...01d Og jeg kan ikke forstå hvorfor det skal "stå i et forhold" heller, eller hvorfor folk er så opptatte av det... At facebook er så viktig i et forhold liksom... Anonymkode: 3fc4c...86b 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:32 #48 Skrevet tirsdag kl. 10:32 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bruker nesten ikke fb, men hadde tenkt at han ville skjule meg eller var i et forhold. Anonymkode: 11d20...6ca Eller kanskje ikke er så opptatt av å dele personlige ting i sosiale medier? Anonymkode: 3fc4c...86b 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:33 #49 Skrevet tirsdag kl. 10:33 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men deler han andre ting? Dersom han er typen til å sjelden logge inn, og dele lite eller ingenting, tenker jeg at han kanskje ikke bryr seg så mye, eller har glemt å sjekke statusen selv. Kombinasjonen av å være svært aktiv, poste mye og så ville stå som singel, det hadde for meg vært et rødt flagg... Anonymkode: cb51e...7b3 Det kommer jo an på hva en poster, vel? Mange poster politiske ting, nyheter, deler kjøp og salg av eiendommer osv. Hvorfor er det så viktig at det står hvor en jobber, hvem en er i forhold med osv? De som trenger å vite det, vet det nok... Anonymkode: 3fc4c...86b 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:36 #50 Skrevet tirsdag kl. 10:36 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så hyggelig for mannen din da kan opprettholde singelstatusen og god kontakt med andre kvinner i fred. Anonymkode: 95393...e83 Herlighet! Å ikke dele personlig info på facebook, betyr ikke at man er utro... Hun sier i tillegg at mannen ikke bruker facebook. Alle er ikke så opptatt av å vise seg frem i sosiale medier. Anonymkode: 3fc4c...86b 6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:39 #51 Skrevet tirsdag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skjule forholdsstatus på Facebook => OK Ha forholdsstatus som "singel" når du er i et forhold => IKKE OK Anonymkode: 3b9ea...ec7 Hva da med folk som har opprettet facebook for vel 10 år siden og da var singel, men har sluttet å bruke facebook for 7 år siden... Skal de måtte ta i bruk facebook igjen nå hvis de kommer i et nytt forhold, bare for å sjekke hva status står? For meg høres det merkelig ut. Jeg mener at folk må slutte å definere forhold etter hva som står - og ikke står - i sosiale medier. Anonymkode: 3fc4c...86b 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:40 #52 Skrevet tirsdag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hadde nok ikke sett forespørselen en gang. Bruker facecbook kanskje en gang hver 3. mnd. Da er det så mange varsler at jeg ikke gidder se på dem en gang. Facebook er primært for idrettslag og pensjonister. Anonymkode: ae717...1ef Og for folk med ekstremt dårlig selvtillit som baserer forholdet sitt på det som står på facebook... Anonymkode: 3fc4c...86b 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:07 #53 Skrevet tirsdag kl. 11:07 Jeg deler ingenting på FB. Men at jeg er i et forhold med noen står det, og sånn har det vært i åtte år. Jeg er voksen, og synest det er koselig🩷Det står derimot ikke hvor jeg bor, jobber, jobber jeg har hatt, født, hvor beg har studert, interesser osv. Har du spurt han hvorfor? Han kan jo ha et ønske om å ha en nøytral profil? Anonymkode: 6992b...e26
exictence Skrevet tirsdag kl. 11:10 #54 Skrevet tirsdag kl. 11:10 AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 12.48): Om du hadde sendt en forespørsel til kjæresten din når du byttet fra status som singel til i et forhold og han ikke «godtok» forespørselen…. Hva hadde du tenkt? Jeg kan jo ikke helt skjønne hvorfor noen må holde et fast og stabilt forhold hemmelig for kun egne venner? Anonymkode: 4fbaa...01d Jeg hadde tenkt at han ikke hadde sett forespørselen.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:12 #55 Skrevet tirsdag kl. 11:12 AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 12.48): Om du hadde sendt en forespørsel til kjæresten din når du byttet fra status som singel til i et forhold og han ikke «godtok» forespørselen…. Hva hadde du tenkt? Jeg kan jo ikke helt skjønne hvorfor noen må holde et fast og stabilt forhold hemmelig for kun egne venner? Anonymkode: 4fbaa...01d Er det noen som i det hele tatt oppdaterer status og sånt på Facebook lenger da? Facebook er ikke det det en gang var. Å sjekke forholdsstatus på noen der er jo nesten garantert utdatert info i mange tilfeller. Facebook er bare fullt av falske svindelannonser og video-reels nå. Ingen oppdaterer vel der lenger, bortsett fra de over 50. Anonymkode: 1f316...0bf 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:00 #56 Skrevet tirsdag kl. 12:00 Jeg ville ikke ønsket forholdet gnidd utover fb, det er noe av det kleineste jeg vet, når folk legger sånt ut. Veldig ofte er forholdet i tillegg over innen noen få måneder. Det betyr ikke at jeg ikke vil være kjæreste, men jeg tenker at de som trenger å vite det uansett får vite om det på andre måter. Om du har behov for å ha forholdet opplyst på fb, så snakk med han om det først i det minste. Og i mellomtiden kan du jo bare sette at du er i et forhold, uten å koble det opp mot han. Anonymkode: 4b5f5...a8c 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:15 #57 Skrevet tirsdag kl. 14:15 Av nysgjerrighet måtte jeg sjekke mine nærmeste venninner, hvor fem har vært gift i 20+ år og én har vært i et forhold i snart femten år. Tre av de gifte har ingenting på sivilstatus, en er bare «gift», en er «gift med…» og siste er «i et forhold». Jeg mistenker ingen av dem uten sivilstatus at årsaken er å holde døren på gløtt for eventyr på si. Anonymkode: cdca2...46f 4 1
Mardina Skrevet tirsdag kl. 16:25 #58 Skrevet tirsdag kl. 16:25 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Får ikke venner vite det tidsnok når man snakker med dem IRL? Andre «venner» på Facebook av typen tidligere kollega man ikke har sett på fem år har man vel ikke behov for å dele dette med? Anonymkode: cdca2...46f Det må da være opp til hver enkelt? Er da ikke noe fasitsvar på hva som er riktig og ikke. 1
Hinkelpinkel Skrevet tirsdag kl. 17:20 #59 Skrevet tirsdag kl. 17:20 13 av mine kollegaer er i forhold og 12 av de står som i et forhold på Facebook, noen med navn på partner andre bare som i et forhold. Så jeg tenker det er helt normalt i min krets. Vi er mellom 40 og 53 alle sammen. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:22 #60 Skrevet tirsdag kl. 17:22 Om man har behov for å endre forholdsstatus, så kan det være vondt. Ja, jeg vet at man kan skjule forholdsstatus, men noen folk legger fort merke til slikt, i en tid om man er for lei seg til å motta 12 spørsmål fra folk man knapt kjenner om hva som har skjedd... Anonymkode: 3b9ea...ec7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå